Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال گفت‌وگوی ایسنا با عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت که اظهار کرد "خودروسازان بخش خصوصی که از یک سو همراه با افزایش نرخ ارز، قیمت محصولاتشان را افزایش داده و از سوی دیگر اعلام می‌کنند بدون کمک دولت تعطیل می‌شوند، به دنبال سوءاستفاده از شرایط و باج‌خواهی از دولت هستند"؛ شرکت کرمان‌موتور جوابیه‌ای ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از گفت‌وگوی ایسنا با امیرحسن کاکایی، سامان فیروزی - مدیرعامل کرمان موتور - اعلام کرده بود: اگر از کرمان موتور حمایت‌های لازم صورت نگرفته و نقدینگی به این شرکت تزریق نشود، تا آبان ماه این خودروسازی تعطیل خواهد شد.

متن جوابیه شرکت کرمان موتور به خبر "باج‌خواهی خودروسازان از دولت"، به شرح زیر است:

"اظهارات نسنجیده برخی افراد صاحب کرسی و تریبون در مورد بخش خصوصی در درجه اول می‌تواند روند فرار سرمایه از مملکت را تسریع کند. گفتن این موضوع که شرکتی چون کرمان موتور به دنبال باج خواهی از دولت است در شرایطی که  بیش از ۷ هزار کارگر را مشغول کرده و بزرگترین تولیدکننده غیردولتی خودرو محسوب می‌شود، ضمن دلسردی مدیران این شرکت و حتی دیگر شرکتهای تولیدکننده  داخلی، برای ادامه کار در مملکت تحریم زده چیزی جز آب به آسیاب ریختن مخالفان توسعه کشور نیست.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، شواهد و قرائن بخش اعظم امتیازات دولتی متعلق به شرکتهای خودروسازی تابعه دولت است باید از فردی چون امیرحسن کاکایی سئوال کرد که امتیازات دولت به شرکتی چون کرمان‌موتور چه بوده است؟!

به اذعان مدیران ارشد صنایع خودروسازی کرمان، عمده امتیازات دولت برای شرکتهای دولتی بوده و تاکنون فقط بدعهدی های دولت  نصیب کرمان موتور شده است و جای تعجب نیست کسی که حقوقش توسط دولت تمام کمال پرداخت می‌شود، با تهمت به بخش غیردولتی درصدد حلال کرد وجوهاتش باشد که البته این راه درستی نیست و پیشه کردن تقوای الهی بهتر است.

لزوما کسی که در کسوت استادی دانشگاه فعالیت می‌کند حتی اگر در زمینه خودرو هم تدریس کند قرار نیست از مشکلات عدیده خودروساز غیردولتی آگاهی کامل داشته باشد. شاید اگر ایشان مدیر یک مجموعه و یا شرکت خودروسازی کوچک هم بودند، متوجه می‌شدند که ادامه کار در شرایط فعلی مملکت چقدر مشکل است. تصور کنید یک شرکت غیردولتی همچون کرمان موتور با اشتغال ۷ هزار نیرو در این شرایط تعطیل شود. خوب سوال اینجاست؛ اگر دولت حتی در قبال خودروساز هم تعهدی نداشته باشد، مسئولیتش در قبال این نیروها چیست؟ وقتی که خودروساز غیردولتی نمی‌تواند کار را ادامه دهد آیا وظیفه دولت نیست به دنبال راه چاره‌ای برای ادامه کار باشد؟ آیا جناب کاکایی به این موضوع فکر کرده‌اند که تبعات اجتماعی بیکار شدن ۷ هزار نیرو در یک منطقه محروم چیست؟".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرمان موتور خودرو خودروسازي صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: خروج ایران از ایکوم و ایکوموس کذب است

آفتاب‌‌نیوز :

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: در دولت مردمی فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

وی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر خروج ایران از دو سازمان بین‌اللملی در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌شود. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و و از سال‌ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آن‌ها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود.

ضرغامی تاکید کرد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی، ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فروش اقساطی جک J۴ کرمان موتور در سال ۱۴۰۳ + شرایط و جزئیات دقیق
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • ضرغامی: خروج ایران از ایکوم و ایکوموس کذب است
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور
  • شرایط فروش اقساطی سه محصول کرمان موتور اعلام شد