Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:45:29 GMT

مشاعره عاشورایی در بیجار برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۳۴۱

مشاعره عاشورایی در بیجار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، حوزه هنری شهرستان بیجار به منظور گسترش فرهنگ عاشورایی و در ادامه سلسله برنامه های مشاعره همزمان با ایام محرم نخستین مشاعره عاشورایی را با حضور پنج شاعر بیجاری در محل سالن نور تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار کرد.

در این برنامه که با داوری علی احسان فریدونی و احد شکر پور برگزار شد، ابوالقاسم آقا میری، حسن مجاهدی، سارا احمدی فرد، نغمه اسدپناه و اشکان محمد پور به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مشاعره عاشورایی  که تعدادی از مسئولان شهرستانی از جمله معاون فرماندار و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان برنامه های مشاعره حضور داشتند ، شرکت کنندگان در مدت زمان دو ساعت با استفاده از اشعار سروده شده توسط شاعران ایران زمین در موضوع عاشورایی به رقابت پرداخته و در پایان با اهدای لوح و هدیه  از آنان تجلیل به عمل آمد.

سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار در حاشیه این مراسم گفت: بخش گسترده ای از ادبیات ایران نشأت گرفته از حماسه عاشورا است.

ناصر قربان پور افزود: این حماسه چه در بین شاعران اهل تشیع و شاعران بزرگ اهل سنت در ایران و دیگر کشورها به عنوان یک حماسه بزرگ بشری مورد توجه قرار گرفته و اشعار بسیار نغزی در باب آن سروده شده است.

وی با اشاره به ضرورت گسترش و بازخوانی این سروده ها، اظهار داشت: در این برنامه مشاعره که با حضور پنج نفر برگزار شد شاهد اتفاق بسیار خوبی بودیم و آن هم حضور عزیزانی با رده های سنی متفاوت از پیران عرصه شعر و ادب تا کودکانی آتیه دار این عرصه که به زیبایی سروده های عاشورایی شاعران بزرگ این سرزمین را که به حافظه سپرده بودند را در یک رقابت زیبا بازخوانی کردند.

سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار بیان کرد: در ایام محرم در کنار این برنامه مشاعره، نمایشگاه عکس آثار برگزیده پنجمین سوگواره قاب شیدایی در محل گالری مهر، اکران رایگان و اعلام فراخوان ششمین سوگواره ملی قاب شیدایی در کنار نشست ها و برنامه های مختلف با موضوع عاشورا در محل حوزه هنری بیجار برگزار شده است.

کد خبر 4723927

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری شهرستان بیجار مشاعره اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد هفته دفاع مقدس ماه محرم اربعین 98 شیراز خطبه های نماز جمعه عاشورا ایلام سانحه تصادف گرگان مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز جمعه (۳۱ فروردین) با حضور در فرهنگسرای نیاوران از آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه قرآنی روایت باران بازدید کرد.

وزیر فرهنگ پس از پایان این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خودش را حامی بخش خصوصی و مردمی می داند چراکه وظیفه ما حمایت گری، نظارت و تنظیم گری است و هر میزان جریان مردمی حضور قوی‌تری داشته باشند می‌شود امیدوار بود این کار ادامه یابد و رشد کند.

وی افزود: این حوزه در کشور ما با سابقه است و در آن پیشتاز هستیم به ویژه در حوزه خوشنویسی مزیت مطلقی در جهان اسلام داریم که به دلیل وجود آیات و روایتی است که زبان بین‌المللی ما مسلمانان محسوب می‌شود و همه جا قابل ارائه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نمایش درآمدن برخی از آثار در نمایشگاه‌های بین‌المللی تصریح کرد: چند سال قبل که به شهر ونیز رفته بودیم آثار آقای بدرالسما «قیامت در قرآن» بسیار مورد استقبال قرار گرفت با وجود اینکه با نگاهی دینی و قرآنی بود، در اروپا و در دوسالانه ونیز بسیار مورد استقبال واقع شد.

اسماعیلی یادآور شد: تاکید کردم امسال هم که دوستان به ونیز می‌روند بخشی را به نمایش چنین آثار ویژه‌ای از ایران به ویژه کارهای دینی و قرآنی اختصاص دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: ما نیز این رویکرد را دنبال می‌کنیم و در بسیاری از دیدارهای دو جانبه با وزرای کشورهای مسلمان آثاری را که براساس عرف دیپلماتیک هدیه می‌دهیم، اغلب آثار هنرمندان ایرانی به ویژه خوشنویسان است.

رئیس شورای هنر در مورد برگزاری اکسپو تصریح کرد: مصوبه ویژه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی را در این زمینه اخذ کردیم که اواخر اسفند توسط آقای رئیس جمهور ابلاغ شد و گام بسیار مهمی در این زمینه محسوب می‌شود، انشاالله بازار هنری ایران را از امسال اجرا خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: بنا داریم جریان هنر تجسمی به رشد مورد نظر در سال جاری و سالهای آینده برسد.

در زیر فیلم این بازدید را ببینید:

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • برگزاری شب شعر و شاهنامه در شهرستان چرام
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد