Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@14:48:19 GMT

میشل عون در سازمان ملل به موضوع ایران خواهد پرداخت

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۲۸۹۵

 هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از هفته گذشته آغاز به کار کرده و «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان یکشنبه (فردا) برای شکست در این نشست عازم نیویورک است.

اخبار سیاسی- روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از منبعی که نوشته وی از اعضای تیم تهیه‌کننده پرونده میشل عون برای رفتن به نیویورک است، نوشت، با توجه به مسائل حساس کنونی و در مقدمه آنها تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه و نقض قطعنامه ۱۷۰۱ سخنرانی عون در چهارشنبه هفته جاری در سازمان ملل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: عون جامعه بین‌المللی را به تلاش‌های شایسته برای قانع کردن تل‌آویو به توقف تجاوزهای دریایی، هوایی و زمینی به لبنان و پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ فراخواهد خواند.

وی افزود: رئیس‌جمهور بر اهمیت دور نگهداشتن منطقه خاورمیانه و خلیج (فارس) از درگیری نظامیان میان واشنگتن و تهران نیز تأکید خواهد کرد خصوصا پس از آنکه تأسیسات آرامکو هدف گرفته شد.

این منبع آگاه تصریح کرد، عون همچنین درخواست حمایت از لبنان برای حل مسأله آوارگان سوری را مطرح خواهد کرد، آوارگانی که تعداد آنها بیش از یک میلیون و نیم است و برای لبنان تبعات منفی دارند. رئیس‌جمهور لبنان به حمایت از طرح ابتکاری روسیه که به شورای امنیت پیشنهاد داده شده ، فراخواهد خواند.

وی درباره ادامه یک هفته‌ای عون به نیویورک اعلام کرد، وی در این سفر با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران دیدار خواهد کرد؛ «دو طرفی که ممکن است لبنان را از درگیری آمریکایی-ایرانی در صورت وقوع، دور نگه دارند زیرا ممکن است ماکرون بتواند تهران را به دور نگهداشتن لبنان از مقابله‌ای که ارتباط مستقیمی با آن ندارد، قانع کند».

الشروق الاوسط در پایان به نقل از دیپلماتی که سیر تماس‌های فرانسه و ایران را دنبال می‌کند، نوشت: در صورت انفجار وضعیت نظامی (درگیری نظامی) میان واشنگتن و تهران، هیچ کسی نمی‌تواند تضمین کند تحولات چگونه خواهد بود اما ماکرون نظر تهران را بر اهمیت بی‌طرف بودن لبنان معطوف کرده  و (گفته) در صورت وقوع درگیری (این نزاع) باید محصور بماند و توسعه پیدا نکند.

شنبه ۲۳ شهریورماه «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند.

پس از آن برخی مقامات آمریکایی مدعی شدند، احتمال گزینه نظامی علیه ایران وجود دارد اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از آن عقب کشید 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران سازمان ملل میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم محوری ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره) / مراسم گرامیداشت 12 فروردین با محوریت مساجد برگزار می شود

به گزارش جماران ، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رئیس‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ظهر پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران ، ۱۲ فروردین را از ایام الله دانست که باید برای همیشه زنده بماند و بیان کرد: گرامیداشت این مناسبت بزرگ در نماز های جمعه ۱۰ فروردین مورد توجه سخنرانان و خطبای نماز جمعه قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی و فضاسازی شهری و تبیین این رخداد بزرگ در محافل و مجالس از دیگر برنامه های این مناسبت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: از آنجایی که روز ۱۲ فروردین با شب ۲۱ ماه مبارک رمضان مقارن گردیده است در مراسم باشکوه احیای شب ۲۱ ماه رمضان به این مهم پرداخته خواهد شد و در آستان های مقدس خاصه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مصلی تهران و مصلی های آستان ها و مراسم احیا در مساجد گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین مورد توجه قرار خواهد گرفت. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: از آنجایی که بنیانگذار و معمار کبیر این نظام مقدس امام راحل بودند ، مراسم محوری ۱۲ فروردین با همکاری آستان مبارک حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) در حرم مبارک ایشان با سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد که از مردم انقلابی تهران دعوت می شود از ساعت ۲۳ شب ۲۱ ماه رمضان در این مراسم باشکوه حضور پیدا کنند.

دیگر خبرها

  • تشکر دولت منتخب اندونزی از رئیس جمهور ایران
  • رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم محوری ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره) / مراسم گرامیداشت 12 فروردین با محوریت مساجد برگزار می شود
  • مراسم ۱۲ فروردین با سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام برگزار می شود
  • رئیس جمهور سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره)
  • سخنرانی رئیس جمهور در مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام راحل
  • امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ آئین‌نامۀ حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری