Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@07:25:59 GMT

آرم و نشان دانشگاه‌های قدیمی تغییر نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۰۷۷

آرم و نشان دانشگاه‌های قدیمی تغییر نمی‌کند

«غلامرضا غفاری» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهارداشت: بخش قابل ملاحظه ای از حیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هر جامعه ای از سوی دانشگاه و مجموعه های دانشگاهی رقم می خورد و هویت، جایگاه و مرتبه یک شهر با مجموعه دانشگاهی آن معنا می یابد.
وی افزود: با شرح این اهمیت و جایگاهی که نهاد علمی و دانشگاه دارد، به طور طبیعی دانشگاه در برخی مواقع سرمایه نمادینی را که بهره مند است در قالب نمادها و نشانه ها تعریف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، خاطرنشان کرد: رسالت، ماموریت و وظیفه ای که دانشگاه برای خود تعریف کرده است در قالب آن آرم، نماد و ساختار گنجانده می شود حتی در بخشنامه ها و آیین نامه های تحصیلی دانشگاه ها این نشان ها به خوبی خود را نمایان می کند.
غفاری درمورد فعالیت دور جدید شورای ارزشیابی و تصویب آرم و نشان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: نخستین جلسه از دور جدید این شورا که اعضای آن را استادان معماری و هنر دانشگاه ها تشکیل می دهند در تیرماه امسال برگزار شد.
وی یادآورشد: در دوره قبلی این شورا و بر اساس درخواست های واصله از سوی دانشگاه ها نشان ۱۵ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی ارزیابی و تصویب شد.
این مسئول وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: این شورا درخواست دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای تغییر نشان و نمادشان را بررسی و تصویب می کند؛ در برخی موارد امکان هم پوشانی هایی میان آرم های تعدادی از دانشگاه ها وجود دارد که در این زمینه این شورا دست به مشابهت یابی می زند و از دانشگاه ها می خواهد با تامل بیشتری پیشنهاد تغییر آرم شان را مطرح کنند.
غفاری درباره تغییر نماد دانشگاه های در جلسه تیرماه این شورا گفت: دو تقاضا از گذشته توسط دانشگاه های تازه تاسیس اعلام شد که مورد تصویب این شورا قرار گرفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرم دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یکساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بخث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری ماموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، ‌رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ‌ ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ‌ جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درخواست رئیس دانشگاه آزاد خرم آباد از نهاد رهبری: لباس فرمی را طراحی کنید؛ یک پوشش یکسان در کل دانشگاه‌ها داشته باشیم سازمان امور اجتماعی: بدپوششی 8 تا 10 درصد بانوان در جامعه ترویجی و نمایشی است

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • عملیات وعده صادق نشان داد مسلمانان در کنار هم هستند
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • استفاده از کمکهای مشورتی والدین دانشجویان برای پیشبرد اهداف وزارت
  • وزیر علوم: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
  • تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
  • سایه تغییر الگوهای بارندگی بر گیاهان