Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:07:32 GMT

دو پدیده طبیعی نیشابور در فهرست میراث ملی ثبت شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۲۹۲۸

دو پدیده طبیعی نیشابور در فهرست میراث ملی ثبت شد

محمد اسماعیل اعتمادی روز شنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پدیده ها یکی آبشار روستای هدف گردشگری "بوژان" و دیگری چشمه و آبشار شهر "بار" واقع در بخش مرکزی نیشابور است.
وی ادامه داد: آبشار بوژان به شماره ۵۲۲ و چشمه و آبشار شهر بار به شماره ۵۲۱ در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد تا ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اضافه کرد: تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این آثار بر عهده این نهاد است و هر گونه دخل و تصرف و اقدام یا عملیاتی که منجر به تخریب در اصالت این پدیده های طبیعی شود ممنوع است.
تاکنون ۱۲۰ فقره از مجموع ۳۵۰ اثر و محوطه تاریخی شهرستان نیشابور در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
نیشابور در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیشابور میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویای پدیده والیبال ایران بر باد رفت!

به گزارش "ورزش سه"، ایلشن داوودی پور که به نظر بسیاری از کارشناسان پدیده جدید والیبال ایران در پست پاسوری است و پاس های او همه را یاد سعید معروف انداخته او بود در لیست جدید تیم ملی جایی ندارد.

در حالی که داوودی‌پور در تمرینات بسیار با انگیزه ظاهر شده بود، اما گویا قد کوتاه او و همچنین کم تجربگی اش باعث شد تا موریسیو موتا پائز روی نام او قلم قرمز بکشد تا خاطره خط خوردن از تیم ملی جوانان برای او زنده شود.

بدون شک کادر فنی تیم ملی می‌توانست با تدبیر بیشتری این پاسور آینده دار و با انگیزه را در تیم ملی حفظ کند که این اتفاق نیفتاد تا بین بازیکنان خط خورده ای که از حضور در تیم ملی انصراف نداده بودند ایلشن داوودی پور خط خورده قلمداد شود.

دیگر خبرها

  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف
  • توقیف ۴۸ خودرو در نیشابور
  • رویای پدیده والیبال ایران بر باد رفت!
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم