Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار داد و ستدهای هفته گذشته در بورس کالا حاکی از آن است که ارزش ۷۰۰۰ میلیارد ریالی برای معاملات آتی زیره و زعفران در تابلوهای آماری به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ معامله گران در بازار مشتقه بورس هفته گذشته کالا تعداد ۴۰۷ هزار و ۸۴۰ قرارداد آتی زعفران و زیره سبز را به ارزشی بیش از ۷۱۹۳ میلیارد و ۶۳ میلیون ریال منعقد کردند که آمارها حاکی از آن است حجم و ارزش قراردادها در بازار مشتقه با رشد ۹۸ و ۱۴۵ درصدی نسبت به هفته پیش از آن همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش، معامله گران در حالی این تعداد قرارداد را در هفت سررسید معاملاتی فعال در بازار منعقد کردند که در بازه زمانی مذکور بیش از ۱۹۱ هزار و ۴۰۰ قرارداد آتی زعفران نگین با دوره تحویل آبان ماه ۱۳۹۸ منعقد شد  که ارزش این معاملات به حدود ۱۷۴۳ میلیارد و ۴۴ میلیون ریال رسید. در قرارداد مذکور حجم و ارزش معاملات به صورت مشابه رشد ۱۰۱ درصدی را تجربه کردند.

 

همچنین معامله گران تعداد ۱۴ هزار و ۶۵۶ قرارداد آتی زعفران نگین را برای تحویل در پایان شهریور ماه منعقد کردند و ارزش ۱۲۸ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریالی را به ثبت رساندند که با توجه به پایان دوره معاملاتی سررسید مذکور حجم و ارزش معاملات با ۳۸ درصد افت همراه شد.

 

از سویی دیگر، حجم معاملات سررسید مهر ماه قرارداد آتی زعفران نگین نیز به بیش از ۴۴ هزار و ۲۰۰ قرارداد و  ارزش معاملات آن به حدود ۳۹۷ میلیارد ریال رشد کرد. در این سررسید نیز رشد ۹۱ درصدی برای حجم و ارزش معاملات به ثبت رسید.

 

افزون بر این، در سررسید مهر ماه ۹۸ قرارداد آتی زعفران رشته ای درجه یک نیز معامله گران ۷۴۵۳ قرارداد را به ارزشی حدود ۵۸ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال منعقد کردند که معاملات مذکور از نظر حجم با رشد ۳۸ درصدی و از نظر ارزش معاملات با افزایش ۴۸ درصدی همراه بود.

 

طی هفته گذشته تعداد ۵۱۴۲ قرارداد آتی زعفران رشته ای درجه یک در سررسید آبان ۹۸ در حالی منعقد شد که ارزش معاملات سررسید مذکور با رشد ۳۰ درصدی نسبت به هفته قبل از آن به حدود ۳۶ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال رشد کرد.

 

همچنین طی هفته گذشته در بخش معاملات زیره سبز نیز معامله گران شاهد انعقاد تعداد ۷۸ هزار و ۱۷۳ قرارداد آتی زیره سبز به ارزش ۲۵۵۷ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال بودند که در نتیجه آن، حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته پیش از آن به ترتیب با رشد ۸۲ و ۱۰۵ درصدی همراه شد.

 

از سویی دیگر ۶۶ هزار و ۷۵۹ قرارداد آتی زیره سبز نیز برای تحویل آذر ماه ۹۸ منعقد شد  و ارزش ۲۲۷۲ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریالی برای آن به ثبت رسید. شایان ذکر است قرارداد مذکور با ثبت ۴۸۲ و ۵۶۹ درصد رشد در حجم و ارزش معاملات بیشترین درصد تغییرات را نسبت به هفته پیش از آن تجربه کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی ماه محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس اربعین حسینی نماز جمعه زیره بورس کالای ایران بورس کالا زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با اصلاح ۱۳۴۲۰.۲۸ واحدی به ۲,۳۰۳,۳۸۲.۸۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۲۱.۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۹۶۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۸۶,۵۶۶ معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۰,۳۶۸.۶۷۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۵۸۲,۶۰۱.۸۷۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086456 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • جریمه ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان