Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:51:41 GMT

سناتور دموکرات، کنگره را متهم به «همدستی» با ترامپ کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۹۱۸

سناتور دموکرات، کنگره را متهم به «همدستی» با ترامپ کرد

به گزارش روز جمعه تارنمای آمریکایی هیل، وارن در توئیترش نوشت: بعد از گزارش «رابرت مولر» (بازرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶)، کنگره وظیفه داشت روند استیضاح را آغاز کند. کنگره با خودداری از این اقدام در تلاش های ترامپ در همکاری با دولت خارجی که به پیروزی اش در انتخابات کمک کرده، همدست بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وارن خطاب به کنگره گفت: به وظایف خود عمل کرده و رئیس جمهور را استیضاح کنید.

وارن که جزو سه نامزد اصلی دموکرات ها در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ است، همچنین نوشت: رئیس  جمهوری که در دفتر بیضی شکل نشسته است همچنان به ارتکاب جرم ادامه می دهد. او به تخلفات خود ادامه می دهد زیرا می داند که وزارت دادگستری و کنگره اقدامی علیه او بکار نخواهند بست. اخباری که امروز منتشر شده نشان می دهد که او (ترامپ) فکر می کند که بالاتر از قانون است. اگر کاری انجام ندهیم، حق با او خواهد بود.  

توئیت وارن بعد از انتشار گزارش های روز جمعه منتشر شد که فاش می کرد ترامپ در مکالمه  تلفنی ماه ژوئیه (تیر) با رئیس جمهور اوکراین از او خواسته است درباره پسر «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد کنونی ریاست جمهوری از حزب دموکرات تحقیق کند.

ترامپ خواستار تحقیقات درباره روابط بایدن با اوکراین در دوران خدمتش به عنوان معاون رئیس جمهور است. جمهوری خواهان تلاش های بایدن در سال ۲۰۱۶ را برای تحت فشار گذاشتن رئیس جمهور اوکراین جهت اخراج دادستان مسئول تحقیقات درباره شرکت گاز طبیعی که مالک آن یک سرمایه دار اوکراینی بود، مورد انتقاد قرار داده اند. گفته می شود پسر بایدن یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت بوده است. هنوز شاهدی دال بر اقدام بایدن در حمایت از پسرش منتشر نشده است.

روابط ترامپ با رئیس جمهور اوکراین اکنون در آمریکا کانون توجهات قرار گرفته است. جنجال های اخیر به دنبال  افشاگری فردی در جامعه اطلاعاتی آمریکا بروز کرده است. این افشاگری درباره جزییات «وعده» رئیس جمهور آمریکا به یک رهبر خارجی است که بعدها عنوان شد که با محوریت اوکراین بوده است.

وارن از حامیان اصلی استیضاح رئیس جمهور است و معتقد است که مولر شواهد کافی را درباره مانع تراشی در روند اجرای عدالت از سوی ترامپ در گزارش نهایی خود ارائه داده است.

پیشتر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز با ابراز نگرانی از ارتباطات ترامپ با یک رهبر خارجی، آن را تهدید امنیت ملی توصیف کرد.

پلوسی با اشاره به افشای ارتباط مخفی ترامپ با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین، گفت: ما باید اطمینان داشته باشیم که رئیس جمهوری و دولت وی، امنیت ملی و سیاست خارجی ما را به نفع مردم آمریکا انجام می دهند نه به نفع شخصی رئیس جمهوری کشور خارجی دیگر.

روزنامه واشنگتن پست نیز پیش از این  فاش کرده بود که ترامپ از «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته است که در فرایند رسیدگی به فساد مالی ادعایی از سوی پسر جو بایدن، رقیب احتمالی او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، تسریع کند.

ترامپ گفته می داند هر بار که با یکی از رهبران خارجی صحبت می کند، افراد زیادی از سازمان های اطلاعاتی آمریکا و همین طور کشورهای خارجی صحبت های او را استراق سمع می‌کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به اوکراین، جمهوری خواهان کنگره را به جان هم انداخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، اختلاف بر سر لایحه کمک به اوکراین به درون حزب جمهوری خواه رسید.

جمعی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند: طرح برکناری «مایک جانسون» رئیس جمهوریخواه این مجلس را به علت عملکرد او در ارتباط با این لایحه کلید زده اند.

لایحه کمک به اوکراین حدود هفت ماه است که به علت اختلافات میان نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه متوقف مانده است و حالا این اختلاف به درون جمهوری خواهان کشیده شده است.

دولت آمریکا این لایحه را به درخواست نمایندگان کنگره به همراه بودجه امنیتی مرزها برای مقابله با مهاجران ارائه کرده، اما جمهوری خواهان معتقدند رقم در نظر گرفته شده برای امنیت مرزها ناچیز است و باید افزایش یابد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی این لایحه را تفکیک کرده تا بودجه کمک به اوکراین و امنیت مرزها به صورت مجزا بررسی و تصویب شود. همین موضوع باعث شده تا جانسون، هدف انتقاد شدید طیفی از جمهوری خواهان قرار بگیرد.

این دسته از جمهوری خواهان به دنبال فشار به دولت بایدن هستند تا برای تصویب کمک به اوکراین، بودجه امنیت مرزها را افزایش دهد.

کد خبر 6083746

دیگر خبرها

  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • لایحه کمک امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل تصویب شد + جزئیات | این کمک باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند
  • کمک به اوکراین، جمهوری خواهان کنگره را به جان هم انداخت