Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نمایش آثار چهارده هنرمند نقاش نمایشگاه گروهی نقاشی «پیوست معماری و طبیعت» در گالری آرتیبیشن افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه گروهی نقاشی «پیوست معماری و طبیعت» با نمایش آثار محمد‌علی ترقی‌جاه، زرین صلاحی، روژانو محمدزاده، مرجان نعمتی، سمیرا دریا، زهرا قراخانی،اهورا محمدی ، آرمان یعقوب‌پور ،شنتیا ذاکرعاملی، علی گلستانه، منوچهر معتبر،مصطفی سلطانی،مرتضی گودرزی (دیباج) و میثم نژاد رسولی از 29 شهریور تا 8 مهر در گالری آرتیبیشن برپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«محمد‌علی ترقی‌جاه» متولد سال ۱۳۲۲ تهران است. او از کودکی شیفته نقاشی بود. اگرچه کار خود را در رشته مهندسی آغاز کرد، اما دیری نپایید که از آن روی گرداند تا به نقاشی که میل واقعی او بود بپردازد.درسال 1346 برنده مدال طلای مسابقات هنری دانشگاه‌های ایران شد.در 1355 اولین نمایشگاه انفرادی خود را در تهران گالری و سپس در 1357 در نمایشگاه بین‌المللی هنر بازل سوئیس برگزار کرد. در آغاز دهه 1360 روش ویژه خود را که مشخصه آن اسبهای تجرید یافته ( استیلیزه) بود پی‌ریخت که به نشان هنری وی معروف شد.موزه بین‌المللی هنر قرن بیست و یکم آمریکا (TIMOTCA ) نقاشی‌های وی را به عنوان نماینده هنر ایران انتخاب کرد.آثار او نیز جزء مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران (TMCA ) موزه هنرهای مدرن شارجه (U.A.E ) موزه ورلد، نوتردام هلند و موزه هنرمندان معاصر(موزه محمد علی ترقی‌جاه) است.

 

«مرجان نعمتی» متولد 1359 تهران است. او در رشته نقاشی فعالیت می کند. آخرین مجموعه آثار او «یادآورها» درباره معماری شهریِ تاریخی و ارتباط آن با حافظه جمعی است. او فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه آزاد در سال 1383 می باشد. به دنبال آن مدرک کارشناسی ارشد تصویرسازی خود را در سال 1385 از دانشگاه تهران دریافت کرده است. پایان نامه کارشناسی ارشد او با نام «کتاب کمیک» با مقدمه ای از فرشید مثقالی در سال 1394 توسط نشر نظر منتشر شده است. او چندین نمایشگاه انفرادی در گالری های گلستان (1389، 1393، 1396) و گالری بنفشه (1382) داشته است. آثار او در بیش از 40 گالری و موزه در سطح ایران و جهان به نمایش درآمده است. او در سال 1394 از طرف مؤسسه هنری Magic of Persia برنده یک دوره اقامت هنری تحقیقی در شهر لندن (انگلستان) شده است. در حال حاضر او در تهران، ایران کار و زندگی می کند.

 

«سمیرا دریا»  متولد 1357، تهران-عضو پیوسته ی انجمن هنرمندان نقاش ایران، عضو انجمن هنرهای تجسمی ایران و تاکنون در بیش از سی نمایشگاه گروهی نقاشی در ایران  و خارج از کشور شرکت کرده است.

 

«مرتضی گودرزی» متولد 1341 بروجرد است و دکترای فلسفه هنر، فوق‌لیسانس نقاشی، لیسانس نقاشی و دیپلم اقتصاد اجتماعی دارد.عضو هیأت علمی دانشگاه سوره، محقق و پژوهشگر هنری، ریاست مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های ایران، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی از 1381، سردبیر مجله تخصصی بیناب از 1382، رئیس مرکز هنرهای تجسمی از 1388 برخی از مسئولیت‌های این نقاش هستند.این مدرس و پژوهشگر هنر، استاد راهنمای رساله‌های متفاوت در حوزه هنر تخصصی بوده است.برپایی چندین نمایشگاه انفرادی و شرکت در تعدادی نمایشگاه جمعی در داخل و خارج از کشور نیز در کارنامه او ثبت شده‌اند.

 

نمایشگاه گروهی نقاشی با نام «پیوست معماری و طبیعت» از 29 شهریور تا 8 مهر در گالری آرتیبیشن برپاست علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، خیابان ناصری، خیابان قندی (دریا) ، پلاک 6  مراجعه  کنند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل هفته دفاع مقدس خطبه نماز جمعه نماز جمعه مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی ماه محرم دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه گروهی نقاشی برپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال

به گزارش تابناک، یک تابلو نقاشی قرن هفدهمی اثر «سالواتور روزا» که حدود چهار سال پیش از یک گالری هنری در «دانشگاه آکسفور» ربوده شده بود، اخیرا در «رومانی» پیدا شد.

تابلو نقاشی منظره باروک «ساحل صخره‌ای به همراه سربازانی که نقشه می‌کشند» اثر «سالواتور روزا»، نقاش ایتالیایی، در چهاردهم مارس سال ۲۰۲۰ از گالری هنری دانشگاه آکسفور به سرقت رفت.

دو تابلو نقاشی دیگر یعنی «سرباز سوارکار» (۱۶۱۷) اثر «آنتونی ون دایک» و «پسر درحال نوشیدن» (۱۵۸۰) اثر «آنیباله کاراچی» همچنان گمشده باقی مانده‌اند. این تابلو‌های نقاشی از سال ۱۷۶۸ میلادی در آن گالری به نمایش گذاشته شده بودند.

کارشناسان ارزش کل این سه تابلو نقاشی را حدود ۱۲.۴ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

به گزارش این گالری، مردی که نقاشی منظره را در اختیار داشت با پلیس رومانی تماس گرفته است. او دو اثر هنری دیگر را فروخته بود، اما تصمیم گرفت که نقاشی «روزا» را به مقامات بازگرداند. مقامات رومانیایی با این مرد به عنوان شاهد برخورد کرده‌اند و او ستگیر نشده است.

مقامات معتقدند که «سرباز سوارکار» (۱۶۱۷) اثر «آنتونی ون دایک» و «پسر درحال نوشیدن» (۱۵۸۰) اثر «آنیباله کاراچی» در رومانی فروخته شده‌اند و اکنون ممکن است در هر نقطه‌ای از اروپا باشند.

منبع: آرت‌نیوز

دیگر خبرها

  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال
  • «لی لی عامری» سازه‌های نامرعی می‌سازد
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما