Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@12:45:49 GMT

دیدار سفیر ایران در مینسک با دبیر "دولت اتحاد"

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۲۲۷۲

دیدار سفیر ایران در مینسک با دبیر 'دولت اتحاد'

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، مصطفی اویسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس ضمن دیدار و با "گریگوری راپوتا" دبیر دولت اتحاد (بین  بلاروس و روسیه) در مینسک پیرامون آخرین تحولات منطقه و چگونگی روند گسترش همکاری‌های چند جانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

راپوتا با اشاره به گسترش فرآیند همکاری‌های منطقه‌ای در اوراسیا موضوع تشکیل دولت اتحاد را به عنوان یکی از نمونه‌های موفق همکاری‌های راهبردی بین روسیه و بلاروس در فضای پس از اتحاد شوروی توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اویسی ضمن ابراز خرسندی از توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های چندجانبه در چهارچوب فرآیند همگرایی منطقه‌ای در اوراسیا از جمله اتحادیه اقتصادی اوراسیا و طرح‌های کریدوری منطقه‌ای بر لزوم بهره وری ظرفیت‌های موجود در این حوزه تاکید کرد.

«دولت اتحاد» از ساختار‌های منطقه‌ای بین روسیه و بلاروس محسوب می‌شود که براساس معاهده بین دو کشور در ۸ دسامبر ۱۹۹۹ در راستای تعمیق همگرایی در فضای پس از اتحاد جماهیر شوروی دنبال می شود و سالجاری میلادی بیستیمن سالگرد تاسیس آن است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان

یه گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا؛ محسن رضایی در دیدار با اعضای شورای نگهبان، پس از ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: پس از انقلاب، خلاءهای سیاسی اداره کشور به برکت نظام اسلامی و ایجاد نهادهای نظارتی و انتخاباتی برطرف گردید و همچنین خلاء بزرگ نظامی و امنیتی و وابستگی محض به بیگانگان نیز به همت فرماندهان و جوانان فداکار رفع گردید؛ اما درخصوص مسائل اقتصادی، کشور هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب دارد که مهمترین اقدام لازم برای حل این مشکل، اصلاح حکمرانی اقتصادی و تغییر رویه‌های آن است.

 

وی ادامه داد: تصدیگری دولت و تمرکزگرایی، از معضلات بزرگ و موانع پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی است و دولت و مجلس باید از نقش و مسئولیت تصدیگری دادن به وزارتخانه ها به نقش سیاست‌گذاری و نظارتی تغییر رویه دهند و همچنین اختیارات بیشتری به استان‌ها در جهت تمرکز زدایی داده شود.

 

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان لزوم اعطای کلیه امور اجرایی کشور به مردم اظهار داشت: شورای نگهبان در این حوزه می‌تواند کمک رسان باشد.

 

شایان ذکر است در جریان این سفر، دکتر محسن رضایی با حضرات آیات شب زنده دار، میرباقری، حسینی بوشهری، کعبی، قمی، مدرسی یزدی و اراکی دیدار نمود.

دیگر خبرها

  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند