Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه رفیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، نقش‌آفرینی شیرزنان ایران اسلامی در طول دوران انقلاب به ویژه سال‌های دفاع مقدس را غیر قابل انکار دانست و اظهار کرد: اگر مادران و همسران و بانوان غیور و شجاع ایران همگام با رزمندگان نبودند، شاید دفاع مقدس شکل دیگری پیدا می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استمرار نقش بی‌بدیل بانوان در طول چهل سال گذشته تاکنون، افزود: امروز نیز شاهد ایثار و فداکاری مادران و همسران شهدای مدافع حرم هستیم که از مرزهای ایمانی و اعتقادی انقلاب و نظام حراست کردند.

مدیرکل امور بانوان گیلان با تاکید بر لزوم گرامیداشت جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدای هشت‌سال دفاع مقدس، عنوان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار، فداکری، شجاعت، حماسه‌گری، مقاومت، جهاد و شهادت است، زیرا امروز در جنگ نابرابر با استکبار جهانی قرار داریم و بدون فرهنگ ایثار و شهادت نمی‌توانیم با هجمه‌های دشمنان مقابله کنیم.

رفیعی از تشکیل بانک اطلاعاتی زنان ایثارگر گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: باید به ترسیم خاطرات، فعالیت‌ها و سیره زندگی این زنان بپردازیم تا الگویی برای زندگی امروز ما باشد.

وی از برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع زنان دفاع مقدس خبر داد و یادآور شد: خاطرات شفاهی بانوان ایثارگر باید با استفاده از ابزار هنر و رسانه تبیین شود تا بیشترین اثرگذاری را بر جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان گیلان اجرای تئاتر خیابانی و برگزاری مسابقه نقاشی و دست‌ساخته‌های کودکان با موضوع دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های هفته پیش رو دانست و اضافه کرد:‌ 31 شهریورماه لغایت 4 مهرماه نمایشگاه عکس «زینب‌های خط مقدم» در گالری مارلیک مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود.

وی از نشست نویسندگان زن استان گیلان با «معصومه رامهرمزی» در گیلان خبر داد و بیان کرد: همزمان با روز سه‌شنبه، 2 مهرماه در دبیرستان شاهد دخترانه رشت جمعی از اصحاب قلم زن استان و دانش‌آموزان با این زن امدادگر و نویسنده برتر کشور در حوزه زنان دفاع مقدس نشست بررسی کتاب زنان جانباز را خواهند داشت.

رفیعی با اشاره به حضور سیده نسا هاشمیان، همسر سردار شهید محمد اصغری‌خواه و نویسنده برتر دفاع مقدس در رشت همزمان با 3 مهرماه، خاطرنشان کرد: گیلان 33 شهید زن، 51 زن جانباز و بیش از 340 زن رزمنده و امدادگر دارد. همچنین سه‌هزار و 161 مادر شهید، یک‌هزار و 438 همسر شهید و یک‌هزار و 407 دختر شهید در قید حیات هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن زنان شهید و جانباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد

محسن خوشبین مسئول امور ایثارگران و ستاد راهیان نور شرکت آبفای استان یزد بر تسریع در روند تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت آبفای استان یزد تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های مستمر، ۴۳ نفر از ایثارگران مجموعه آبفا تاکنون تبدیل وضعیت شده اند که ۳۰ نفر مربوط به سال گذشته است.

او تعداد ایثارگران شرکت آبفای استان یزد را ۲۵۹ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد چهار نفر شهید، ۳۵ نفر جانباز و ۲ نفر آزاده می‌باشند.

مسئول امور ایثارگران و ستاد راهیان نور شرکت آبفای استان یزد برقراری ارتباط و تعامل سازنده با مسئولان ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی مختلف به منظور حل موضوعات مرتبط با ایثارگران را مهم برشمرد و ادامه داد: بازدید از خانواده شهدای شرکت، برپایی غرفه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری همایش فرهنگی دختران و مادران، بازدید از ۱۵ خانواده شهید استان، برگزاری مراسم تجلیل از ایثارگران صنعت آب و برق استان، برگزاری مراسم یادواره شهدای شرکت و برگزاری جلسات منسجم ایثارگران وزارت نیرو استان از جمله برنامه‌های فرهنگی این امور در سال گذشته است.

خوشبین با تاکید بر جلب مشارکت تمامی همکاران به ویژه معاونین و مدیران حوزه ستادی برای حل موضوعات ایثارگران شرکت و دیگر مراجعه کنندگان ایثارگر گفت: میزخدمت ایثارگران با حضور نمایندگان آبفای کشور و وزارت نیرو به منظور اتخاذ راهکار‌های مناسب برای حل مشکلات ایثارگران برپا شد.

او با اشاره به اجرای تقویم برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، تفریحی امور ایثارگران با رویکرد ارتقاء روحیه ایثارگری در سطح سازمان، گفت: برگزاری نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت ایام الله‌های سال به خصوص ۲۲ بهمن، روز قدس و هفته دفاع مقدس، تجلیل از آزادگان شرکت، برگزاری اردو‌های زیارتی سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و راهیان نور، ارسال کمک‌های معیشتی به مراسم اربعین، ارسال نیرو فنی و متخصص به قرارگاه وزارت نیرو جهت مراسم جهانی اربعین، بزرگداشت روز ۹ دی به همراه تقدیر از اولین شهید وزارت نیرو، غبارروبی آرامگاه شهدای گمنام و نام گذاری ۴۶ تاسیس شرکت به نام شهدا استان از دیگر اقدامات این امور است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • برای زنان و نوامیس مردم در طرح حجاب پرونده قضایی تشکیل می‌دهند؟
  • برگزاری ۷ طرح ملی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ