Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم «گردو» به کارگردانی محمدرضا حاجی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان لوکاس حضور دارد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی فیلم، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان لوکاس از تاریخ ۱۹ تا ۲۶ سپتامبر (۲۸ شهریور تا ۴ مهر) در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود و فیلم سینمایی «گردو» در روز‌های ۲۴ و ۲۵ سپتامبر (۲ و ۳ مهر ماه) در این جشنواره به نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جشنواره لوکاس یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی کودک و نوجوان است و این اثر سینمایی اولین نمایش و حضور بین‌المللی خود را در بخش مسابقه مثبت ۸ سال (+۸) این جشنواره تجربه و با ۷ فیلم دیگر از کشور‌های هند، دانمارک، آلمان، هلند، مجارستان و سنگاپور به رقابت می‌پردازد.

«گردو» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی و تهیه‌کنندگی سید احد میکاییل‌زاده، داستان کودکی را روایت می‌کند که بابت گناهی که مرتکب شده، احساس می‌کند دست‌هایش در حال سیاه شدن است و این موضوع همزمان با اختلاف پدر و مادرش و جدایی آن‌ها است. او در سفر به روستایی دورافتاده در کویر همراه با مادرش به بهانه تماشای خسوف وارد چالش پذیرفتن و باور ۲ موضوع گناه و جدایی می‌شود.

فیلمنامه «گردو» نوشته مارال سجادی و محمدرضا حاجی غلامی است و آنا نعمتی، مهرنوش مقیمی، محسن عالم‌زاده، مهدی مرعشی، مریم نیک‌آیین، محمدمبین یوسفی، سید رادین صمدی، فاطمه مجیبیان گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

به بهترین فیلم بخش +۸ جشنواره لوکاس جایزه ۵ هزار یورویی تعلق می‌گیرد و از تهیه‌کننده فیلم جهت حضور در جشنواره دعوت به عمل آمده است.

پخش بین المللی فیلم «گردو» به عهده شرکت پرشیا فیلم به مدیریت علی قاسمی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره فیلم کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد

پوستر این دوره از فستیوال کن صحنه‌ای از فیلم کلاسیک ژاپنی «راپسودی در ماه اوت» را نشان می‌دهد که در سال ۱۹۹۱ در کن از صحنه رقابت حذف شد. براساس گزارش هالیوود ریپورتر، گویا کن دوست دارد تاریخ سینما را در محصولات رسمی خود یادآوری کند به همین دلیل پوستر امسال از این قاعده مستثنی نیست. این پوستر به خوبی با موضوعی که در جشنواره کن امسال به یک موضوع ژاپنی تبدیل شده است، همخوانی دارد.

در اوایل این هفته نیز کن اعلام کرد که امسال جایزه افتخاری نخل طلا را به استودیوی انیمه ژاپنی گیبلی (پسر و گوزن، روح دور) اهدا می‌کند و این اولین‌بار است که جشنواره فرانسوی بالاترین جایزه خود را به یک شرکت به جای یک هنرمند فردی اعطا می‌کند.

پوستر ۲۰۲۴ به هیئت منصفه امسال که توسط کارگردان باربی گریتا گرویگ رهبری می‌شود، نگاه خواهد کرد، در حالی که اعضای هیات منصفه فیلم‌های در حال اجرا برای نخل طلا را قضاوت می‌کنند.

۷۷ امین جشنواره کن در ۱۴ می‌با نمایش دوم کوئنتین دوپیو با بازی لیا سیدوکس و وینسنت لیندون آغاز می‌شود و تا ۲۴ می‌ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران حوان

tags # سینما سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • جشنواره فیلم کن ۱۳ فیلم را بر فهرست فیلم‌هایش افزود
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • «افسانه کوه ننوک» به کوزوو می‌رود
  • «افسانه کوه ننوک» در راه کوزوو است
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • حضور ۳ فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند