Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@20:25:35 GMT

اعلام زمان بازگشایی مدارس ایرانی خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۹۰۷

اعلام زمان بازگشایی مدارس ایرانی خارج از کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به امر بازگشایی مدارس در ۱۱۰ مدرسه، ۷۷ شهر و ۴۹ کشور گفت: البته مدارس در برخی کشور‌ها زودتر بازگشایی شده که امارات از این جمله است که ۱۰ شهریور باز شد، اما اکثر مدارس خارج از کشور سال تحصیلی را همگام با مدارس داخل کشور آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا کریمی که در برنامه پرسشگر صحبت می‌کرد افزود: ۱۲ مدرسه بین الملل، ۴۸ مدرسه با نظام آموزشی کشور‌های خارجی و ۹ مدرسه زیرنظر سفارتخانه‌ها داریم که اقدامات لازم برای بازگشایی آن‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعمیرات، بروزرسانی تجهیرات و زیباسازی انجام شده و مدارس جدیدالاحداث داریم که به عنوان مثال در لبنان اینگونه است.

کریمی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۲۴۰۰ دانش آموز خارجی با پدر و مادر خارجی در حال تحصیل در ایران هستند گفت: شمار دانش آموزان اتباع قریب به ۵۰۰ هزار نفر است که ۱۲۳ هزار نفر بدون مجوز هستند و حدود ۳۷۰ هزار نفر با مجوز که در ۲۸ هزار مدرسه ثبت نام شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور بین الملل دانش آموزان لبنان مدرسه وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم احمدی دوشنبه شب در نشست شورای اداری تنگستان عنوان داشت: در ششم ماه دوم سال گذشته در اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر یک سند چشم اندازه تنظیم شده که در کجا باید مدرسه ساخته شود و سه پارامتر به صورت کاملاً میدانی و علمی مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر افزود: آمار متولدین ۱۴۰۱ از اداره ثبت احوال استان بوشهر دریافت شد تا بدانیم تا سال ۱۴۰۶ چند کلاس درس و در کجا لازم داریم که کارها را به صورت اصولی و دقیق در بعد نوسازی مدارس انجام گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار ضریب جمعیتی و مهاجرت در بعضی از شهرستان‌های استان به عدد هزار و ۸۰۴ کلاس درس تا سال ۱۴۰۶ رسیدیم که نیاز است بر اساس آن در سطح استان بوشهر کلاس ساخته شود.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده در یکی از مناطق آموزشی در استان تا سال ۱۴۰۶ نیاز نیست حتی یک کلاس درس هم در آنجا ساخته شود.

احمدی یاد آور شد: سه محل در استان به عنوان محل بحرانی در این مطالعه بیرون آمده است که شهرستان‌های بوشهر، تنگستان و دشتستان است و باید به صورت ویژه نسبت به مناطق دیگر استان توجه به آنها شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر اضافه کرد: برای احداث تکمیل و مورد بهره برداری ۲۵ مدرسه در چهار شهرستان جنوبی استان در سال گذشته ۱۹۵ میلیارد تومان از نفت اعتبار دریافت شد.

وی افزود: در شهر بوشهر ۸ مدرسه در حال احداث است که بتوانیم کمبود مدارس در این شهرستان را برطرف و جبران کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: در تنگستان در امر احداث مدارس در اعتبارات تملک دارایی سال ۱۴۰۲ اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده بود که در اعتبارات سطح استان اعتبارات نوسازی مدارس بیش از ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

احمدی اضافه کرد: تعداد پروژه‌هایی در حال انجام جهت مناقصه تعداد قابل توجهی است و در طی ۲ سال گذشته ۱۰۳ مدرسه تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر افزود: در حال انجام یک قرار داد هزار میلیارد تومان جهت احداث مدارس در سطح استان بوشهر با مرکز کشور هستیم. که بتوانیم با تخصیص و تأمین این اعتبار حجم عظیمی از مدارس در سطح استان را به سرانجام رسانیده شود.

وی اضافه کرد: در حال مبادله موافقت نامه هستیم که ایده آن توسط فرماندار تنگستان در سطح شهرستان‌های استان انجام شده و امروز شاهد آن هستیم که در سطح ملی مبادله می‌شود.

احمدی ادامه داد: امروز این تفاهم نامه به ۳ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که هزار میلیارد تومان استاندار موافقت کرده و ۲ هزار میلیارد تومان نیز از طریق ملی موافقت شد و امیدواریم با این اعتبار طی ۲ سال سرانه آموزشی به یک سرانه بی نظیر در سطح کشور ارتقا پیدا کند.

کد خبر 6079365

دیگر خبرها

  • احداث مدرسه ۶ کلاسه صالح شهر در دستور کار قرار گرفت
  • ۱۰۳ مدرسه در استان بوشهر تکمیل و به بهره برداری رسید
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت
  • اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان
  • جبران «بوی ماه مدرسه» با تغییر تقویم از ماه مهر
  • جبران «بوی ماه مدرسه» با تغییر تقویم از ماه مهر
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی از محل مولدسازی
  • خارج کردن دندان از ریه بیمار بدون عمل جراحی باز در سنندج
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور