Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@11:04:59 GMT

قدیمی ترین و فعال ترین اپراتور ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۸۰۵

به گزارش جام نیوز، اپراتور همراه اول یکی از قدیمی ترین و فعال ترین اپراتورهای ایران می باشد. ارائه خدمات با کیفیت، متنوع  و درعین حال مقرون بصرفه به روی سیم کارت همراه اول رند و معمولی، تنها بخشی از خدمات این اپراتور می باشد. افزایش نیاز به سیم کارت در جامعه موجب شد تا افراد بسیاری به خرید سیم کارت روی آورند و از آنجا که همراه اول قدیمی ترین اپراتور تلفن همراه در کشور بوده و سیم کارت همراه اول بصورت کلی ارزش ریالی بیشتری نسبت به خطوط دیگر اپراتورها دارد، انتخاب اول اکثریت خریداران سیم کارت، شماره های همراه اول میباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر افرادی که به رند بودن سیم کارت خود اهمیت میدهند نیز سیم کارت رند همراه اول را به "سیم کارت رند" اپراتورهای دیگر ترجیح میدهند.


یکی از عواملی موثر در انتخاب سیم کارت که هم اکنون به عنوان یک المان اولیه و مهم قلمداد می شود، قیمت خط می باشد. از اینرو تمام اپراتورها در تلاش برای کسب رضایت مشترکین خود سعی بر کاهش قیمت سیم کارت ارائه شده از سوی خود دارند، اما از سوی دیگر در بازار خرید و فروش سیم کارت، افراد به خرید شماره بصورت مستقیم از اپراتوربا پایین ترین قیمت روی آورده و سپس بسته به مرغوبیت و رندی سیم کارت با قیمتی متفاوت در بازار اقدام به فروش آن میکنند. سیم کارت "همراه اول رند" در بازار سیم کارت های رند رونق بیشتری دارد تا جایی که میتوان گفت تنها در یک صورت سیم کارت کار کرده اپراتورهای دیگر، غیر از همراه اول در بازار، ارزش خرید و فروش دارند که خطوط بسیار "رند" باشند!

 

همانطور که می دانید درحال حاضر 5 اپراتور تلفن همراه در ایران فعالیت می‌کنند و سیم کارت‌های خود را با حدود ٢٧ پیش شماره به متقاضیان واگذار می‌کنند که روز به روز به این پیش شماره ها افزوده میشود. تمامی اپراتورها طرحی مختص فروش سیم کارت های رند صفر خود در بازار دارند که مشترکین میتوانند آن سیم کارت ها را از طریق طرح های مختلف با قیمت های متفاوت خرید کنند. این سیم کارت ها شامل شماره هایی میشوند که اپراتورها در زمان ارائه عمومی به دلیل مرغوبیت بالای آنها و رند بودنشان برای فروش قرار ندادند و حال برخی به روش مزایده، جشنواره و ... امکان خرید آنها را برای مشترکین فراهم کرده اند. برای مثال همراه اول به کمک مزایده آنلاین اقدام به ارائه سیم کارت های رند خود کرده است و هر فردی که علاقه به خرید سیم کارت را داشته باشد میتواند با ثبت نام وارد سایت شده و در مزایده شرکت کند.


در کنار سیم کارت های معمولی، با همه گیر شدن مفهوم خط رند، بازار داغ سیم کارت رند نیز در بین مشترکین هیجانی به پا کرده است. قیمت این سیم کارت ها گاها تا چند صد میلیون تومان هم می رسد و در این میان ، تمایل به خرید شماره های قدیمی تر کد 1 ، 2 و 3 به مراتب بیشتر از بقیه می باشد. یکی دیگر از دلایل راه اندازی سایت مزایده از سوی همراه اول و به گفته خود شرکت ارتباطات سیار ایران راه‌اندازی سامانه‌ای برای واگذاری سیم کارت‌های رند به منظور جلوگیری از قیمتهای نجومی است. بعد از شروع به کار فعالیت این سامانه، شماره‌های مختلفی به حراج گذاشته شدند و برای هر یک از آنها خریداران مختلف نرخ‌های پیشنهادی خود را اعلام کرده‌اند. البته بخش قابل توجهی از این سیم‌کارت‌ها را هم سیم‌کارت‌های اعتباری تشکیل می‌دهند.رنج قیمت های  پیشنهادی برای این شماره های رند از 9 میلیون و 900 هزار تومان تا 14میلیون و 110 هزار تومان  می باشد. هر چند ناگفته نماند که راه اندازی این سامانه تاثیر چندانی بروی قیمت سیم کارت های رند همراه اول در بازار نداشته است! جالب است بدانید که حتی برای خرید سیم‌کارت‌های اعتباری هم گاهی رقم‌های میلیونی از سوی خریداران اعلام میشود، هرچند که به گفته اپراتور در حال حاضر برای قیمت پایه سیم کارت های اعتباری رقمی بالغ بر 100 هزار تومان و برای سیم کارت های دائمی ارقامی بیش از 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است. به گفته برخی از فعالان بازار در نهایت سقف رقمی که می‌توان برای خطوط رند و خوب با کد هشت در نظر گرفت حدود یک میلیون تومان است. البته با رقم‌هایی مانند 600هزار تومان هم افراد می‌توانند خط های رند از این سامانه دریافت کنند.

 

البته  نا گفته نماند این ارقام را باید با  آنچه در بازار برای چنین شماره‌هایی قیمت گذاری می‌شود هم مقایسه کرد، چرا که در نهایت برای فروش خط رند قانون مشخص و ثابتی وجود نداشته و به غیر از الگوهای طراحی شده در این زمینه سلیقه و نظر شخصی نقش اصلی را در قیمت گذاری ایفا میکند.

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اپراتور قیمت همراه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی ایرانیان در عصر قاجار در فرانسه رونمایی شد (+عکس)

 همزمان با فرا رسیدن فصل بهار و نوروز سال ۱۴۰۳ خورشیدی، «نمایشگاه زندگی روزمره مردم ایران در عصر قاجار، به روایت کارت‌پستال‌های تاریخی» در فرانسه برپا شده است.

به گزارش اطلاعات آنلاین، این نمایشگاه با تلاش مهرداد اسکویی، مستندساز سرشناس ایرانی در شهر مله تروا Malestroit فرانسه برپا شده و تا چند هفته دیگر نیز دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه مجموعه‌ای از کارت‌پستال‌های ارسالی از ایران به مقصد فرانسه در دوره قاجار به نمایش گذاشته شده که هر کدام حاوی متن کوتاهی است.

در متن یکی از کارت‌پستال‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه نوشته شده است:
«تهران، سوم آوریل 1913 
اوای عزیزم، سال نوی خوبی را برایت آرزو می‌کنم.
فکر می‌کنم بزودی، بالاخره می‌توانم از تهران خارج شوم. خیلی زود تصمیم‌ها گرفته خواهد شد.
برایت خواهم نوشت. همه چیز خوب است.
ترز »

همچنین در متن یکی دیگر از کارت پستال ها آمده است: 

« دوست عزیزم،چه خبر؟
دیگر جرئت نمی‌کنم از تو خبری بخواهم، چون نامه‌ها به صورت نامنظم به اصفهان می‌رسند. اما بسیار خرسند خواهم شد، زمانی که به بغداد می‌رسم، از تو خبری داشته باشم.
در طول سفر خبرهای بسیاری هست. کاش بودی و ارتش ایران را می‌دیدی...
دوستدار تو.»

گفتنی است در برپایی «نمایشگاه زندگی روزمره مردم ایران در عصر قاجار، به روایت کارت‌پستال‌های تاریخی» افراد دیگری نیز نقش داشته اند. این افراد عبارتند از کیوریتور : آلما اسکویی،

با مشارکت: لویینه اُلیور ژِگا، متیو لِوِدِر و  ماندانا کریمی 
متن تحقیقی: زینب علیزاده، مهرداد اسکویی
آرشیو: سهیلا شمس، پریسا اسکویی
ساخت تریلر: حامد کیان 

همچنین شهرداری Malestroit، مرکز فرهنگی Pass'temps، انجمن مطالعات تمبر‌شناسی ایران IPSC و مرکز میراث تصویری نیز با این مجموعه همراهی کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مراسم لیالی قدر و شهادت حضرت علی (ع) را با ما به اشتراک بگذارید
  • زندگی ایرانیان در عصر قاجار در فرانسه رونمایی شد (+عکس)
  • آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟
  • حلوا قُبِیت شوشتر سوغات راه مسافران نوروز
  • بعد از سرقت گوشی چه کار کنیم؟
  • ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
  • کتیبه کانی اژد‌های اشنویه، یکی از قدیمی‌ترین اسناد مرتبط با آب در شمال غرب ایران 
  • مدافع تیم ملی فوتبال از دیدار مقابل هنگ کنگ محروم شد
  • نحوه تعمیر لامپ LED قدیمی با کمک یک مداد (فیلم)
  • كتیبه كانی اژدهای اشنویه، یكی از قدیمی‌ترین اسناد مرتبط با آب در شمال غرب ایران