Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@23:39:19 GMT

مسئول عراقی: سرکرده داعش در غرب سوریه حضور دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۲۹۰۰

مسئول عراقی: سرکرده داعش در غرب سوریه حضور دارد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «ابو علی البصری» مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق اظهاراتی درباره «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش مطرح کرد.

البصری به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که «ابراهیم عواد السامرائی ملقب به ابوبکر البغدادی در حال حاضر در یکی از مناطق غربی سوریه حضور دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد که «فرماندهان گروه تروریستی داعش با دستور مستقیم البغدادی جنایتکار، به سمت ترکیه، سودان و شمال آفریقا فرار کرده‌اند».

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد، این در حالی است که خانواده‌های عناصر داعش و شماری از نیروهای این گروه، هم اکنون در اردوگاه «الهول» (+) واقع در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) مستقر هستند.

البصری ضمن اعلام هشدار نسبت به حضور عناصر داعش در استان ادلب (شمال غرب سوریه)، تأکید کرد که این مسئله نیز، تهدید دیگری برای امنیت این منطقه است.
وی اعلام کرد که برخی از تروریست‌های خارجی نیز از مناطق آزاد شده، به کشورهای خود بازگشته‌اند و می‌توانند خود را در قالب‌های جدید سازماندهی کنند.

مدیر کل اطلاعات عراق با بیان اینکه این عناصر داعش، تهدیدی برای صلح و امنیت در کشورهایشان هستند، خاطر نشان کرد که نیروهای اطلاعاتی عراق و نیروهای سازمان «الحشد الشعبی»، سر نیزه مبارزه با داعش هستند.

واع نیز اعلام کرد که طی روزهای آتی، اطلاعات مفصلی درباره البغدادی و مهمترین معاونانش منتشر خواهد کرد؛ کسانی که پس از کشته شدن معاونان سابق البغدادی، به این سِمَت منصوب شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان در شرایطی مقابل پیکان در جام حذفی به میدان رفت که دو بازیکن عراقی این تیم همچون دیدار گذشته در ترکیب نارنجی‌پوشان غایب هستند.

منتظر محمد از 10 روز پیش برای حضور در اردوی تیم زیر 23 ساله عراق به کشورش رفت و همچون دیدار گذشته مقابل فولاد خوزستان در لیگ برتر در بازی امروز با پیکان هم غایب بود.

علی عدنان مدافع باتجربه عراقی نیز به دلیل محرومیت از بازی با فولاد خوزستان چند روزی ایران را ترک کرد و حالا در لیست بازی با پیکان در حذفی هم حضور ندارد. این مدافع عراقی ظاهرا هنوز به ایران برنگشته و به همین خاطر در لیست نفرات مس رفسنجان حضور ندارد.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد