Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی نام درست در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، آینده سازان کشور عزیزمان با اشتیاق وصف ناشدنی در مسیر رفت و برگشت آموزشی قرار می‌گیرند و از این رو رفت و آمد ایمن و به دور از حادثه دانش آموزان از حساسیت خاصی برای پلیس راهور برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص سرویس مدارس به والدین توصیه کرد: فرزند خود را به هر فرد یا وسیله‌های متفرقه نسپارند و حتما با ثبت نام در مدارس نسبت به انتخاب راننده خودرو با هماهنگی شهرداری‌ها و آموزش و پرورش اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مقررات، بخصوص آیین نامه حمل و نقل دانش آموزی بیانگر آن است که سازمان‌های ذیربط در انتخاب خودرو و راننده برای سرویس‌های مدارس دقت‌های لازم را مبذول دارند، گواهی سلامت رانندگان سرویس دانش آموزی که توسط شهرداری‌ها صادر می‌شود نیز بسیار مهم است.

سرهنگ نام درست تصریح کرد: برابر آیین نامه، رانندگان سرویس مدارس باید از افراد بدون سوءپیشینه کیفری و عدم اعتیاد به موادمخدر و دارو‌های روان گردان باشند و از طرفی در زمان انعقاد قرارداد، موسسات حقوقی و شخصی با مدارس، موضوع رعایت ظرفیت می‌بایست کاملا رعایت شود، بطوری که برای سواری با ظرفیت چهارنفر، نباید تعداد بیشتری برای جابجایی محول نشود.
او با اشاره به نقش همیاران پلیس در کاهش تصادفات رانندگی، گفت: از دانش آموزان می‌خواهیم خودشان نکات ایمنی لازم را رعایت کنند و اگر تخلفاتی از سوی راننده سرویس نظیر صحبت با تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی، خوردن و آشامیدن، یا استعمال دخانیات و ... را شاهد بودند، مودبانه و محترمانه به راننده تذکر دهند.

اوبا تاکید بر داشتن معاینه فنی در سرویس‌های مدارس گفت: رانندگان سرویس مدارس، معلمان کلاس سیار ترافیک هستند و نقش آنان در تعلیم مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است چرا که کودکان چشمانی بینا و گوش‌های تیزی دارند و بخش عمده‌ای از یادگیری آنان در مسیر رفت و برگشت در مدرسه و منزل شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

انتخاب سرویس مدرسه دانش آموزان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، محمود مشکی در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می‌دهد.
مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه‌ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.
مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

دیگر خبرها

  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان