Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست آّبفا استان یزد با بیان اینکه صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در مصرف آب یزد امکان آبرسانی به ۲۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط یزد را فراهم می‌کند گفت: این اقدام سبب ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی جدید می‌شود. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد فاتحی دقایقی قبل در هفتمین همایش ردپای آب و رونمایی از طرح ملی آموزشی بانوی آب که با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در حال برگزاری است اظهار داشت: آب شرب 21 شهر و نزدیک به 1200 روستا در استان یزد که جمعیت نزدیک به یک میلیون و 200 هزار نفر را در خود جا داده، از طریق خط انتقال آب به استان و 560 حلقه چاه تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: تقریبا از یکصد میلیون متر مکعب مصرف آب شرب یزد نزدیک به 50 درصد از طریق آب انتقالی تامین می‌شود اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر، حدود 80 منبع آبی یزد خشک و 110 منبع هم در آستانه خشکی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این امر سبب شده که تامین آب شرب استان دچار مشکل باشد و نزدیک به 300 روستای یزد آب شرب خود را به صورت سیار دریافت می‌کنند.

فاتحی گفت: این امر در حوزه‌های اشتغال و اقتصاد هم تاثیر سوئی گذاشته به صورتی که تعداد بسیاری پرونده واحدهای کوچک و متوسط که تقاضای تامین آب دارند در استان بلاتکلیف قرار گرفته است.

کردستان| جوانان کارآفرین بیجار که منتظر وعده‌ اشتغالزایی دولت نشدند + فیلماصلاح قانون کار یک موضوع ملی است؛ پوست‌اندازی شرایط کار و اشتغال در دنیانماینده مردم تبریز در مجلس: دولت امکان ایجاد اشتغال ندارد

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد به لحاظ فرهنگی بسیار غنی است گفت: بانوان نقش کلیدی در بنیان خانواده و اجتماع دارند و اگر با توجه بیشتر به فرهنگ مدیریت مصرف داشته باشیم می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت چشم‌انداز روشنی برای استان خود رقم بزنیم.

وی عنوان کرد: به راحتی می‌توانیم با روش‌های کم هزینه مانند به کارگیری لوازم کاهنده مصرف، نزدیک به 20 درصد آب شرب را ذخیره کنیم، این 20 درصد به معنی 20 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در حوزه آب شرب استان یزد است.

فاتحی افزود: این میزان آب، جوابگوی نزدیک به 20 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط است که تقریبا با تامین آب شرب این واحدها، حدود یکصد هزار فرصت شغلی در استان یزد ایجاد می‌کند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد عنوان کرد: علاوه بر این فرصت شغلی، نزدیک به 600 میلیارد ریال صرفه‌جویی در استان هم به وجود می‌آید، اظهار امیدواری کرد که با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی بیشتر، آینده‌ای خوب برای استان یزد رقم بخورد.

انتهای پیام/ ع

R41376/P1494/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

فارس- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتورهای هوشمند در این کلانشهر خبر داد.

محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی در گفتگو با تسنیم گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتورهای هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند