Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@08:08:01 GMT

پیشنهاد افزایش اعضای شورای شهر تهران به ۵۱ نفر

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۰۶۷

به گزارش صدای ایران از میزان، مرتضی الویری درباره افزایش تعداد اعضای شورای شهر در کلانشهرها، اظهار داشت: قانون شوراها در سال ۱۳۷۵ به تصویب رسیده است و در گذر زمان با اشکالاتی این قانون مواجه شده و ما در شورای عالی استان‌ها به دنبال اصلاح این قانون هستیم.

وی بیان داشت: بنابراین انتخابات آینده شوراهای شهر براساس قانون جدید برگزار می‌شود تا اعضای شوراها تحرک بیشتری داشته باشند و به واسطه افزایش تعداد اعضا عملکرد بهتری را برای شهر خود به جای بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الویری با اشاره به اینکه اصلاح قانون شوراهای شهر در حد پیش‌نویس است، گفت: پیشنهاد ما این است که به نسبت جمعیت در کلانشهرهای کشور تعداد اعضاها نیز افزایش یابد به عنوان مثال برای شهر تهران پیشنهاد داده‌ایم که اعضای شورای این شهر به ۵۱ نفر افزایش پیدا کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان داشت: در اصل ۱۰۱ قانون اساسی به جایگاه شورای عالی استان‌ها اشاره کرده‌ است و این شورا باید در حوزه بودجه کشور نیز اظهارنظر داشته باشد و سازمان برنامه و بودجه قبل از اینکه بودجه خود را به دولت ارسال کند باید به شورای عالی استان‌ها برای بررسی کامل بودجه ارسال شود ولی تاکنون این اتفاق رخ نداده است و به همین دلیل نیز نیازمند اصلاح بعضی از مفاد قانون شوراها هستیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: الویری شورای شهر تهران صدای ایران انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در دیدار با دانشگاهیان استان زنجان بیان کرد: هم اکنون 100 هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم در حالی که اوایل انقلاب 5 تا 6 هزار عضو هیئت علمی داشتیم.

توسعه آموزش عالی و توسعه منابع انسانی باعث شده که در شاخص‌های علمی جز سرآمدان باشیم

یکی از مهمترین موضوعات در حوزه علم و فناوری بحث تقویت دانش‌بنیان‌هاست.

آیین‌نامه ارتقاء ناظر به توسعه علمی، دیپلماسی علمی تا تولید علم بین‌المللی را در دستور کار داریم. باید ارتباطات علمی بین المللی داشته باشیم و آنها را توسعه دهیم.

باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم.

بسیاری کارهای فرهنگی اراده می خواهد نه بودجه.

مخالف بودجه نیستم اما الزاما با بودجه مشکل حل نمی شود.

موضوع دیگر آمایش رشته ها یعنی حذف و جذب رشته مطرح است، باید رشته ها تغییر کنند برخی هم باید حذف شوند و برخی اضافه شود.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است