Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@15:12:42 GMT

دو تابعیتی‌ها بیشترین نفوذی‌های کشور هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۰۳۴

دو تابعیتی‌ها بیشترین نفوذی‌های کشور هستند

ابوالفضل ابوترابی گفت: گرچه برخی مسئولان ادعای انقلابی بودن دارد اما فرزندان و نزدیکان آنان به گونه دیگری زندگی می‌کنند. حمایت‌ مالی و سکوت مقامات در برابر زندگی آقازاده‌های خارج نشین در واقع خیانت به کشور و منافع ملی است. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با قدس آنلاین، درباره مهاجرت فرزندان مقامات به خارج از کشور و  داشتن تابعیت کشوری دیگر، اظهار داشت: اگر مسئولان فرزندان خود را برای تحصیل و زندگی در خارج از کشور تشویق می کنند و پول در اختیارشان قرار می دهند در حالی که امکانات داخلی برای تحصیل آنان موجود باشد این اقدام مسئول محکوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی برخی از مسئولان امکانات زندگی و گرفتن تابعیت خارجی را در اختیار فرزندان شان قرار می دهند که شرایط و امکانات تحصیل در داخل کشور فراهم است و با چنین اقدامی دیگر این مسئول شایستگی ماندن در مسئولیت و پست نظام جمهوری اسلامی را ندارد.

ابوالفضل ابوترابی ادامه داد: گرچه برخی مسئولان ادعای انقلابی بودن دارد اما فرزندان و نزدیکان آنان به گونه دیگری زندگی می کنند. این مقامات با حمایت های مالی و سکوتی که در برابر تابعیت و زندگی آقازاده های خارج نشین دارند، در عمل چنین اقدامی را تأیید می کند که در واقع در حال خیانت به کشور و منافع ملی هستند و در نتیجه به نظرم ماندن‌شان در مسئولیت و جایگاه کنونی بی معناست.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در این زمینه طرح اصلاح قانون تابعیت را به مجلس ارائه دادیم اما گویا مجلس تمایلی برای تصویب و اجرای آن ندارد. عملکرد مجلس در رابطه با این موضوع این عملکردی منفعلانه است. امروز که ضربه سنگینی از موضوع دوتابعیتی ها و نفوذی ها متحمل شده ایم، سکوت و انفعال مجلس جای تعجب و تأسف دارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین نفوذی های کشور، دو تابعیتی ها هستند. درحالی که نوع اصول و ساختار غرب با کشورمان تفاوت دارد، همین موضوع باعث می شود تا چنین افرادی که به نوعی به مقامات مرتبط هستند بعد از مدتی در داخل کشور پست و مقام بگیرند و به سمتی پیش بروند که در راستای منافع غربی ها عمل کنند. این ایراد کاملاً به مجلس وارد است که از توجه و حساسیت نسبت به این موضوع غافل است.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانهها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان با اتهام به افغانستان ناکامی خود را توجیه می کند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در ادامه‌ی تنش‌های لفظی میان کابل و اسلام‌آباد بخاطر مسایل امنیتی پاکستان و افزایش حملات تروریستی در این کشور گفته است که مقامات پاکستان با متهم کردن افغانستان، ناکامی‌های خود را توجیه می‌کنند.

مجاهد امروز پنج‌شنبه، نهم حمل به اظهارت وزیر دفاع پاکستان مبنی بر حضور پناهگاه‌های تروریسم در افغانستان واکنش نشان داده و گفته است که او با متهم کردن افغانستان از مسئولیت خود در راستای تامین امنیت فرار می‌کند.

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان روز چهارشنبه، هشتم حمل (یک روز پس از حمله‌ی خونین بر مهندسان چینی در این کشور) در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: منبع تروریسم در پاکستان، در افغانستان است.

طبق ادعای او، مقامات طالبان از آنچه که مخفی‌گاه‌های تروریسم در افغانستان خوانده می‌شود آگاه هستند و این گروه‌ها از افغانستان به‌منظور سکویی برای سازمان‌دهی حملات تروریستی در پاکستان استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • پاکستان با اتهام به افغانستان ناکامی خود را توجیه می کند
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • مصاحبه|پیام های منطقه ای سفر رهبر حماس به تهران
  • حکم زنگ و ضرب از درب زورخانه های کشور برای کهنکسوت لرستانی
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟