Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@09:49:24 GMT

عملیاتی شدن طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۲۰۰

عملیاتی شدن طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در کشور

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه؛ سیدمحمدرضا خوشرو، مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی معاونت فرهنگی قوه قضائیه با اعلام آغاز مراحل عملیاتی شدن طرح هرمسجد یک حقوقدان، گفت: حسب نظر رئیس قوه قضائیه و راهبرد‌های سند تحول دستگاه قضایی، موضوع توسعه و در دسترس ‌ساختن خدمات مشاوره حقوقی برای عموم جامعه با رویکرد کاهش مشکلات مردم و پرونده‌های دستگاه قضایی در اولویت برنامه‌های فرهنگی دستگاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتقای سطح دانش و سواد حقوقی مردم جزء تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بوده و استفاده از ظرفیت مساجد به عنوان مکانی جهت ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضایی به مردم، ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات، جزء راهبردهای معاونت فرهنگی قوه قضائیه است.

مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه قوه قضائیه در ادامه از تهیه طرح اولیه و دستورالعمل اجرایی آن خبر داد و تصریح کرد: در هفته آتی، جلسات تصمیم‌گیری و نهایی‌کردن طرح جهت شروع فرایند توسعه‌ای، با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های مشارکت کننده در محل معاونت فرهنگی تشکیل می‌شود.

خوشرو با اشاره به اینکه این موضوع مورد تأکید رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله رئیسی بوده است، گفت: ارائه خدمات مشاوره حقوقی به مردم با هدف تسهیل ارتباط آنها با دستگاه، کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی از اولویت‌های تحولی دوره جدید قوه قضاییه است.

مدیرکل فرهنگ حقوقی قوه قضائیه، افزود: شورای سیاستگزاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، کانون وکلای دادگستری، سازمان بسیج حقوق‌دانان و کانون بازنشستگان قوه قضاییه از جمله نهاد‌های مشارکت کننده در این طرح هستند.

وی در پایان گفت: شورای راهبری طرح، این اقدام را با محوریت مساجد سراسر کشور و با مشارکت فعالانه قضات، وکلاء و مشاوران حقوقی طی فرایندی برنامه‌‌ریزی شده عملیاتی خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی هر مسجد یک حقوقدان خوشرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی در دستور کار مجلس

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی در دستور کار امروز نمایندگان مجلس قرار دارد.

به گزارش مشرق، جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

دیگر خبرها

  • ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد/ مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول قضایی
  • سند تحول و تعالی قوه قضائیه ابلاغ شد
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت
  • عملیات سپاه مقدمه نابودی رژیم صهیونیستی باشد
  • دادستان کل کشور: عملیات سپاه مقدمه‌ نابودی رژیم صهیونیستی باشد
  • انجام نظارت‌ها در دستگاه قضایی با حساسیت بسیار بالا
  • طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی در دستور کار مجلس
  • ساماندهی معتادین متجاهر روی میز دستگاه قضا