Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@06:45:15 GMT

افت قیمت نفت با وحشت از اختلافات تجاری

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۰۵۴

افت قیمت نفت با وحشت از اختلافات تجاری

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، با بازگشت ناگهانی نمایندگان تجاری چین و تشدید نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری، قیمت نفت خام افت کرد، اما طی هفته گذشته با حمله به تاسیسات نفتی آرامکو،  شاخص برنت بزرگترین رشد هفتگی خود از ژانویه تا کنون را به ثبت رساند.  

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت با ۱۲ سنت افت، این هفته (میلادی) خود را در ۶۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۸ دلار به پایان رساند.  

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا هم ۴ سنت پایین‌تر و در ۵۸.۰۹ دلار بسته شد.  

قیمت‌های نفت و قیمت‌های سهام، پس از این که نمایندگان تجاری چین، که قرار بود این هفته با کشاورزان آمریکایی دیدار کنند، به طور ناگهانی به کشور خود بازگشتند، هر چه سود کرده‌ بودند را از دست دادند و با ضرر به معاملات روز خود پایان دادند.  

این اتفاق در حالی رخ داد که رییس‌جمهور ترامپ گفت خواهان یک توافق کامل با چین است، نه توافقی که فقط به خرید محصولات کشاورزی از آمریکا محدود شود.

این هفته، قیمت نفت برنت با ۶.۷ درصد جهش روبرو شد که بزرگترین رشد هفتگی از ژانویه تا کنون است، در حالی که شاخص نفت آمریکا ۵.۹ درصد جهش کرد که بزرگترین رشد هفتگی آن از ماه ژوئن تا کنون است.  

کد خبر 4724258

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام نفت برنت شرکت نفت آرامکو عربستان بانک مرکزی ایران بورس قیمت دلار قیمت نفت بازار سهام ایالات متحده آمریکا پهباد جنگ تجاری دلار عربستان سعودی وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت نفت پس از بمباران مواضع رژیم کودکش/ برنت ۹۰ دلار

قیمت نفت در روز جاری کاهش یافت. هر بشکه نفت برنت ۹۰ دلار و وست ۸۵ دلار قیمت گذاری شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با وجود اینکه پیش‌‎بینی می‌شد پس از اتفاقات ژئوپلوتیک در منطقه شاهد افزایش قیمت نفت باشیم امروز در اولین روز کاری از نظر جهانی پس از عملیات نظامی کشورمان علیه رژیم صهیونیستی کاهشی بود.

 

بنابراین گزارش،  قیمت دو شاخص برنت دریای شمال و وست تگزاس آمریکا پایین آمده است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۱۹ درصد کاهش به ۹۰ دلار و ۲۸ سنت رسید.

 

همچنین نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۶ درصد کاهش ۸۵ دلار و ۳۵ سنت معامله می‌شود. 

 

بنظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل این مهم واکنش آمریکا و تاکیدات چندباره دستگاه دیپلماسی آن برای ادامه نیافتن تنش و عدم همراهی با رژیم صهیونیستی در مقابله با ایران باشد. 

دیگر خبرها

  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • کاهش قیمت نفت پس از بمباران مواضع رژیم کودکش/ برنت ۹۰ دلار
  • بزرگترین افزایش هفتگی قیمت دلار
  • بازگشت ثبات به بازار نفت/ نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • بازگشت ثبات به بازار نفت / نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد
  • فروش سینمای ایران در هفته سوم فروردین
  • فروش سینمای ایران در هفته سوم فروردین اعلام شد
  • اعلام فروش سینمای ایران در هفته سوم فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت نفت تسلیم کاهش هفتگی شد