Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- استقلال و پرسپولیس در شرایطی به مصاف هم می‌روند که مربیان ایتالیایی و آرژانتینی هدایت این دو تیم را بر عهده دارند. تاریخ انتشار: 13:10 - 30 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۱۴۳۶

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، فوتبال کشور یک بار دیگر تحت تاثیر دربی پایتخت قرار گرفته و نودمین تقابل استقلال و پرسپولیس آنقدر اهمیت دارد که وضعیت نه‌چندان مساعد هر دو تیم تاثیری در میزان حساسیت آن نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلالی‌ها مدت‌هاست روزهای خوشی را ندیده‌اند و علاوه بر ناکامی در لیگ برتر، بیشتر از 500 روز است که طعم برد مقابل پرسپولیس را نچشیده‌اند. شفر آلمانی که قرار بود نقش ناجی را برای استقلال زخم‌خورده بازی کند  کاری از پیش نبرد و حالا آندره ‌استراماچونی هدایت آبی‌های پایتخت را بر عهده گرفته تا هم بتواند قهرمانی در لیگ برتر را به استقلالی‌ها هدیه بدهد و هم مرد اول دربی پایتخت لقب بگیرد و اجازه ندهد طلسم عدم پیروزی مقابل پرسپولیس بیشتر از 570 روز شود .

مربی خوش‌تیپ و کاریزماتیک ایتالیایی در 3 بازی ابتدایی لیگ برتر در کسب نتیجه ناموفق بود و از همین حالا می‌توان ناامیدی را در چشمان هواداران استقلال دید، هر چند با توجه به تغییرات زیادی که در ترکیب استقلال انجام شده می‌شد پیش‌بینی کرد که این تیم در بازی‌های ابتدایی خود در فصل جدید نتواند انتظارات را برآورده کند و شاید پیروزی در دربی آغاز موفقیت‌های استقلال با استراماچونی باشد.

حسین حسینی که در چند فصل گذشته از نیمکت‌نشینی و همین طور حضور رحمتی درون دروازه استقلال گله می‌کرد در دو، سه بازی گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای نداشته و شاید شکست در دربی باعث شود رحمتی به مرد محبوب هواداران استقلال تبدیل شود. خط دفاعی استقلال هم همچنان ناهماهنگ است و زمان لازم است تا مدافعان استقلال بتوانند به یک هارمونی ایده‌آل برسند. میلیچ در بازی قبلی استقلال کم‌اشتباه بود و شانس بیشتری نسبت به زکی‌پور برای بازی در دربی دارد. سیاوش یزانی، محمد دانشگر و عارف غلامی مدافعان میانی استقلال هستند که احتمالا غلامی در بازی فردا نیمکت نشین خواهد بود. مدافع راست استقلال در بازی مقابل پرسپولیس هم وریا غفوری است. هر چند غفوری با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد اما دست استراماچونی در این پست بسته است و گزینه بهتری برای بازی مقابل پرسپولیس ندارد.

در خط میانی هم علی کریمی و آرش رضاوند بازیکنان مورد نظر استراماچونی خواهند بود، البته بازیکنان دیگری همچون روزبه چشمی و علی دشتی هم هستند که می‌توانند امیدوار به بازی مقابل پرسپولیس باشند. استقلال از ابتدای فصل از نبود یک بازیساز طراز اول رنج می‌برد و حالا که فرشید اسماعیلی را در بازی فردا در اختیار ندارد دردسرهای استراماچونی در دربی 90 بیشتر خواهد شد

مهدی قائدی، مسعود ریگی و داریوش شجاعیان 3 بازیکنی هستند که قرار است همراه با مرتضی تبریزی بار هجومی استقلال را در بازی فردا به دوش بکشند. بزرگترین بدشانسی استراماچونی مصدومیت شیخ دیاباته بود تا سرمربی استقلال برای مهاجم نوک تنها یک گزینه و آن هم مرتضی تبریزی باشد.

بر خلاف تیم استقلال، پرسپولیسی‌ها روزهای نسبتا آرامی را دنبال می کنند. پس از کنار رفتن ایرج عرب از مدیریت پرسپولیس، این آرامش شکل محسوس‌تری به خود گرفت و پیروزی مقابل صنعت نفت سبب شد شرایط این تیم برای دربی 90 بهتر از استقلال شود. کالدرون که جانشین برانکو در پرسپولیس شده خوب می‌داند که سخت است بتواند موفقیت‌های برانکو را در پرسپولیس تکرار کند و شاید شکست در دربی، آغاز روزشمار برکناری این مربی شود. هواداران پرسپولیس به موفقیت در فوتبال ایران عادت کرده‌اند و شکست در دربی و تماشای خوشحالی استقلالی‌ها برای آنها گران تمام خواهد شد. همین مسئله می‌تواند تفکرات کالدرون را به سمت احتیاط پیش ببرد.

شاید مهمترین تغییر در ترکیب پرسپولیس، نمیکت‌نشینی سید جلال حسینی باشد. کالدرون از همان ابتدا علاقه‌ای به حضور حسینی در ترکیب ثابت نداشت، چرا که شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافعان مورد نظر کالدرون هستند، هر چند گفته می‌شود حسینی برای بازی فردا مصدوم است. مدافعان کناری پرسپولیس در دربی مهدی شیری و محمد نادری هستند، دو بازیکنی که نسبت به فصل قبل عملکرد ضعیف‌تری داشته‌اند. احمد نورالهی هافبک دفاعی سرخپوشان خواهد بود و 4 بازیکن دیگر پرسپولیس که همراه با علیپور فاز تهاجمی پرسپولیس را تشکیل می دهند سیامک نعمتی، بشار رسن، وحید امیری و مهدی ترابی خواهند بود. ترابی مهره کلیدی کالدرون در بازی فردا محسوب می‌شود و وریا غفوری وظیفه سخت مهار ترابی را بر عهده خواهد داشت. علی علیپور با روزهای اوجش فاصله دارد و گلزنی در دربی می تواند آغاز روزهای خوب او در فصل جدید باشد، اما اگر مثل 3 بازی گذشته بازی کند آن وقت است که باید انتظار شنیدن اعتراض هواداران را داشته باشد.

نتیجه دربی می‌تواند سرنوشت دو مربی را تغییر دهد، به خصوص استراماچونی که هنوز با استقلال بردی را تجربه نکرده، اما کالدرون هم آنقدرها در حاشیه امنیت نیست، او به تیمی آمده که در 3 فصل گذشته قهرمان بوده و باخت در دربی برای این مربی هم گران تمام خواهد شد.

نوشته از آرش عبدی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دربی دربی 90 دربی تهران استقلال پرسپولیس استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس فقط برای برد می‌آید

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس با یک امتیاز فاصله نسبت به استقلال جدی‌ترین تعقیب کننده صدر نشین در لیگ برتر است. هواداران این تیم تهرانی خیلی به تکرار اتفاقات فصل قبل امیدوارند. فصل قبل پرسپولیس سال ۱۴۰۱ را با شکست خانگی مقابل سپاهان تمام کرد، اما با شروع سال ۱۴۰۲ هر هفت مسابقه باقیمانده خود را برد تا با استفاده از لغزش حریف برابر ملوان قهرمان شود. حالا دوباره تاریخ تکرار شده و از الان ۷ بازی دیگر فرصت برای قهرمان لیگ بیست و سوم باقیست تا با کسب حداکثر امتیازات، جام را بالای سر ببرد. پرسپولیسی‌ها قبلاً این کار را کرده‌اند، اما دلیلی دیگر هم برای امید به تکرار آن دارند.

در هشت بازی که از دور برگشت لیگ بیست و سوم گذشته پرسپولیس با مربی برزیلی خود - که در پایان دور رفت جانشین یحیی گل محمدی شد - بیشترین پیروزی را در میان تیم‌های لیگ برتری به نام خود زده و با شش برد از ۸ مسابقه صدرنشین جدول دور برگشت است.

سپاهان و ذوب آهن هنوز یک بازی معوقه دارند، اما هیچ کدام از این دو تیم با بردن دربی برگشت اصفهان خطری برای رکورد پرسپولیس نخواهند بود، چرا که ذوب آهن در هشت بازی دور برگشت تنها یک برد دارد و سپاهان ۲ برد!

در هشت بازی ابتدایی دور برگشت و بعد از پرسپولیس با ۶ پیروزی، استقلال با ۵ برد رکورددار است. ملوان ۴ برد دارد و تیم‌های گل گهر، شمس آذر، استقلال خوزستان، پیکان و تراکتور هر کدام ۳ پیروزی دارند.

تیم‌های مس، هوادار، آلومینیوم و سپاهان هر کدام با ۲ برد در رتبه بعدی هستند و فولاد، نساجی، ذوب آهن و صنعت نفت نیز هر کدام یک بار طعم پیروزی را در دور برگشت چشیده‌اند.

تفاوت بزرگ دور رفت با دور برگشت در تعداد برد‌ها این است که دور رفت با وجود آسان‌تر بودن بازی‌ها، استقلال خوزستان در پایان هفته هشتم هیچ پیروزی نداشت، اما در دور برگشت هر ۱۶ تیم لیگ برتری در همین بازه زمانی ۸ مسابقه، حداقل یک برد را در کارنامه دارند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • یک احتمال بعید، ولی فوق‌العاده جذاب/ حساس‌ترین دربی تمام تاریخ در راه است؟
  • پسر پرسپولیس و چالش کلین‌شیت در دربی کوچک
  • جدال سرنوشت‌ساز صنعت نفت و پرسپولیس در روز دربی تهران
  • عکس| ملاقات آقای گل سابق پرسپولیس با علی دایی
  • ملاقات علی دایی با آقای گل سابق پرسپولیس + عکس
  • احتمال برگزاری حساس‌ترین دربی تاریخ پایتخت!
  • آمار عجیب ستاره سابق پرسپولیس در لالیگا دو
  • آمار عجیب لوکادیا در لالیگا دو
  • پرسپولیس فقط برای برد می‌آید
  • آمار عجیب لوکادیا در لالیگای دو؛ فقط 17 دقیقه بازی!