Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای خبری نشریه آمریکایی "نیوزویک" (newsweek) روز شنبه با انتشار این مطلب افزود: نمایندگان از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه طی روزهای اخیر از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا از یک درگیری بالقوه با ایران در پی حملات هفته گذشته به تاسیسات نفتی عربستان خودداری کند.

به نوشته این نشریه خبری، نمایندگان دو حزب با اشاره به بودجه نظامی به مراتب فراتر ریاض و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس در قیاس با ایران، از کاخ سفید خواستند تا وضعیت را وخیم نسازد و در آخر آن را به یک مناقشه ناخواسته و هزینه بر برای آمریکا در قبال ایران ختم نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیوزویک افزود: واکنش اولیه آمریکا در قبال حمله به دو پالایشگاه عربستان با اعلام اینکه "آماده حمله" است، جنگ طلبانه جلوه می کرد و حتی «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز این حملات را یک "اقدام جنگی" دانست اما اکنون به نظر می رسد دولت ترامپ هرچه بیشتر از گزینه نظامی دوری جسته و در مقابل فشارهای سیاسی بر ایران را دنبال می کند.

تارنمای این نشریه آمریکایی ادامه داد: سناتور رند پال به تازگی گفته است عربستان سعودی متحد دیرینه (واشنگتن)، با توجه به هزینه های بالایی که در زمنیه نظامی کرده، نیازی به حمایت آمریکا ندارد.

رند پال افزود: چنانچه بودجه نظامی عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس را که گرداگرد عربستان گرفته اند روی هم بگذارید، این بودجه بیش از هشت برابر آن چیزی است که ایران در زمینه نظامی هزینه کرده است.

سناتور جمهوریخواه از ایالت کنتاکی ادامه داد: بنابراین سعودی ها آنچنانکه فکر می کنم، بیش از آن قادر به متوقف کردن ایران و (دست زدن) به یک (اقدام) تلافی جویانه علیه این کشور هستند.

رند پال افزود: سووال اصلی این است که چرا همواره آمریکا خود را به درد سر اندازد، چرا ما (باید) همواره باید خود را درگیر (مرتبط با ریاض ) سازیم.

نیوزویک نوشت: حملات هفته گذشته نتیجه فوران جنگ داخلی یمن است که به سرکردگی عربستان علیه حوثی های این کشور راه افتاده، جنگی که بیش از ۹۰ هزار کشته و سه میلیون آواره برجای گذاشته و ۱۴ میلیون نفر را در معرض خطر گرسنگی قرار داده و بدترین فاجعه بشری را در این کشو رقم زده است.

رند پال که خود درگیر تلاش ها برای خاتمه دادن به این جنگ است، گفته بود تلاش کرده تا راه حلی دیپلماتیک برای جنگ داخلی یمن بیابد اما با توجه به حمله اخیر، به نظر نمی رسد که چندان دیپلماسی کارساز باشد.

یگان  پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز شنبه ۲۳ شهریور ماه در عملیاتی با عنوان "توازن بازدارندگی دوم " پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته به شرکت نفتی "آرامکو" عربستان را هدف ۱۰ پهپاد خود قرار داد.

 دو  پالایشگاه بقیق و خریص به ترتیب در ۷۰ و ۲۷۰ کیلومتری ظهران در شرق عربستان و درجنوب خلیج فارس  واقع هستند.

در پی این حملات، حدود ۵۰ درصد از صادرات نفت خام عربستان به بازارهای جهانی متوقف شد.

اروپام **۱۳۰۲** 

۱۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رند پال آرامکو سناتور جمهوریخواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ یک رسانه مصری با اشاره به پاسخ تنبیهی تهران علیه رژیم صهیونیستی و ادعای تل آویو درباره حمله به ایران، به هراس آمریکا و غرب از تبعات شعله ور شدن اوضاع در منطقه پرداخت.

الاهرام مصر در مطلبی با اشاره به تحولات منطقه نوشت که در حالی که مطالب درز شده به رسانه های غربی، از حمله قریب الوقوع تل آویو علیه ایران حکایت دارد، اما اطلاعات دیگر از دو دستگی در میان سران رژیم صهیونیستی درباره ایران حکایت دارد.

این رسانه مصری با اشاره به همسویی آمریکا و غرب با جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت نامحدود آنها از این رژیم علیه ایران افزود: آمریکا و غرب به خوبی می‌دانند که هرگونه حمله نظامی به ایران به مثابه شعله ور شدن سه جبهه است که منطقه را ملتهب تر خواهد کرد؛ جبهه نخست در سوریه، جبهه دوم در لبنان و جبهه سوم در جنوب دریای سرخ. از این رو غرب با احتیاط حرکت می‌کند.

الاهرام ادامه داد: آنچه رسانه های آمریکایی درباره تلاش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره قانع کردن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره واکنش نشان ندادن شتابزده مطرح کرده اند، به ویژه اینکه واشنگتن در هر حمله ای به ایران مشارکت نخواهد کرد و به دنبال گزینه دیپلماسی در مقطع کنونی است، به منطق نزدیک تر است.

این رسانه مصری اضافه کرد: آمریکا می‌داند که گسترش دامنه جنگ در خاور میانه به نفع واشنگتن و احدی نیست، به ویژه آنکه گزینه های انتقام جویانه ایران شامل منافع آمریکا به شکل مستقیم به ویژه در تنگه هرمز می شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

کد خبر 845175 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل مصر اسرائیل خبر ویژه رسانه‌ خارجی خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیامدهای تقابل نظامی اسرائیل و ایران
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!
  • اردن؛ رفیق دشمن
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • پیکاپ نظامی جدید کانادا با کمک دانشمندان ایرانی به میدان آمد (+ عکس)
  • حمایت اردوغان از پاسخ نظامی ایران به رژیم اسرائیل
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • پیشنهاد جدید آمریکا به اسرائیل برای پاسخ به عملیات نظامی ایران
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است