Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

چند روز پیش، رئیس مرکز امداد هوایی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از وضعیت وخیم بالگردهای امداد هوایی خبر داد و تاکید داشت که 6 فروند از بالگردهای هوایی به دلیل عدم قطعه زمین‌گیر شده‌اند و احتمال زمین‌گیر شدن ۱۰ بالگرد دیگر نیز وجود دارد.

به گزارش تین نیوز، او دلیل اصلی زمین‌گیر شدن این بالگردها را تحریم اعلام کرده و گفته بود: تحریم‌ها باعث نرسیدن قطعات موردنیاز به بالگرد‌های امداد هلال‌احمر شده و قطعه‌ها قدیمی هستند و بیشتر آسیب می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که موقع تعمیر و نگهداری بالگرد می‌رسد، باید بالگرد برای تعویض قطعه متوقف شود؛ این در حالی است که خلبان‌های ما برای کمک به هموطنان و کمبود قطعه در مواردی از تجربه استفاده کرده‌اند و آن را رعایت نکرده‌اند.

سید علی خمیسی تأکید کرده است؛ هم‌اکنون نیازمند قطعات بالگرد، ملخ و تنظیم‌کننده‌های سیستم‌های الکتریکی و تعدادی موتور هستیم و اگر این موارد جبران نشود ما نمی‌توانیم پاسخگوی بحران‌های آتی باشیم.

علیرضا منظری معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز دراین‌باره می‌گوید: هلال‌احمر در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها امکان نقل‌وانتقال پول را برای خرید بالگرد ندارد.

او در ادامه می‌افزاید: حتی در حال حاضر ما در حوزه تجهیزات آتش‌نشانی و ایمنی نیز تحریم هستیم.

این کارشناس هوایی با بیان اینکه به دلیل دو کاربرده بودن هلی‌کوپتر در بخش نظامی و غیرنظامی خرید قطعات بسیار سخت‌تر است، بیان کرد: با وجود اینکه بالگرد نقش بسیار حیاتی در نجات جان انسان‌ها در شرایط بحرانی دارد اما ما در این حوزه متاسفانه تحریم هستیم و ورود این بالگردها به مراتب سخت‌تر از هواپیماهای تجاری است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تحریم هوایی هلال احمر امداد هوایی بالگردهای امداد هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امداد رسانی هوایی به مناطق سیل زده قصرقند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار قصرقند گفت با توجه به قطع راه‌های ارتباطی این روستا‌ها به مرکز شهر تاکنون بیش از ۱۲ سورتی پرواز توسط بالگرد‌های جمعیت هلال احمر استان و اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی چابهار به این مناطق انجام شده است..
هاشم زهی افزود: توزیع بسته‌های غذایی و جابجایی ۱۵ مادر باردار از اقدامات انجام شده نیرو‌های امدادی در منطقه سیل کاجو بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • تداوم امداد رسانی هوایی به مناطق سیل زده قصرقند
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران