Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@03:50:14 GMT

جزئیات کاهش سهمیه سوخت کامیون ها

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۴۸۷

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سقف سهمیه عملکردی کامیون‌ها در صورت گرفتن بارنامه، از مهرماه دو برابر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرامرز مداح درباره سهمیه سوخته عملکردی و پایه ناوگان عمومی حمل بار اظهار داشت: سقف سهمیه عملکردی کامیون‌ها در صورت گرفتن بارنامه، از مهرماه دو برابر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: سهمیه سوخت پایه کامیون‌های بالای ۳۰ تن از مهرماه، ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.   مداح ادامه داد: سهمیه سوخت پایه کامیون‌های بین ۱۰ تا ۳۰ تن، از مهرماه ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.   عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: همچنین سهمیه سوخت پایه کامیون های زیر ۱۰ تن از مهرماه ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.   * مدل‌های سه‌گانه سهمیه سوخت کامیون‌ها   مداح پیش از این درباره انواع سهمیه‌های سوخت کامیون‌ها و تفکیک آنها به فارس گفته بود: ‌در حال حاضر سه سهمیه سوخت برای کامیون‌ها داریم، اولین مدل، سهمیه سوخت عملکردی است که بر اساس میزان عملکرد، سوخت اختصاص می‌یابد؛ دومین مدل، سهمیه پایه کاهش نیافته (معمولی) است که به ناوگانی اختصاص می‌یابد که فعال هستند اما میزان کارکرد آنها کافی نیست، این ناوگان‌ فقط فعال هستند اما کم فعالیت می‌کنند.   به گفته مداح سومین مدل سهمیه سوخت هم، ‌«سهمیه پایه کاهش یافته» است که به کامیون‌هایی اختصاص می‌یابد که فعالیت آنها هیچ جا ثبت نمی‌شود یعنی در جاده و شهر فعال نیستند، این کامیون‌ها ‌سهمیه پایه کاهش یافته می‌گیرند که میزان کمی دارد و فقط برای این است که بتواند استارتی بزند و باطری آنها نخوابد و تردد بسیار محدودی داشته باشد.   عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  گفته بود: «سهمیه پایه کاهش یافته» عددی پایین است که کار خاصی با آن نداریم، کامیونی که در کشور شماره می‌شود، ماهانه این رقم سهمیه پایه را دریافت می‌کند که رقمی بسیار پایین است، ما ‌کاهش «سهمیه پایه معمولی» را در دستور کار داریم‌ تا بدین ترتیب بر اساس پیمایش، رقم واقعی سوخت اختصاص یابد.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پیش‌بینی بارندگی و کاهش دمای هوا در بعضی مناطق گفت: بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بعضی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت خواهد داشت.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان و مازندران، ارتفاعات گلستان، امتداد رشته کوه زاگرس، استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق و شمال شرق فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور ضعیف خواهد شد و این سامانه در نیمه شرقی کشور از جمله شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شامل البرز، تهران و سمنان، همچنین در استان‌های مرکزی، شرق لرستان، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق و شمال فارس، یزد، کرمان، شرق هرمزگان، بعضی نقاط خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بعضی نقاط شمال و نوار غربی خراسان رضوی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بعضی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور، به تدریج بارندگی مناطق گسترده‌تری از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد و پنجشنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق، رگبار پراکنده و در جنوب شرق کشور در یزد، شمال و نیمه شرقی فارس، کرمان، بعضی نقاط سیستان و بلوچستان و هرمزگان، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعه در بعضی مناطق جنوب شرق و بعضی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش رخ خواهد داد، گفت: از روز پنجشنبه روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود و در مناطق مستعد، بارش تگرگ و در مناطقی که بارش رخ نمی‌دهد، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست؛ همچنین دوشنبه و سه‌شنبه غرب خلیج فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری به تدریج ابری، گاهی رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال طوفان و گرد و خاک با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، قسمتی ابری، به تدریج ابری و همراه با رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال تگرگ با بیشینه ۲۰ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.‌

کد خبر 746770

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • تصادف مرگبار سواری پژو پارس سوخت بر
  • ◄ قتل یک راننده کامیون توسط اشرار مسلح
  • ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه توقیف شد
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد