Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما هم اراده و هم عمل و نیز زبان به‌عهده‌گرفتن مسئولیت کارهایی را که انجام داده‌ایم داریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سردار «حسین سلامی» امروز شنبه سی ام شهریور ماه در همایش شکار کرکس ها (نخستین نمایشگاه پهبادهای غنیمتی متجاوز) گفت: در این مجلس معنوی و ملکوتی سرشار از روح و حماسه شایسته است ابتدا از شهدای والامقام و ستارگان درخشان سپهر افتخارات این سرزمین و خورشید پر فروغ انقلاب، امام راحل یاد کنیم چون عزت، شرف، اقتدار، امنیت و منزلت ما مدیون مجاهدت های این عزیزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بدون تردید فلسفه جامعه و هر کشوری از تاریخ گذشته خود جدا نمی شود و مجاهدت هر لحظه هر جامعه ای امتدادی است از میراث تاریخی آن و در تاریخ هر سرزمینی ممکن است وقایعی وجود داشته باشد که در زمان و مکان آن واقعه متوقف نمی شود بلکه سیمای آینده کشور را ترسیم می کند. منبع هویت، افتخار و فرهنگ و جاودانگی و عظمت می شود، منشأ شکوه، افتخار، عزت، تاریخ و میراث گرانبهای هر ملت است، هویت هر ملت یک مفهومی موثق و امتداد یافته و منبعث در زمان است.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس هنوز قطعه ای بی نظیر و جاودان و هویت بخش و الهام بخش ملت و جامعه ما است، تصریح کرد: شهدای ما استوانه های مستحکمی هستند که پیکر عظیم استقلال، آزادی و اسلام بر این سرزمین بر آن استوانه های مستحکم استوار است.

 

سردار سلامی اظهار کرد: ما در آستانه گرامیداشت سی و نهمین سال دفاع مقدس قرار داریم. هنوز بسیاری از مردان و زنانی که خالق و آفرینشگر آن واقعه کم نظیر تاریخ ما بودند، زنده هستند؛ می توانیم آنها را ببینیم، کهنسال شده اند اما هرگز کهنه نیستند. دفاع مقدس هم همین گونه است، نازله ای است از عاشورا. همانند عاشورا در بستر زمان حرکت می کند، فرهنگ می سازد، همچنان الهام می دهد، روح ایجاد می کند، شکوه کشور را به تصویر می کشد، معیار و میزان برای ارزیابی، رفتار و قدرت این کشور در یک جنگ واقعا جهانی است.

 

فرمانده سپاه بیان کرد: بسیار شگفت انگیز است که یک ملت در آغاز تولد یک هویت جدید بتواند بر تمرکز ائتلافی از شیاطین عالم غلبه کند، این یک واقعه ساده نیست چون جنگ ظرف تمرکز همه نیروهای سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی عالم علیه یک ملتی بود که تازه متولد شده بود.

 

وی تصریح کرد: انقلاب تولدی نوین بود برای این ملت و در آغاز این استقلال همه قدرت ها متحد شدند تا این ملت را در اوج نابرابری قدرت تسلیم کنند و دوباره به تاریخ و سرنوشت ما برگرداند. نظریه امکان غلبه ملت انقلابی بر قدرت های بی سابقه تاریخ را باطل کند اما همه چیز دقیقا برعکس و متضاد با اراده جهانی اتفاق افتاد. این ملت در جنگ قد کشیدند، بیرق ها برافراشته شد، قدرتمند شدیم، اراده این ملت بر اراده یک جهان قدرتمند به هم پیوسته بزرگ غلبه کرد، آنها را واقعا شکست داد. این تمرکز قوا، قوا را به هم ریخت اما این آغاز ماجرا بود نه پایان آن. این دفاع هنوز در اشکال دیگری ادامه دارد. چه اتفاق مهمی صورت گرفته است، فکر کنید چگونه این ملت در فضای نبردهای سخت و سهمگین رشد کردند. یک رشد همه جانبه. به جغرافیای نفوذ نگاه کنید، به جغرافیایی که امکان عمل وجود دارد نگاه کنید، به مساحت سیطره استراتژی نظام نگاه کنید، ببینید انقلاب ما تا کجا پیش رفته است. امروز پیشانی جنگی نظام انقلاب و نظام مان را در جهان ببینید، نبرد در پشت کرخه و کارون و جنگ در شرق مدیترانه و شمال دریای سرخ کجا؟

 

سردار سلامی خاطرنشان کرد: چگونه این ملت توانسته است این جغرافیای قدرت را این گونه بسط دهد. میدان های سیطره را از دست دشمنان یکی پس از دیگری آزاد کند. در هر میدان ساختار قدرتی بسازد که بر اساس اهداف انقلاب عمل کند. افق های گسترده و وسیعی فرا روی ما قرار دارند، میدان موازنه چگونه تغییر کرده است؟ این تغییر فقط در جغرافیای موازنه نیست. قرار بود بر اساس راهبرد و سیاست دشمنان ما از نظر سیاسی در جهان منزوی شویم، قرار بود نفوذ معنوی انقلاب و میدان جاذبه قدرت نظامی آن محو شود، قرار بود انقلاب از مرزهای ملی ما عبور نکند؛ بر اساس ایده آل ها و مطلوبیت های نظام سلطه ما کشوری عقب مانده و تحت تاثیر استراتژی های اقتصادی دشمن فرسوده و آماده تسلیم باشیم و پیشرفت نکنیم، قرار بود ما هرگز به مدلی قابل تطبیق برای هیچ سرزمینی تبدیل نشویم و نیازمند باشیم و در جغرافیای موازنه پیش رفتیم. همه می دانند، دشمنان ما هم بدانند ما قدرت تولید مخاطرات ناشناخته را بالا برده ایم، ظرفیت های اصلی ما پنهان است. ما هنوز فقط بخش کوچکی از قدرت مان را آشکار کردیم و به کار گرفتیم. در مفروضات راهبردی ما غلبه و سیطره بر قدرت های بزرگ یک واقعیت و یک نقطه آغاز و یک میزان تلقی می شود. در فضای ذهن ما بازی جنگ با قدرت های بزرگ یک مفهوم رایج و متداول بود و هنوز هم هست اما ما در همه این جهات پیش رفتیم.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال نمایشگاه شکار کرکس ها نشانه کوچکی است نه بزرگ بلکه نماد و نمونه کوچکی است از پیشرفت های شگفت انگیز فناوری هایی که به برکت رهبری مقام معظم رهبری اینچنین این سرزمین را فوران فناوری های نوین کرده است.

 

فرمانده سپاه اظهار کرد: ما متنوع ترین کلکسیون پهبادهای ساقط شده قدرت های پیشرفته نظیر آمریکا را در دست داریم. این مسئله گواه دو واقعیت است، یکی تلخ و دیگری شیرین؛ تلخ آن است که اینها همه در سرزمین ما سقوط کردند، پدافندهای ما که در بیرون از این سرزمین گسترش نداشت پس حکایت از یک واقعیت تلخ دارد که آن هم تجاوز آمریکایی ها به سرزمین ما است اما واقعیت شیرین آن این است که آنها سقوط کردند و این به مفهوم سقوط غلبه فناوری آمریکاست که تحت تاثیر پیشرفت فناوری مردانی که در محاصره و تحریم توانستند ابزارهای به پایین کشیدن نمادهای قدرت مدرن آمریکا را بسازند و اراده ای که پشت سر این سلاح ها قرار داشت پیروز شود و پهبادهای آنها سقوط کنند. این بخش شیرین این ماجرا است و بخش تلخ و سیاه این ماجرا خوی تجاوزگرایانه آمریکا است. پهبادهای شما در فضای ایران چه می کنند که وقتی سقوط می کنند یا نشانده می شوند، شما طلبکار می شوید؟ البته ما می دانیم هر کسی که از حریم های مرزهای ما تجاوز کند، می خورد. این واضح است و آشکار هم می گوییم و بدانید هر کاری می کنیم، می گوییم. ما هم اراده عمل داریم و هم زبان گفتن و به عهده گرفتن مسئولیت اقداماتی که انجام می دهیم اما این بخش کوچکی از آن فناوری های قدرتمندی است که ظهور کرده و فاصله ما را با آنها بسیار کم کرده است.

 

سردار سلامی اظهار کرد: امروز دیگر انحصار این فناوری ها از آنها گرفته شده است ولی ما در همه عرصه ها پیشرفت کردیم. در ساخت زیرساخت های کشور، در همه زمینه های علوم و فناوری های مورد نیاز. ما همیشه قدرت، فرصت و پیشرفت مان را توسط رفتار دشمن به دست آوردیم. هر کجا دشمن تهدید کرده است، ما قدرتمند شده ایم و هر کجا او تهدید نکرده است، ما کمتر فرصت پیشرفت پیدا کردیم. ما به مبارزه احترام می گذاریم و از آن فرصت می سازیم و نگران هیچ چیزی نیستیم. شما به همه توطئه ها نگاه کنید، جنگ فرمول غلبه را به ما آموخت با مدل ایرانی انقلابی و اسلامی و بعد از آن تحریم استقلال واقعی را به ما آموخت. تهدید دشمنان به ما آموخت که چگونه برد و دقت سلاح ها و قدرت تخریب آنها را بر مبنای شکست دادن دشمن تنظیم کنیم. هیچ قهرمانی در میدان ورزش بدون دست و پنجه نرم کردن با قدرت های بزرگ ورزشی جهان قدرتمند نمی شود. کسانی که قهرمان شوند با حریفان بزرگ دست و پنجه نرم می کنند و ما امروز جنگ های تدارکاتی خود را انجام داده ایم و مهیای هر سناریویی هستیم، پس ما وقتی از درون اشتباهات تفکر و راهبرد و سیاست های دشمن و مبارزات قدرتمندانه با آنها بزرگ شدیم، از تکرار آن نگران نیستیم.

 

فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: حکمت و تدبیر و قوه مرکزی تدبیر نظام در کنار اشتباهات و نبود حکمت و فلسفه پیروزی بخش برای دشمنان ما را در این موقعیت در دستگاه مختصات جهانی نشانده است. این راه ادامه دارد.

 

وی در ادامه افزود: دشمنان ما باید چند واقعیت را از زبان ما بشنوند، اینها دقیق هستند، می خواهند دچار اشتباهات و خطاهای راهبردی در محاسبات شان نشوند. گاهی سخن از گزینه های نظامی می گویند، این البته مربوط به آنهاست، ما حرف خودمان را می زنیم، به چند نکته توجه داشته باشیم، اول کمی به عقب برگردید، تاریخ را مطالعه کنید از چهل سال پیش به این ور، از ماجرای طبس و داستان در آتش سوختن و خاکستر شدن نیروهای مهاجم دلتا نگاه کنید و سپس دفاع مقدس و دستگیری تفنگداران و ماجراهای اخیری که اتفاق افتاده است. اینها برای عبرت گرفتن کافی است، اراده ما برای واکنش قاطع به هر تجاوزی قطعی است. ما اهل پاسخ ایم، به چیزی اکتفا نمی کنیم اما در واکنش قاطع ایم، مقتدرانه پاسخ می دهیم، هر کس می خواهد سرزمین اش میدان اصلی جنگ شود، بسم الله. هرگز اجازه نمی دهیم جنگی به سرزمین ایران کشیده شود. ما تا آخر ادامه می دهیم. تهاجم محدود، محدود نمی ماند. ما اهل تدبیر و تغییریم، با فروپاشی هر مهاجمی از پا نمی نشینیم، نقطه امنی هم باقی نمی گذاریم، حساب کار دست شان باشد، اشتباه نکنید.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل هفته دفاع مقدس کانون های مساجد اربعین حسینی پیاده روی اربعین خطبه نماز جمعه سبک زندگی ایرانی اسلامی فعالیت های مسجدی سردار سلامی سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899059

دیگر خبرها

  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • ببینید | ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب
  • صحرای طبس تابلویی از عجز قدرت‌های بشری در برابر اراده الهی
  • ظهور قدرت اراده ملت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • عملیات وعده صادق، اثبات قدرت پوشالی صهیونیستها بود
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود
  • سرانجام جانشین هانس یواخیم واتسکه در دورتموند مشخص شد؛ لارس ریکن
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟