Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@06:31:10 GMT

سرفصل های بازنگری شده ۱۴ رشته دانشگاه آزاد ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۲۸۹۸

سرفصل های بازنگری شده ۱۴ رشته دانشگاه آزاد ابلاغ شد

سرپرست معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی و معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌هایی، سرفصل‌های بازنگری شده ۱۴ رشته در مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر جواد علمایی سرپرست معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، سرفصل‌های بازنگری شده ۱۴ رشته در مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری را به واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سرفصل‌ها جهت بهره‌برداری در سایت مرکز برنامه‌ریزی درسی به آدرس www.sep.iau.ir قرار داده شده است.

نکته قابل توجه این است که اجرای این سرفصل‌ها از نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برای دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۸و بعد از آن لازم‌الاجراست.

براساس بخشنامه‌های مذکور سرفصل‌هایی که تاکنون بازنگری شده، شامل رشته‌های مهندسی صنایع مبلمان و مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی در مقطع کارشناسی پیوسته است.

همچنین رشته‌های آمار اقتصادی، شیمی (گرایش شیمی تجزیه)، مهندسی معماری گرایش مسکن، مدیریت آموزشی، زبان و ادبیات فارسی، جغرافیای سیاسی، تحقیقات آموزشی و آموزش و بهسازی منابع انسانی در مقطع کارشناسی ارشد مورد بازنگری قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،براساس این بخشنامه ها سرفصل های رشته های زبان و ادبیات فارسی، مدیریت رسانه، زبان های باستانی ایران و رفتار حرکتی در مقطع دکتری بازنگری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات رضا رادفر معاون پژوهشی این واحد دانشگاهی در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران که در واحد علوم و تحقیقات در حال برگزاری است، گفت: واحد علوم و تحقیقات، دانشگاهی پیشرو در حوزه‌های علم و فناوری در پایگاه‌های علمی کشوراست. این واحد دانشگاهی حتی در مقیاس جهانی یک مرجع علمی شناخته شده است.

وی با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات با تکیه بر ظرفیت و امکاناتی که دارد از تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف همچون هوش مصنوعی و رباتیک حمایت می کند، ادامه داد: رباتیک و هوش مصنوعی از جمله موضوعات مورد تأکید این واحد دانشگاهی بوده و جزء سیاست‌های استراتژیک واحد علوم و تحقیقات است.

به گفته دکتر رادفر، واحد علوم و تحقیقات همواره از حضور افراد اثرگذار در علوم نو و نقش آفرینی در جهت توسعه این علوم، حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه رقابت‌های ربوکاپ آزاد ایران برای شناسایی توانمندی‌ها در این حوزه و ایجاد انگیزه در دانشجویان و دانش‌آموزان برای بیشتر پرداختن به این علوم، نقش مهمی ایفا می‌کند، خاطر نشان کرد: این مسابقات به عنوان اکوسیستمی یک پارچه، عناصر درگیر درحوزه‌ توسعه‌ هوش مصنوعی و رباتیک در کشور را به صورت همگرا هدایت می‌کند.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات ضمن اعلام آمادگی این واحد دانشگاهی برای ایجاد دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در واحد علوم وتحقیقات، گفت: ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های علمی و فناورانه با کمیته ملی ربوکاپ وجود دارد و در برنامه‌های آتی از این ظرفیت‌ها بیشتر بهره خواهیم برد. واحد علوم و تحقیقات می تواند دانش رباتیک را در سطح ملی توسعه دهد.

رادفر افزود: برای جذب و حمایت تیم‌های برتر این مسابقات در واحد علوم و تحقیقات، پیگیری‌های لازم صورت می گیرد. تیم‌های برتر این مسابقات، جوانانی هستند که آینده دارهستند. بنابراین باید در مسیر توسعه، هدایت شوند و تحت سرپرستی مراکز علمی و دانشگاهی قرار گیرند. معتقدم واحد علوم و تحقیقات می تواند این هدایت را عهده دار شود.

براساس این گزارش، هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با شعار "یادگیری، آینده درخشان" در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی به میزبانی واحد علوم و تحقیقات تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳، در حال برگزاری است.

کد خبر 6081859

دیگر خبرها

  • درخشش فارغ التحصیل رشته مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد
  • رشد ۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان