Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@11:08:23 GMT

جزئیات حملات پهپادی به آرامکو از زبان کارمندان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۲۰۳۷

جزئیات حملات پهپادی به آرامکو از زبان کارمندان

کارمندان شرکت آرامکو جزئیات ساعات اولیه حملات پهپادی به بزرگترین تاسیسات پالایشگاهی جهان در عربستان را روایت کردند.

 زمانی که ۱۸ پهپاد به بزرگترین تأسیسات پالایشگاهی نفت در جهان حمله کردند حدود ۱۰۰ کارمند برای مهار آتش‌سوزی که در نتیجه این حملات رخ داد به محل احضار شدند. طی چند دقیقه تیم آتش‌نشانی به میادین نفتی بقیق و خریص رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شش روز بعد از حمله‌ای که قلب صنعت نفت عربستان را مورد هدف قرار داد شرکت آرامکو درب‌های تأسیسات پالایشگاهی خود را به روی رسانه‌های جهانی برای بازدید از آسیب‌های وارده به این شرکت و تلاش‌های صورت گرفته برای تعمیر آن باز کرد.

واشنگتن و ریاض پذیرش مسؤولیت این حملات از سوی انصارالله را رد کرده و سعی می‌کنند ایران را مقصر نشان دهند.

تلویزیون عربستان بخش‌هایی از آثار حملات به شرکت آرامکو و میزان خسارت و ویرانی به وجود آمده در پالایشگاه خریص را که با پهپاد هدف قرار گرفته، پخش کرد.

کارمندان آرامکو به خبرنگاران چگونگی وقوع این حملات و تدابیری را که آرامکو برای تولید مجدد نفت اتخاذ کرد، روایت کردند.

فهد عبدالکریم، مدیر منطقه فعالیت‌های جنوبی نفت در آرامکو گفت: میدان نفتی خریص بین ساعات‌ ۳:۳۱ و ۳:۴۸ مورد حمله قرار گرفت و تیم آتش‌نشانی به پایگاه شتافت و آتش‌سوزی را در عرض پنج دقیقه مهار کردند. به محض رسیدن آن‌ها به پایگاه این منطقه شاهد حملات دیگری نیز بود. دو آتش‌سوزی دیگر نیز طی پنج ساعت مهار شدند.

مسؤول شرکت آرامکو تاکید کرد، در زمان این حملات که منجر به کاهش تولید نفت به نصف و افزایش قیمت نفت شد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن در داخل تاسیسات بودند.

وی افزود، چهار حمله و انفجارهایی رخ دادند که منجر به آتش سوزی شدند اما کسی آسیب ندید.

عبدالکریم گفت، تیمی اضطراری برای تعمیر پالایشگاه و ازسرگیری فعالیت‌ها و بازگشت تولید نفت به سطح عادی تشکیل شده است.

خالد البریک، از دیگر مسؤولان شرکت آرامکو گفت که مهار آتش‌سوزی در بقیق هفت ساعت طول کشید.

برخی آثار ویرانی و حریق در پالایشگاه خریص مشاهده می‌شوند و در حال حاضر برخی اقدامات در جهت جبران خسارت در دست انجام هستند.

متخصصان فنی در خریص روی میزان خسارات وارده به برج آهنی که مخصوص جدا کردن گاز مایع و سولفید هیدروژن از نفت است، کار می‌کنند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی اضافی را به خاورمیانه اعزام خواهد کرد که این اولین گام در واکنش به حملات آرامکو است.

وی گفت که آمریکا تلاش‌های خود را بر کمک به عربستان برای تقویت زیرساخت دفاعی خود متمرکز می‌کند.

 

  / ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حمله پهپادی اسرائیل به خودرویی در لبنان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تسنیم

tags # اسرائیل سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حمله پهپادی اسرائیل به خودرویی در لبنان
  • فیلم/ حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • نخستین تصاویر از حمله پهپادی اسرائیل به خودرویی در لبنان + فیلم
  • حمله رژیم صهیونیستی به حلب همزمان با حمله پهپادی گروه‌های مسلح
  • ایمیل جنجالی زاکربرگ به کارمندان گوگل!
  • جزییات جدید از قطع درختان جنگل‌های هیرکانی از زبان یک حقوقدان: تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان الیمالات/ حداقل جرم اداره‌کل منابع طبیعی، کوتاهی در انجام وظایف است
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • سانسور کلمه «شهید» آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد