Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، حمید غیاث الدین اظهار داشت: طرح بوم سازگان با هدف پایش، احیا و توسعه‌ جنگل‌های زاگرس در پنج زیر حوزه آبخیز با اعتبار ۶۸ میلیارد ۲۹۹ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسع ملی و طرح بوم سازگان زاگرس در استان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این عملیات شامل اجرای عملیات بیولوژیک در سطح مراتع، احیا و غنی‌سازی جنگل با بذر و نهال، توسعه جنگل با بذر و نهال گونه‌های جنگلی بومی و مقاوم به تغییر شرایط اقلیمی، نگهداری ذخیره گاه های جنگلی، عملیات‌های بهداشتی و پرورشی، تغییر الگوی مصرف سوخت، ممیزی اراضی و حدنگاری، پیشگیری ، کنترل و اطفاء حریق  و همچنین اجرای سایر طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در سطح شهرستان‌های جنگلی استان است.

رئیس اداره جنگل کاری و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: این اقدامات در راستای اجرایی کردن برنامه بوم سازگان ناحیه رویشی زاگرس و لزوم اعمال اقدامات مدیریتی و حفاظتی ویژه برای کنترل پدیده خشکیدگی و عملیات احیایی، بازسازی و حفاظت از جنگل‌های استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و از طریق دبیر خانه استانی بوم سازگان انجام می‌شود.

غیاث الدین با بیان دلایل تغییر شرایط اقلیمی و بروز خشکیدگی در جنگل‌های زاگرس، یادآور شد: بر اساس مطالعات انجام شده بیش از ۷۰ عامل در خشکیدگی جنگل‌های زاگرس موثر است که کاهش رطوبت خاک و افزایش دما مهمترین آنها است و همچنین این دو عامل سبب طغیان آفات و امراض در جنگل‌ها می‌شود و با توجه به اهمیت این جنگل ها و نقش کلیدی آن‌ها در اکوسیستم منطقه، اجرای برنامه‌ پنج ساله احیای جنگل‌های زاگرس طرح بوم‌سازگان جنگل های زاگرس ،سال گذشته تدوین و از ابتدای امسال اجرا شده است.

وی بیان کرد: طرح بوم‌سازگان جنگل‌های زاگرس هم‌اکنون با حفر چاله‌ و ایجاد بستر مناسب برای کاشت بذر و نهال، عقد قرارداد با پیمانکاران و جوامع و تشکل‌های محلی و مردمی در شهرستان‌های بانه، سنندج، سقز، کامیاران و مریوان در حال پیگیری است.

کد خبر 4723944

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی پروژه آبخیزداری جنگل کاری اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد هفته دفاع مقدس ماه محرم شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه عاشورا ایلام گرگان سانحه تصادف مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای هنر در حال فراموشی حصیر بافی با همت بانوی گلستانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ این بانو از ۲ سال قبل آموزش فنی و حرفه‌ای تخصصی این هنر را در روستا راه اندازی کرده است.

خانم صادقپور می‌گوید: محصولات طبیعی که از دل طبیعت گرفته می شود بعد از چندین سال استفاده دوباره به طبیعت بر می گردد.

مواد اولیه حصیر بافی به صورت رایگان از حاشیه آبندان و رودخانه روستا تامین می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احیای هنر در حال فراموشی حصیر بافی با همت بانوی گلستانی
  • (ویدئو) خرس‌های قهوه‌ای در جنگل‌های حفاظت شده قره داغ
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • زنگ خطر برای اکوسیستم زاگرس مرکزی به صدا درآمد
  • محوطه سازی سایت «قره حسنلو» ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • نگین زاگرس، پذیرای مسافران نوروزی
  • نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد
  • مراسم احیای شب‌های قدر در ارومیه برگزار می‌شود
  • جاده جنگل گلستان به چمن‌بید مسدود شد
  • جاده جنگل گلستان به چمن‌بید و بالعکس مسدود شد