Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم رفیعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تربیت دینی و اعتقادی دانش‌آموزان مربوط می‌شود که در این راستا برنامه‌های مختلفی در این نهاد پیش‌بینی شده است.
وی به همکاری 2880 روحانی با آموزش و پرورش در تربیت دینی دانش‌آموزان در سال تحصیلی پیش‌رو اشاره کرد و گفت: این افراد مسئولیت‌هایی همچون اقامه نماز، برگزاری نشست‌های بصیرتی و مشاوره‌های دینی را برعهده خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات آموزش و پرورش جذب سربازطلبه است که در این راستا 12 سهیمه برای استان زنجان درنظر گرفته شده تا امورات دینی در مدارس را برعهده بگیرند.
وی تعداد دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی 98-99 در استان زنجان را ۱۹۹ هزار و ۱۵۰ برشمرد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته 3 درصد رشد نشان می‌دهد، ضمن اینکه کلاس اولی‌های امسال نیز ۱۸ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز هستند.
رفیعی با اشاره به اینکه شعار سال‌تحصیلی جدید «مهر با نشاط و مهربانی» است، بیان کرد: به دنبال آن هستیم که بازگشایی مدارس توام با نشاط و مهربانی باشد و اجرای این مهم در طول سال‌تحصیلی نیز پیگیری می‌شود که در راستای اجرای این شعار برنامه و راهبردهایی تدوین شده است.
وی با اشاره به تدوین اطلاعات دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، تصریح کرد: استان زنجان در بحث آموزش ابتدایی وضعیت خوبی دارد و تقریبا جزو سه استان اول کشور با کمترین تعداد بازمانده از تحصیل است، ولی در بحث آموزش متوسطه به دلیل مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد و روستامحور بودن جمعیت استان، کمی نسبت به شاخص آموزش ابتدایی عقب‌تر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امسال ۱۳ مدرسه از نوسازی و تجهیز مدارس استان تحویل گرفته خواهد شد، ابراز کرد: امسال مدارس خشت و گلی استان از چرخه خارج شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان آموزش و پرورش سال تحصیلی دانش آموزان روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت الاسلام علی نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری اثربخش بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از تاکیدات رهبر معظلم انقلاب و وزیر آموزش و پرورش است، گفت: همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم که با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هردو به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی مردم شکل گرفت، گفت: امید ایمانی رمز اساسی موفقیت در  حوزه‌های شغلی اجتماعی و سازمانی است و اگر نتوانیم خود را در بعد ایمانی و اعتقادی تقویت کنیم نمیتوانیم در حوزه تربیتی مروج و تاثیرگذار باشیم.

طلبه‌ها سهمیه استخدامی ویژه ندارند/ بعد از آزمون استخدامی متوجه شدیم 3500 معلم روحانی داریم

حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: امید ایمانی می‌گوید معنویت را حفظ و تلاش کن، خدا بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند همان کاری که حاج قاسم کرد و این امید ایمانی بود که حاج قاسم را در جامعه جهانی و بین المللی مشهور و اثرگذار کرد.

وی ادامه داد: اگر در بین دانش‌آموزان مشکلات اخلاقی و اعتقادی وجود دارد باید ریشه این مشکلات را در رفتارهای خودمان ریشه یابی و اقدام به رفع آن کنیم.

5 طرح حوزه علمیه برای تقویت اعتقادات  دانش‌آموزان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: طرح‌های امین، روشنا، محراب، سفیرآسمانی و معراج از جمله برنامه‌های اجرایی در مدارس است که در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان، نیاز امروز است به گونه‌ای که  پیوند بین مدرسه و مسجد از مواردی است که با جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

مناظره میان معلمان و روحانیون افزایش یابد

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید ساز وکارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.

وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون گفت: باید جلسات گفت و گو و مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام نیکزاد در پایان عنوان کرد: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان
  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • نکته مهم درباره ترمیم نمره برای کنکوری‌ها
  • کنکوری‌ها بخوانند | نکته مهم درباره ترمیم نمره
  • تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است