Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@19:56:19 GMT

روز ملی سیستان را در اجتماع بزرگ عاشورائیان رقم بزنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۲۴۱۸

روز ملی سیستان را در اجتماع بزرگ عاشورائیان رقم بزنیم

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا؛ نبأ، نمازجمعه ۲۹ شهریورماه شهرستان زابل به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا، امام جمعه این شهر اقامه شد.

امام جمعه زابل پس از توصیه به رعایت تقوا و ساماندهی امور زندگی گفت: امروزه در جهان حتی به واژه حقوق بشر و واژه صلح ظلم می‌شود، وقتی می‌خواهند مدافع حقوق بشر را معرفی کنند، از آمریکا یاد می‌کنند و این واقعاً نشانگر افول اخلاق در جهان است، صلح جهان شکل نمی‌گیرد، مگر با از بین رفتن استکبار جهانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ملت‌ها باید در سایه صلح و آرامش به حقوق خود برسند و تعاملی سالم با یکدیگر داشته باشند، اما اینکه چند کشور بخواهند تمام جهان را زیر یوغ خود بیاورند، مصداق بارز هرج و مرج است.

وی در ادامه گفت: در چهل سال از عمر پربرکت انقلاب لحظه لحظه یاری خداوند و امدادهای غیبی خداوند را دیده‌ایم. جنگ نرم و هجمه‌های فرهنگی از شیطنت‌های دشمن است.

وی اعتماد به جوانان و میدان دادن به آن‌ها را هنر امام راحل و مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) خواند و افزود: هنر امام راحل و رهبر عزیزمان در این است که به جوانان اعتماد کردند، در ۸ سال دفاع مقدس همین جوان‌ها پیروز میدان بودند، اینک در میدان اقتصادی هم به جوانان که فرزندان این نظام هستند، اعتماد کنیم.

امام جمعه زابل سفر اخیر وزیر صنعت و معدن و تجارت را به منطقه سیستان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دیروز وزیر محترم صمت به منطقه سیستان آمد و جلسه بسیار خوبی برگزار شد. باید ظرفیت‌های سیستان مطالعه شود، ما با مدیریتی درست و مستمر می‌توانیم سیستان را به قطب اقتصادی تبدیل کنیم که همانطور که از لحاظ فرهنگی در سطح بالایی قرار دارد، از نظر اقتصادی ارتقاء پیدا کند. قول‌هایی داده شد، اما به قول نباید بسنده کرد و باید پیگیر باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا با اشاره تعطیلی بسیاری از پروازهای فرودگاه طی ماه‌های اخیر، خطاب به موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از استاندار محترم درخواست مبرم داریم که مشکل مدیریتی فرودگاه را با توجه به ظرفیت نیروهای بومی حل کنند، دیده نشود که فردی غیر بومی در رأس مدیریت فرودگاه زابل قرار گیرد.
وی گفت: اینکه ما بر استفاده از نیرو‌های بومی تأکید داریم، این است که استعدادها شکوفا شود و جوانان ما بدانند که در وهله اول با استفاده از تجربیات می‌توانند در منطقه خود به مردم خدمت کنند. فرودگاه می‌تواند با رفت و آمد اساتید دانشگاه و پزشکان، عامل مهمی در پیشرفت منطقه باشد.

خطیب جمعه زابل در ادامه تأکید کرد: اتحاد و همدلی رمز موفقیت ماست و هر حنجره‌ای که وحدت مردم را هدف بگیرد، خود مردم بایست آن حنجره را خاموش کنند، آنهایی که به خاطر حمله به مافیای سوخت ضربه خوردند، افرادی که همراه مافیای سوخت و دام بودند و به خاطر برخورد قوه قضائیه و مردم ضربه خوردند، امروز بیکار نمی‌نشینند و سعی دارند این وحدت را هدف قرار دهند، تا به منافعشان برسند، مراقب و هوشیار باشیم که وحدتمان خدشه‌دار نشود.
حجت‌الاسلام کیخا افزود: ان شاء الله به‌زودی اولین جلسه رسمی مجمع انس(اندیشه‌های ناب سیستان) که ماحصل دو سال تلاش جوانان سیستان است، تشکیل می‌شود.

وی با یادآوری قیام تاریخی مردم سیستان به خونخواهی شهدای کربلا تصریح کرد: اولین قومی که قبل از مختار و قبل از توابین یعنی دو ماه بعد از واقعه عاشورا به خونخواهی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قیام کردند، آباء و اجداد ما بودند. سیستان اینگونه در جهان اسلام معرفی شده است. امسال روز ۲۵ محرم و همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع)(چهارشنبه، سوم مهرماه) قرار است، فرزندان این مرز و بوم برای اولین‌بار قیامی اجتماعی داشته باشند که ان شاءالله همه مردم منطقه دارالولایه سیستان حضور یابند و در ضمن عزاداری برای امام سجاد(ع) روز ملی سیستان را نیز رقم بزنیم و پیام این روز را به کل جهان مخابره کنیم.

حجت‌الاسلام کیخا، فراهم شدن شرایط بهتر در اعطای گذرنامه جهت تهیه مقدمات مشتاقان به شرکت در همایش بین‌المللی پیاده‌روی اربعین در کشور عراق را خواستار شد و گفت: متصدیان به‌درستی پاسخگوی مردم نیستند، فرماندهی منطقه انتظامی باید رسیدگی کند تا مردم برای پیاده‌روی اربعین حسینی با مشکلی مواجه نباشند.

وی در پایان ضمن تشکر از سفر اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین مُحامی به منطقه سیستان گفت: از نماینده ولی فقیه در استان به جهت حضور در جمع طلاب و حضور در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه منطقه سیستان و بذل عنایت ایشان در جهت پیشرفت و ارتقای سطح علمی، پژوهشی، فرهنگی و اخلاقی طلاب و تأکید ایشان بر تربیت سربازان امام زمان(عج) با روحیه جهادی و انقلابی تشکر می‌کنیم.

حسین قدس‌نیا 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: امام جمعه زابل حقوق بشر هجمه فرهنگی ایکنا نبأ ثبت روز ملی سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ حضور رئیسی در اجتماع پرشور مردم شهرستان شاهرود

رئیس جمهور عصر پنجشنبه در ادامه برنامه های دومین سفر دولت مردمی به استان سمنان در اجتماع باشکوه مردم شهرستان شاهرود سخنرانی کرد.

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی در باتلاق بزرگ اشتباهات خود فرو رفته است
  • اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • اجتماع مردم یمن در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه
  • عکس/ حضور رئیسی در اجتماع پرشور مردم شهرستان شاهرود
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با حماسی خوانی میثم مطیعی