Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:29:55 GMT

رییس کل دادگستری هرمزگان: گلوگاه‌های فساد بسته می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۲۱۰

رییس کل دادگستری هرمزگان: گلوگاه‌های فساد بسته می‌شود

علی صالحی روز شنبه به همراه جمعی از مسوولان قضایی هرمزگان درنشست مشترک هم اندیشی با استاندار افزود: مقابله با فساد به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شده واین موضوع دستگاه قضایی را برآن داشته تا با برخوردهای قاطع به مقابله با این پدیده برخیزند.

وی بیان داشت: همان گونه که رییس قوه قضاییه فرمودند فساد با هاضمه نظام سازگاری ندارد و برای دفع خطر فساد، رانت خواری و ویژه خواری نیازمند فرمولی از جنس جهاد و انقلابی‌گری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای قضایی هرمزگانم اظهار داشت: برای بهبود درعملکرد و رفع مشکلات و موانع موجود، تعامل سازنده و گسترش فضای همدلی میان دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی وهمچنین استفاده از توانمندی‌های همه دستگاه‌ها موفقیت درتحقق اهداف و دستاوردها را درپی خواهد داشت.

صالحی تصریح کرد: مبارزه قاطع و مستمر با فساد مطالبه مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی است که تقویت نظارت‌های درونی و اجتماعی، افزایش سلامت کارگزاران، نهادسازی، شفافیت گرایی، توجه به معیشت کارکنان، ترویج فرهنگ وظیفه‌شناسی، تقویت نهادهای نظارتی و احیای حس مسوولیت‌پذیری می‌تواند در راستای مبارزه با مظاهر فساد موثر باشد.

روند رسیدگی به پرونده دانه درشت‌ها ادامه دارد

این مقام قضایی تاکید کرد: روند رسیدگی به پرونده‌ اخلالگران اقتصادی، دانه درشت‌ها و رانت خواران ادامه خواهد داشت و گزارش اقدامات دستگاه قضایی به صورت مستمر به مردم ارائه خواهد شد.

صالحی یادآور شد: درموضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و ضمن توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به منظور تحقق شعار سال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، حمایت‌های حقوقی قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع اعمال خواهد شد.

وی اذعان داشت: درعرصه مواجهه با قاچاق باید «مقابله» و «پیشگیری» هر دو مدنظر چرا که تمرکز بر یکی از این دو مقوله بدون برنامه ریزی و اقدام نسبت به موضوع دیگر، نتیجه بخش نیست و ضرورت دارد رویکرد پیشگیرانه در کنار اقدامات مقابله‌ای به صورت توامان موردنظر قرار گیرد. 

با نگاه جدید رییس قوه قضاییه در حمایت از فعالان اقتصادی، حجم مشکلات کاسته خواهد شد

استاندار هرمزگان نیز گفت: اطمینان داریم با نگاه جدیدی که رییس قوه قضاییه در حمایت از فعالان اقتصادی، رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی دارد، از حجم مشکلات روزبه‌روز کاسته خواهد شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان اظهارداشت: با جهت‌گیری جدید دستگاه قضایی به‌طور حتم می‌توانیم آینده خوش‌بینانه تری را برای کشورمان پیش‌بینی کنیم.

وی بیان داشت: همراهی، همدلی و هماهنگی بسیار خوبی میان مجموعه دستگاه قضایی با مدیریت عالی و اجرایی هرمزگان وجود دارد که موجب شده بتوانیم گام‌های موثری در راستای توسعه استان برداریم.

استاندارهرمزگان اظهارداشت: سطح امنیت در استان ارتقا یافته که نشان‌دهنده تلاش مسوولان، مشارکت مردم و نقش بی‌بدیل دستگاه قضایی است.

همتی از تمایز هرمزگان با سایر استان‌ها درخصوص فعالیت بیشتر تاجران کشور دراین استان گفت: نقش هرمزگان در مبارزه با تحریم‌ها بسیار پررنگ است و همکاری دستگاه قضایی در این موضوع نیز همواره مستمر بوده و پیرامون موضوعات خاص توانسته‌ایم با هماهنگی کامل تصمیم‌گیری‌های لازم را اتخاد نماییم که بی‌تردید نتیحه مطلوب خواهد بود.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان

به گزارش خبرگزاری مهر، مسؤولان قضائی دادگستری استان تهران در اقدام عملی پس از ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضائیه و در اجرای مبحث هشتم نظام مدیریتی اجرای برنامه تحول با موضوع ارتباط با مردم در اولین برنامه ملاقات مردمی سال ۱۴۰۳ در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) حضور یافتند.

حاجی رضا شاکرمی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: در این ملاقات مردمی که به صورت چهره به چهره و با هدف تکریم ارباب رجوع، نظارت بهتر بر امور قضائی اصحاب پرونده و بررسی و شناخت دقیق‌تر مطالبات و مشکلات آنان برگزار شد، ۱۶ نفر از مسئولان قضائی استان تهران با ۳۱۲ نفر از مراجعه‌کنندگان ملاقات کرده و به بررسی مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها پرداختند.

وی در ادامه افزود: در ملاقات‌های مردمی دستگاه قضائی استان، ضمن استماع مستقیم و بدون واسطه مشکلات حقوقی و قضائی مراجعه‌کنندگان، دستورات لازم در جهت رفع مسائل در چارچوب قوانین صادر می‌شود.

عمده درخواست‌های مراجعین در این ملاقات مردمی با عناوین درخواست خلع ید، استرداد ثمن معامله، کلاهبرداری، ارتشا، فسخ قرارداد، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، تقاضای پیگیری و تسریع در رسیدگی‌ها، درخواست‌های عفو و تخفیف مجازات، حفظ حقوق عامه و حقوق شهروندی بود که قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران و مسئولان قضائی استان در این رابطه راهنمایی‌های لازم را ارائه و دستورات مقتضی را صادر کردند.

گفتنی اس؛ ت متقاضیان می‌توانند جهت ملاقات با رئیس کل دادگستری استان تهران و مسؤولان قضائی استان با مراجعه به درگاه «سامانه ارتباطات مردمی عدلیه - سامع» به نشانی www.Same.eadl.ir، درخواست خود را ثبت کنند.

کد خبر 6080529

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان