Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:44:42 GMT

اسکان بیش از 70 هزار نفر روز در مدارس کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۰۱۰

اسکان بیش از 70 هزار نفر روز در مدارس کرمانشاه

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اسکان بیش از 70 هزار نفر روز در مدارس استان در تابستان امسال خبر داد.

جهانگیر صفری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: تابستان امسال 9504 خانوار با جمعیت 34 هزار و 211 نفر در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش استان کرمانشاه اسکان داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفری با اشاره به استقبال مسافران تابستانی از مراکز اقامتی آماده شده از سوی آموزش و پرورش استان، افزود: پیش بینی می‌شد تابستان امسال آمار میهمانان اسکان یافته در مدارس استان به 60 هزار نفر روز برسد که بر اساس آمارهای موجود 70 هزار و 828 نفر روز در مدارس و اقامتگاه های آموزش و پرورش استان اسکان پیدا کردند.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: تابستان سال گذشته آمار اسکان مسافران تابستانی در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش استان حدود 60 هزار نفر روز بود.

وی گفت: تابستان امسال 529 اتاق برای اسکان میهمانان فرهنگی در استان در نظر گرفته شده بود که 58 اتاق آن خانه معلم و مابقی کلاس های درس مدارس بود.

صفری افزود:  امسال کلاسهای درس در دو گروه "ویژه" و "الف" برای اسکان میهمانان فرهنگی در تابستان آماده شده بود که کلاس های "ویژه" دارای تختخواب، پتو، وسایل گرمایشی و سرمایشی، یخچال و تلویزیون بوده و کلاس های گروه "الف" نیز همه امکانات کلاسهای گروه "ویژه" بجز تختخواب را دارا بودند.

وی ادامه داد: اگرچه فرهنگیان برای اسکان در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش در اولویت بودند، اما امکان استفاده کارکنان سایر ادارات در این اقامتگاه ها با ارائه کارت شناسایی فراهم شده بود، ضمن اینکه در صورت خالی بودن ظرفیت این مراکز امکان استفاده خانواده‌های با مشاغل آزاد هم وجود داشت.

صفری با اشاره به اتمام اسکان مسافران تابستانی در مدارس استان کرمانشاه، گفت: اسکان در اقامتگاه های آموزش و پرورش استان از 25 خرداد آغاز شد و تا پایان روز 23 شهریور ادامه داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه اسکان در مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در جلسه انتخابات مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز، عزیزانی هستند که فرهنگ متعالی و ارزشمند مدرسه‌سازی را سال‌هاست که در کشور عزیزمان ایران پایه گذاری کرده‌اند و در سال‌های اخیر، فضاهای آموزشی زیادی را به جامعه تحویل داده و به یک الگوی متفاوت از کار خیر تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل خیرین مدرسه ساز در ارتقا نظام تعلیم و تربیت استان و کشور گفت: امروزه خیرین مدرسه‌ساز، نقش تأثیرگذاری را در تأمین آینده دانش‌آموزان مملکت اسلامی دارند، چرا که کار خیر و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در فرهنگ بخشش و وقف، یک فرهنگ دیرینه در ایران و فرهنگی ملی و دینی است؛ در گذشته کار خیر به کارهای شخصی و معیشتی افراد محدود شده بود ولی با باز شدن پای خیرین در حوزه مدرسه سازی، یک تحول فرهنگی بود و تلاش مضاعفی برای پیشرفت فرهنگی قابل توجه برای ارتقا آینده خانواده‌ها و جامعه بوده و هست.

سعادتی افزود: برادران مردانی آذر نه در استان آذربایجان‌شرقی و چه در سطح ملی، عزیزانی بوده اند که فراتر از یک محدوده جغرافیایی به نام آذربایجان شرقی، عمل کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این که در سال‌های اخیر تصمیمات خوبی در استان گرفته شده است، یادآور شد: با سیاست‌های درست سازمان نوسازی مدارس کشور به تبع آن ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش در سال‌های اخیر، قسمت عمده پروژه‌های نیمه تمام در استان به بهره‌برداری رسیده است.

سعادتی بیان داشت: امروزه افتخار می‌کنیم که با همکاری شما عزیزان، ایمن‌ترین فضاها در کشور مدارس هستند.

این مقام مسؤول در دستگاه تعلیم و تربیت استان گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس ما در استان آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است و از این باب جز استان‌های لازم التوجه هستیم چرا که جمعیت دانش‌آموزی در استان زیاد است. لازم به ذکر است که همکاری خیرین و دولت یک سرمایه ملی است و این سرمایه ملی باید علمی تر و دقیق‌تر خرج شود، و لذا باید تلاش کنیم تا برای این سرمایه اولویت بندی خوبی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا با کمک شما عزیزان این اتفاق خوب در دوره جدید را شاهد باشیم و لذا بدانید که آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در کنار شما عزیزان هستند تا سقفی استاندارد و مقاوم را برای همه دانش‌آموزان عزیز داشته باشیم.

کد خبر 6084407

دیگر خبرها

  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است