Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@13:06:58 GMT

شرط ادامه روند کاهش قیمت مسکن

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۱۹۳

شرط ادامه روند کاهش قیمت مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است روند ریزش قیمت مسکن با توجه به خروج موقت متقاضیان مسکن از بازار، ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بانک مسکن،‌ «مجید کیان پور» با اشاره به اینکه آمار مرداد ماه از معاملات مسکن حاکی از افت قابل توجه خرید و فروش مسکن در این ماه بوده است، گفت: در ماه گذشته تعداد املاک فروخته شده بیش از ۷۰ درصد نسبت به مرداد سال ۹۷ کاهش داشته و حتی نسبت به تیر ماه هم تعداد املاک فروخته شده تقریبا ۳۰ درصد افت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت نشان دهنده رکود بازار مسکن و بی میلی خریداران به معامله در شرایط کنونی است.

 

وی با بیان اینکه معاملات مسکن اکنون به پایین ترین حد رسیده است، اظهار داشت: این وضعیت ناشی از انصراف بخش عمده متقاضیان مسکن از خرید در بازار کنونی است. کیان پور با بیان اینکه یکی از پیامدهای این کاهش معاملات، افت قیمت مسکن بوده است، افزود: آمارهای رسمی نشان داد در مرداد ماه قیمت مسکن ۳ درصد نسبت به تیر ماه کاهش یافته و این یعنی به دنبال رکودی شدن بازار و در صورتی که تقاضای خرید خانه همچنان در سطح پایین فعلی باقی بماند، افت قیمت مسکن به صورت یک روند در هفته های آینده ادامه دار خواهد شد.

 

وی معتقد است: در صورتی که بی رغبتی به خرید مسکن همچنان در بازار ادامه پیدا کند، روند نزولی قیمت مسکن می تواند ادامه پیدا کند؛ کما اینکه انتظار کاهشی متقاضیان خرید مسکن در بازار هنوز وجود دارد و در واقع قیمت بالاتر از توان خرید سبب ترک بازار توسط متقاضیان مسکن شده است.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه به پیامد دیگر رکود بازار مسکن نیز اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که رکود معاملات سبب می شود سازنده‌ها انگیزه ای برای شروع پروژه‌های جدید نداشته باشند و در نتیجه ساخت و ساز نیز در وضعیت رکود قرار بگیرد. بنابراین چنین وضعیتی می تواند در عمیق تر شدن رکود معاملات مسکن هم از طریق کاهش عرضه جدید آپارتمان، اثرگذار باشد.

 

به گزارش هیبنا، بر اساس آمار دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در مرداد ماه امسال ۲ هزار و ۹۳۱ فقره آپارتمان مسکونی در تهران معامله شد که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۷۳.۷ درصد و نسبت به تیرماه ۳۲ درصد کاهش داشته است. همچنین میانگین قیمت مسکن در معاملات انجام و ثبت شده در شهر تهران در ماه میانی تابستان ۱۳ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بوده است. لازم به ذکر است تعداد آپارتمان های فروخته شده در مرداد سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۵۴ فقره بود که با آمار زیر ۳۰۰۰ فقره معاملات مرداد امسال فاصله زیادی دارد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل اربعین حسینی خطبه نماز جمعه هفته دفاع مقدس نماز جمعه فعالیت های مسجدی مسجد طراز اسلامی ماه محرم دفاع مقدس بازار مسکن بانک مسکن مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند نزولی قیمت طلا

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۸۹۶ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۷۸۴ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه با افت ۵۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۱۱۳ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز هم مانند روز گذشته افت ۴۵ دلاری به ۲ هزار و ۳۰۲ دلار رسید. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن