Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:30:41 GMT

آبروی مومن حکم حرمت کعبه را دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۲۴۱

آبروی مومن حکم حرمت کعبه را دارد

فضای مجازی با تمام مزیت های اطلاع رسانی، در دسترس بودن، گسترده بودن و از همه مهم تر ارزان بودنش، معایبی هم دارد که گاه تصورش هم از فضای ذهن خطور نمی کند؛ معایبی که گاه فردی است و گاه ملی.

حال همچون برهه های گذشته با نزدیک شدن به انتخابات، جولانگاهی سیاسی برای تاخت و تاز و حمله با هر ابزار و ترفند دروغینی علیه دیگر افراد شده است که بنا به مقتضیات زمان، چشم ها را بسته و وجدان را  دنبال نخودسیاه می فرستند و فقط خبر می سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرهایی از قبیل دو تابعیتی بودن مسئولان کشوری، ارائه آمارهایی دروغین از آنچه ناتوانی دولتمردان می دانند و دروغ پراکنی درباره نزدیکان سببی و نسبی خادمان کشور و غیره غافل از این که گستردگی فضای مجازی تنها در اختیار آن‌ها نیست و ادعای دروغینشان در کمترین زمان فاش و تکذیب می شود.

داغترین این تهمت پراکنی ها، درباره برادرزاده های یکی از نمایندگان مجلس است که در فضای مجازی آن‌ها را با هشتگ آقازاده ماساژور مورد خطاب قرار داده اند در حالی که این نماینده مجلس، در واکنش به این تهمت ها با بیان این که دو برادرزاده نوجوان دارد که در اهواز مشغول به تحصیل هستند، نوشت: بهای حمایت از حرف مردم را می پردازم.

فارغ از کنش ها و واکنش های پیش آمده درباره تهمت پراکنی های بی ریشه در فواصل مختلف، با استناد به فرمان هشت ماده ای امام خمینی (ره) که سدی در برابر این رفتارها است، می توان گفت نتیجه گرفت این رفتارها از مبانی انقلاب به شدت دور است.

آن جا که بنیانگذار جمهوری اسلامی در فرمان خود، رعایت حقوق شهروندی و حفظ آبروی افراد را در وهله نخست متوجه ارگان های قضایی و اجرایی کرده است که این خود اهمیت موضوع را نشان می دهد چرا که تکلیف دیگران در این باره کاملا مشخص تر شده است.

دربند ۶ فرمان ۸ ماده ای حضرت امام که درباره حقوق مردم، قانون، قوه قضائیه و لزوم اسلامی شدن روابط و قوانین است، آمده است:‌ «هیچ کس حق ندارد به خانه یا مغازه و یا محل کار شخصی کسی بدون اذن صاحب آنها وارد شود یا کسی را جلب کند، یا به نام کشف جرم یا ارتکاب گناه تعقیب و مراقبت نماید، و یا نسبت به فردی اهانت نموده و اعمال غیر انسانی- اسلامی مرتکب شود، یا به تلفن یا نوار ضبط صوت دیگری به نام کشف جرم یا کشف مرکز گناه گوش کند، و یا برای کشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد، شنود بگذارد و یا دنبال اسرار مردم باشد، و تجسس از گناهان غیر نماید یا اسراری که از غیر به او رسیده و لو برای یک نفر فاش کند. تمام اینها جرم [و] گناه است و بعضی از آنها چون اشاعه فحشا و گناهان از کبایر بسیار بزرگ است، و مرتکبین هر یک از امور فوق مجرم و مستحق تعزیر شرعی هستند و بعضی از آنها موجب حد شرعی است.»

واکنش معاون رئیس جمهوری به تهمت پراکنی اخیر

در همین راستا، معصومه ابتکار روز شنبه در حساب توئیتری در واکنش به فرافکنی ها و بهتان زدن هایی که این روزها در فضای مجازی علیه نیروهای خدوم کشور منتشر شده است، در پیامی توئیتری نوشت: دشمنان ایران که از ابتدای انقلاب تهمت زدند به توجیه شرعی هم نیاز نداشتند ولی سال ها عده ای از متدینین را با تفسیر غلط وادار به بهتان زدن علیه رقبا کردند.

وی خاطرنشان کرد: سالها با بهتان و القاء تنفر سعی کردند برخی چهره ها را از چشم وقلب مردم برانند. غافل از اینکه آبروی مومن حکم حرمت کعبه را دارد.

فاطمه دهقان نیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار پروانه سلحشوری توئیتر فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟

درباره تهدیدات فضای مجازی و بحث معلم بلاگری صحبت می‌کنیم که فضای مجازی هم تهدیده هم فرصت و آثار تخریب‌کننده‌ای دارد که باید اصلاح شود.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073084 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • پیوند قرآن و مردم با هوش مصنوعی در قاب شبکه تهران
  • واکنش کاربران فضای مجازی به ادعای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان + فیلم
  • واکنش کاربران فضای مجازی به حضور ریز پرنده‌ها در اصفهان
  • سیاه نمایی‌ها در فضای مجازی به نوسانات بیشتر بازار ارز دامن می‌زند