Web Analytics Made Easy - Statcounter

میشل‌عون رئیس جمهور لبنان قصد دارد تا در سفر آینده خود به سازمان ملل درخصوص فراهم آوردن شرایط بازگشت آوارگان سوری صحبت کند. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره میشل عون رئیس‌جمهور لبنان٬در سازمان ملل بر تثبیت مواضع لبنان در خصوص همه سیاست‌های خود از جمله پرونده‌های داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین پیرامون برنامه‌های اصلاحی این کشور به منظور عبور از بحران و مشکلات اجتماعی و اقتصادی نیز بحث خواهد کرد. از جمله این موارد قابل بحث٬ ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی و نقض قطعنامه‌های بین‌المللی و نیز جنگ سوریه و پیامدهای آن برای لبنان که موجب حضور یک‌ونیم میلیون آواره سوری در این کشور شده به اضافه استقرار هزاران آواره فلسطینی در سوریه است.

طبق اطلاعات٬ میشل عون قرار است بار دیگر٬ سازمان ملل را به نظارت بر پروژه‌ها و اقداماتی که در تلاش برای فراهم آوردن شرایط بازگشت آوارگان سوری است دعوت کند تا آرامش به مناطق زیادی از این کشور بازگردد.

ادعای وزیرسابق لبنان علیه حزب‌الله

اشرف ریفی وزیر سابق دادگستری لبنان ادعا کرد که حزب‌الله اقدام به انحلال تیپ‌های مقاومت کرده تا ارتشی تشکیل دهد که 80 درصد آنها مسلمانان اهل تسنن و 20 درصد مسیحیان هستند. وی ادامه داد که مقاومت این کار را به منظور نفوذ در میان سنی‌ها و مسیحیان انجام داده است.ریفی مدعی شد که چهار دوره از آموزش‌های این ارتش تاکنون به پایان رسیده است.

وزیر سابق لبنان در خلال مشارکت در اعتصاب خانواده‌های بازداشت‌شدگان تندرو در میدان النور طرابلس این کشور٬ اشاره کرد که از نظر آنها بخشیدن یک جاسوس موضوعی طبیعی است؛ اما گذشتن از فرزندان ما امری محال است.

وی خاطرنشان کرد که متهمان کرده‌اند به اینکه خواستار لغو اسناد تماس هستیم٬ به آنها می‌گوییم که این یک افتخار برای ما محسوب می‌شود و تلاش کردیم تا آن را لغو کنیم٬ اما این امر تاکنون حاصل نشده است. ریفی ادامه داد که تا زمانی که نام بازداشتیان ما پاک نشده٬ نام این جاسوسان نیز پاک نمی‌شود.

وزیر سابق و جنجالی لبنان اظهار داشت که در کنار جاسوسان نیستیم و به دولت گرانقدر می‌گوییم که سقف تابستان و زمستان یکی نیست و این دور از عدالت است. وی تصریح کرد که وسایل ارتباطی که آنها را ابزارهای تسلیم کردن می‌نامم٬ غیرقانونی و تحقیرآمیز است.

اشرف ریفی اضافه کرد که بازداشت هر فرد و یا احضار و بازجویی از وی در همه کشورهای جهان٬ فقط به دستور مقامات حقوقی است. وی اشاره کرد که اگر دولت٬ یک تصمیم عادلانه را اتخاذ کند٬ همه ما در آن مشارکت داریم؛ در غیر این صورت٬ هر امر مخالف قانونی باید لغو گردد.

باسیل بر لزوم بازگشت آوارگان سوری تاکید کرد

جبران باسیل وزیرخارجه لبنان در مراسم افتتحاحیه چهارمین کنفرانس پتانسیل مهاجرت در آمریکای شمالی تاکید کرد که همگی در این کنفرانس در سرزمین رویاها که طالبان علم و کسانی که طبع بلندی دارند را از هر رنگ و نژادی را به سوی خود می‌کشاند٬ جمع شده‌ایم.

باسیل تصریح کرد که کشور کوچکتان به شما افتخار می‌کند٬ رویای شما در آمریکا٬ راهی دشوار و پر از موانع بود که در نهایت توانستید سرنوشت خود را رقم بزنید.

وی در ادامه سخنان خود در این مراسم خاطرنشان کرد که مردم لبنان نیز باید توسط شما و خودشان٬ سرنوشتشان را تعیین کنند. وزیرخارجه لبنان اظهار داشت که سالها طول کشیده تا قانون٬ ما را به استقبال از مهاجران و آوارگان مکلف کند٬ اما این امر نمی‌تواند نامحدود باشد؛ چراکه هزاران خارجی در لبنان به دنبال رسیدن به حقوقی هستند که متعلق به آنها نیست٬ آن هم درحالی‌که خود شهروندان لبنانی هنوز به این حقوقی که برای آنهاست نرسیده‌اند. وی در این راستا ادامه داد که هرچه‌قدر که آژانس‌های بین‌المللی تلاش کنند تا آوارگان را جایگزین شما کنند٬ هرگز نمی‌پذیریم؛ چراکه شما صاحبان واقعی این حقوق هستید و در این میان باید تلاش کنید تا هویت خودتان و فرزندان را به دست آورید.

باسیل اشاره کرد که لبنان خسارت‌های زیادی را از خلال جنگ سوریه متحمل شده است. وزیرخارجه لبنان اضافه کرد که بیش از یک‌ونیم میلیون آواره سوری در کشورمان حضور دارد و نیز بیش از هزار اردوگاه بی‌برنامه در آن ایجاد گشته که این امر موجب شده تا بیش از 30 میلیارد دلار خسارت به لبنان وارد شود.

وی در همین خصوص تصریح کرد که همه اینها اقتصادمان را خسته و مؤسسات بین‌المللی را وادار کرده تا رتبه های اعتباری خود را کاهش دهند؛ در حالی که هیچ تولید ملی نمی تواند بدون یک عامل داخلی رشد کند و نیز هیچ اقتصاد واحدی نمی تواند اشتغال را برای دو ملت تضمین کند.

باسیل ادامه داد که با توجه به همه این ملاحظات٬ این واقعیت نمی‌تواند پس از گذشت یک دهه ادامه یابد و لبنان باید امکان بازگشت تدریجی آوارگان به کشورخودشان را فراهم آورد.

جبران باسیل برای شفاف‌سازی این امر خواستار شد تا از دونالد ترامپ در رابطه با چگونگی بازگشت مکزیکی‌ها و از رجب طیب اردوغان درخصوص بازگشت آوارگان سوری از ترکیه به کشور خودشان و نیز از وزیرکشور آلمان درباره بازگشت آوارگان از اروپا به سوریه سوال کنند.

وی در ادامه سخنرانی خود در کنفرانس مذکور اشاره کرد که در این میان نقش شما حمایت از اقتصاد لبنان از طریق مصرف تولیدات داخلی این کشور است.

تجاوز پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی به آسمان لبنان

پایگاه خبری العهد اعلام کرد که یک هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی ساعت 9:35 دیروز به وقت لبنان٬ به آسمان منطقه الناقوره تجاوز کرده و پروازی دایره‌ای در آسمان مناطق جنوبی انجام داد و سپس ساعت 11:45 ٬ این منطقه را ترک کرد.

همچنین یک هواپیمای  جاسوسی دیگر دشمن نیز ساعت 10:35 دیروز به وقت لبنان به آسمان منطقه کفرکلا تجاوز کرده و یک پرواز دایره‌ای در منطقه مرجعیون انجام داد٬ سپس در ساعت 11:15 این منطقه را ترک کرد.

تشریح جزئیات جدید حمله پهپادی رژیم صیونیستی به لبنان

همچنین الیاس بوصعب وزیر دفاع لبنان پنجشنبه گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی با تشریح جزئیات جدیدی از تجاوز پهپادی اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان اعلام کرد، تجاوز پهپادهای اسرائیلی به ضاحیه بیروت ( در سوم شهریور) خطرناک‌ترین اقدام خصمانه بعد از جنگ 33 روزه تا کنون بود. بوصعب افزود: پهپاد اسرائیلی حرکت هواپیماها در فضای فرودگاه بین‌المللی بیروت را با خطر مواجه کرد.

وزیر دفاع لبنان ادامه داد: پهپاد اسرائیلی از نوع نظامی بوده و یک پهپاد عادی نبوده است.

بوصعب تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد اسرائیل برنامه‌ای برای فرستادن چندین پهپاد به همراه یک هواپیما داشته است. یکی از پهپادهای فرستاده شده چهار کیلو و نیم مواد منفجره پلاستیکی با خود حمل می‌کرده و دیگری دارای هشت موتور و چهار بال بوده است.

وزیر دفاع لبنان تصریح کرد: هدف یکی از پهپادها، حمله‌ای در داخل شهر بیروت بود. یکی از این پهپادها قادر به حمل بار 17 کیلو و چهارصد گرمی است. این پهپادها از فرودگاه «هامونیم» در فلسطین اشغالی بلند شده‌اند و وزارت دفاع لبنان مسیر آنها هنگام ورود به فضای هوایی لبنان را ارائه کرده است.

الیاس بوصعب افزود تکنولوژی به کار رفته در پهپاد بسیار پیشرفته است و بیانگر این است که هدف آن تجاوز به کشور است. وی ادامه داد ارتش لبنان تصمیمی آشکار برای دفاع از سرزمین و حقش دارد و در پاسخ به هیچ تجاوزی کوتاهی نمی کند و ارتش لبنان پهپادهایی دارد که از آنها بر فراز معابر غیرقانونی استفاده می کند.

وی در ادامه به بازداشت «عامر الفاخوری» جاسوس رژیم صهیونیستی و معروف به قصاب «الخیام» پرداخت و گفت: در سال 1996 که عامر الفاخوری در جنوب اشغال شده لبنان بود، حکمی غیابی برای وی صادر شد و وی تا سال 2000 در آنجا بود. حکم صادر شده برای وی مربوط به جاسوسی وی است و ارتباطی با شکنجه در بازداشتگاه الخیام ندارد.

بوصعب تأکید کرد، ابدا در قبال «جاسوس قتل و شکنجه» که نقشی فعال علیه لبنانی‌ها از جمله اعضای مقاومت داشته، کوتاهی نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است لبنان تحت فشار آمریکا، الفاخوری را آزاد کند، گفت: در برابر هیچ فشاری تسلیم نمی‌شویم.

الفاخوری در دهه هفتاد یک فرمانده نظامی در بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان بود و به دلیل جنایت‌هایش در آن زمان، به قصاب این بازداشتگاه معروف شده است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل لبنان اسرائیل لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ اسدی افزود: با توجه به بارش های اخیر اما باز هم حجم زیادی از این دو سد خالی است به نحوی که سد کمال صالح با گنجایش ۹۵ میلیون مترمکعب اکنون تنها ۲۳ و ۳ دهم و به عبارتی ۲۵ درصد حجم پر را دارد. 
اسدی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته این سد ۴۳ میلیون مترمکعب ظرفیت داشته است. 
وی تاکید کرد: همچنین سد الغدیر ساوه با ۲۷۷ میلیون مترمکعب گنجایش، در حال حاضر ۲۵ میلی مترمکعب معادل ۹ درصد آن پر است در حالی که سال گذشته ۵۲ میلیون مترمکعب بوده است. 
اسدی از مردم و کشاورزان تقاضا کرد در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند تا امسال نیز به خوبی سپری شود البته باهمکاری خوب با شرکت توزیع برق وآب و فاضلاب تمهیداتی اتخاذ شده که مردم در آب شرب دچار مشکل نشوند.

دیگر خبرها

  • تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب
  • ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد
  • بازگشت مهران مدیری و جناب‌خان به تلویزیون | رامبد جوان از تلویزیون خداحافظی کرد؟
  • تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • بمباران سنگین جنوب لبنان توسط اسرائیل
  • مقاومت فلسطین: صهیونیست‌ها حرفی از آتش‌بس نمی‌زنند
  • بمباران سنگین مرکز اورژانس در لبنان توسط رژیم صهیونیستی
  • روایت المیادین از جزئیات مذاکرات حماس و تل‌آویو
  • لزوم اعلام برنامه‌ واردات خودرو در سال ١۴٠٣ تا ۹ فروردین ماه
  • تاکید کرملین بر ادامه برنامه توسعه روسیه با وجود جنگ