Web Analytics Made Easy - Statcounter

توسعه گردشگری مذهبی، سیاحتی به ویژه گردشگری سلامت موضوعی بود که سفارت ایران در اسلام آباد با برگزاری نشست ویژه با حضور مسئولان آژانس های مسافرتی و نمایندگی های خدمات رسانی به زائران برای اخذ روادید ایران، به آن پرداخت.

این نشست روز شنبه با حضور «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، کاردار و مسئولان امور کنسولی و همچنین جمعی از خبرنگاران و روزنامه نگاران برجسته پاکستانی در محل سفارتخانه ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری این نشست در ایام محرم که همزمان با اوج سفرهای زیارتی زائران پاکستانی و همچنین قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی با استقبال کاروان های زیاتی، مسئولان تورهای سفر به ایران قرار گرفت و از این فرصت برای طرح برخی از مسائل پیش روی زائران، تردد آنان در مناطق مرزی و دریافت روادید، استفاده کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان طی سخنرانی در جمع حاضران تاکید کرد: دولت ایران و نمایندگی های دیپلماتیک کشوران در اسلام آباد و چهار شهر پاکستان مانند همیشه آماده ارائه تسهیل برای زائران پاکستانی و به ویژه مشارکت در توسعه گردشگری میان دو کشور است.

مهدی هنردوست افزود: مشترکات تاریخی، فرهنگی، دینی، مذهبی و اجتماعی میان دوملت ایران و پاکستان زمینه لازم برای تعمیق همکاری ها، روابط میان مردم دو کشور را فراهم کرده و با توجه به این ظرفیت ها می بایست علاوه بر سفرهای زیارتی، گردشگری های سیاحتی و سلامت نیز میان دو کشور توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه سفارت ایران در اسلام آباد و سرکنسولگری های کشورمان در شهرهای لاهور، پیشاور، کراچی و کویته ۳۵۰ هزار روادید برای شهروندان پاکستانی صادر کردند، افزود: ما هیچ محدودیتی برای صدور روادید برای شهروندان پاکستانی ها نداریم در عین حال مراحل قانونی و اجرای فرآیندهای اداری در این خصوص اجتناب ناپذیر است.

سفیر ایران با اشاره به اقدامات موثر در سال های اخیر برای تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان پاکستانی شامل حذف گواهی سلامت (واکسیناسیون) و مقرر کردن کمی ترین هزینه برای دریافت روادید ایران، اظهار داشت: ایران و پاکستان در خط ترانزیت قاچاق انسان قرار دارند و برخی نگرانی های امنیتی در این خصوص وجود دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

وی تاکید کرد: با فرا رسیدن ایام محرم و همچنین قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی بخش کنسولی سفارت ایران و نمایندگی های این کشور شهرهای پاکستان به صورت شبانه روز اقدام به بررسی درخواست های روادید و صدور آن کرده و به زودی بخش ویزا الکترونیکی ایران ۲۴ ساعته خدمات رسانه به شهروندان پاکستانی را نیز آغاز می کند.

هنردوست از مسئولان آژانس های مسافرتی و نمایندگانی های خدمات رسانی به زائران خواست تا پیشنهادهای و نظرات خود را برای توسعه گردشگری میان ایران و پاکستان به ویژه گردشگری سلامت و تفریحی مطرح کنند.

در این نشست مسئول بخش کنسولی و صدور روادید در سفارت ایران نیز طی سخنانی گفت: تا جایی که ممکن است فرآیند بررسی و صدور روادید برای زائران پاکستانی سرعت خواهد گرفت در عین حال قوانین و دستورالعمل های لازم در این خصوص نیز رعایت خواهد شد.

وی گفت: بخش کنسولی سفارت ایران با کمیته امور زائران که توسط دولت پاکستان تشکیل شده در ارتباط است و تلاش مشترک ما تامین نیازهای زائران پاکستانی در امر دریافت روادید است.

در پایان این نشست سفیر ایران در پاکستان ضمن قدردانی از حضور مسئولان آژانس های مسافرتی و نمایندگی های خدمات رسانی به زائران در این نشست، با تاکید بر لزوم توسعه ارتباطات گردشگری میان دو کشور، گفت: گردشگری ایران و پاکستان را با همکاری دو کشور گسترش می دهیم و این نیاز به حرکت موثر دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری و جذب توریست است بنابراین برادران و خواهران پاکستانی که همسایه مهم ایران به شمار می روند می توانند از فرصت کم نظیر بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران که در مقایسه با سایر کشورهای منطقه گردشگری ارزانی است، بهره مند شوند.

بر اساس گزارش جدید رقابت‌پذیری سفر و گردشگری که توسط مجمع جهانی اقتصاد منتشر می‌شود، ایران ارزان‌ترین مقصد گردشگری در بین ۱۴۰ کشور جهان است. سهم ایران از گردشگری خارجی، در حدود هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۷ بوده است.

سازمان جهانی گردشگری می‌گوید تعداد گردشگر ورودی در سطح جهان در سال ۲۰۱۸ به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر رسیده است. همچنین این هفتمین سالی است که در آن، رشد صادرات گردشگری بیشتر از رشد صادرات کالاهای تجاری بوده است. گردشگری خارجی از آنجایی اهمیت اقتصادی پیدا می‌کند که ارزش پرداخت‌های این گردشگران در کشورهای مقصد را بررسی کنیم. در سال ۲۰۱۷ این رقم به ۱۳۳۲ میلیارد دلار رسیده است.

ارزش اقتصادی گردشگری، کشورها را در رقابتی برای جذب گردشگر قرار داده است. آمارهای سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد تا به اینجا، اروپا برنده این رقابت بوده، به‌طوری که کشورهای اروپایی توانسته‌اند در سال ۲۰۱۷، ۳۸ درصد این مخارج را جذب کنند. کشورهای منطقه آسیاپاسیفیک با ۲۹ درصد و آمریکا با ۲۴ درصد در رده بعدی قرار دارند. کمترین سهم نیز مربوط به خاورمیانه با پنج درصد و آفریقا با سه درصد است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری پاکستان اسلام آباد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احداث دهکده گردشگری می‌تواند اقدامی ماندگار در راستای تقویت فعالیت‌های انجمن قلم و نیز الگویی برای مشارکت مردم در رونق اقتصادی منطقه باشد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد، اظهار داشت: این ظرفیت‌ها می‌تواند پتانسیلی برای برگزاری رویدادی بین‌المللی در راستای معرفی فرهنگ و تاریخ این منطقه باشد.

استاندار کردستان با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در سطح استان و منطقه هورامان، اظهار کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های عمرانی تمام سعی و تلاش مجموعه این است که پروژه‌های نیمه تمام سالیان گذشته که بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است به اتمام برسد.

زارعی کوشا با اشاره به برخی از فعالیت‌های حوزه توسعه روستایی، خاطر نشان کرد: در راستای طرح‌های محرومیت زدایی و توسعه عدالت اجتماعی در روستاها در طول دو سال گذشته، بیش از ۳۷۵ کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم احداث شده است.

وی به نقش گردشگری در توسعه کردستان گریزی زد و گفت: توسعه استان نیازمند تسهیل حضور گردشگران داخلی و خارجی است و در همین راستا مراسم اربعین در باشماق مریوان سال گذشته در جذب گردشگران و معرفی نقاط گردشگری و جاذبه‌های استان نقش حائز اهمیتی داشته کما اینکه آمار قابل توجه گردشگران در نوروز امسال بیانگر این ادعا است.

استاندار کردستان تصریح کرد: طبق اعلام نهادهای مسؤول کردستان جزو سه استان اول کشور در ورود مسافران نوروزی بوده و این می‌تواند به عنوان یک پدیده کم نظیر و امید بخش در حوزه گردشگری استان باشد.

زارعی کوشا ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تمامی تمهیدات برای جذب سرمایه گذار و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است و امیدواریم در سال آتی شاهد حضور هرچه بیشتر هموطنان در کردستان باشیم.

وی در پایان با اشاره بر لزوم توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای برای معرفی فرهنگ هورامان، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در جریان اطلاع رسانی دارند و در همین راستا با توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای و ایجاد تلویزیون اینترنتی هورامان می‌توانیم فرهنگ و اصالت هورامان را به تمام مردم دنیا معرفی کنیم.

در پایان این نشست هم اندیشی، اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان ضمن بیان ایده، درخواست‌ها و مطالبات خود به بحث و تبادل نظر در این باره پرداختند.

کد خبر 6081441

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • مهارت دیدنی تبدیل ناخن گیر به یک چاقوی زیبا و کاربردی (فیلم)
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • رزمی کاران ایرانی قربانی کلاهبرداران روادید در تایلند
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • توسعه اردوگاه موقت پناهجویان افغانستانی در تورخم