Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:46:52 GMT

چین روزانه ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار بشکه نفت وارد می کند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۸۳۲

چین روزانه ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار بشکه نفت وارد می کند

بر اساس گزارش اداره کل گمرک چین که امروز شنبه منتشر شد این کشور در هشت ماه سال جاری میلادی هر روز این میزان نفت وارد کرده است. بر اساس این گزارش، چین همزمان در این مدت روزانه ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار بشکه نفت خام تولید کرده است.

ارقام اداره ملی آمار این کشور هم حاکی است که حجم پالایش مواد سوختی در چین در روز ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در این دوره بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولیدی چین در این دوره و به طور روزمره وارد ذخایر راهبردی این کشور شده است.

روزنامه گلوبال تایمز چین می نویسد که ذخایر راهبردی برای هر کشوری اهمیت زیادی دارد و تنش های اخیر در خاورمیانه و حمله به تاسیسات نفتی عربستان نیاز به این ذخایر را بیش از گذشته نشان می دهد.

این نشریه می افزاید چین بزرگترین وارد کننده نفت خام در جهان محسوب می شود و تحولات و تنش هایی از این دست بیشترین ضربات را به پیکره صنعت انرژی چین وارد می کند.

چین نزدیک به ۷۰ درصد از نفت مورد نیازش را از کشورهای دیگر وارد می کند اما ذخایر راهبردی نفتی این کشور برای کمتر از ۹۰ روز کفایت می کند و پکن تاکید کرده است تا سال ۲۰۲۰ میلادی این ذخایر به ۱۰۰ روز افزایش خواهد یافت.

چین در سال ۲۰۱۸ میلادی ۴۶۳ میلیون تن نفت به ارزش ۲۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار وارد کرد که با این حساب کوچکترین افزایش در بهای نفت فشار سنگینی بر چین وارد خواهد کرد.

برای چین ثبات تامین انرژی بسیار اهمیت دارد و برای پیشبرد برنامه های اصلاحاتی و رشد اقتصادی پایدار ضروری است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری

تین نیوز

پالایشگاه های نفت ژاپن انتظار ندارند تامین نفت آنها از خاورمیانه مختل شود اما در صورت بروز شرایط اضطراری، از ذخایر کشور استفاده خواهند کرد تا از تامین با ثبات نفت، مطمئن شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شونیچی کیتو، رئیس انجمن نفت ژاپن در یک کنفرانس خبری درباره تاثیر پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی گفت: تصور نمی کنیم در حال حاضر، هیچ مانعی برای تامین نفت برای ژاپن وجود داشته باشد.

کیتو خاطرنشان کرد اگر قرار بود این رویارویی شدت بگیرد و بر کل خاورمیانه تاثیر بگذارد، در این صورت، یک مشکل جدی ایجاد می کرد. وی گفت: در صورت بروز هرگونه اختلال در عرضه نفت، مهم است که با استفاده منعطف از ذخایر نفت و اطمینان از مختل نشدن تامین نفت، آماده باشیم.

رئیس انجمن نفت ژاپن اعلام کرد بخش های دولتی و خصوصی ژاپن، مجموعا ۲۴۰ روز ذخیره نفت دارند.

پس از اینکه ایران اعلام کرد پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق یک عملیات محدود بوده است، قیمت نفت از ابتدای هفته جاری تاکنون، روند کاهشی پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ژاپن بیش از ۹۵ درصد از نفت مورد نیاز خود را از خاورمیانه وارد می کند. اکثر پالایشگاه های ژاپنی به شکلی طراحی شده اند که مناسب پالایش نفت خاورمیانه هستند و سوئیچ به تامین کنندگان دیگر، راحت نخواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ماهانه حداکثر ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل