Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه دبیرخانه شورای عالی انقلاب  فرهنگی، متن کامل این مصوبه که توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ابلاغ شد، به شرح ذیل است:
دﺭ ﺍﺟﺮﺍی ﻣﺎﺩﻩ ۴ ﺁﯾﻴﻦﻧﺎﻣﻪ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮐﻤﮏ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺗﺤﺼﻴﻠﯽ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﺣﺎﻓﻈﺎﻥ ﻭ ﻗﺎﺭﯾﺎﻥ ﻣﺼﻮﺏ ﺟﻠﺴﻪ ٧٣ ﻣﻮﺭﺥ ۱۳۹۸/۸/۶ ﺷﻮﺭﺍی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭی ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺑﻪﺭﻭﺯﺭﺳﺎﻧﯽ ﺳﺎﻻﻧﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺑﻪ ﻣﺠﻤﻊ ﻣﺸﻮﺭﺗﯽ، ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﺮﮐﺰ ﺍﻣﻮﺭ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﻭﻗﺎﻑ ﻭ ﺧﻴﺮﯾﻪ، ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﺯﯾﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۹۸ ﺩﺭ ﺁﯾﻴﻦﻧﺎﻣﻪ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺷﺪ:
١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ﺩﺭ ﺑﻨﺪ ﯾﮏ ﻣﺎﺩﻩ ﯾﮏ، ﺩﺭﺻﺪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺷﻬﺮﯾﻪ ﻣﺘﻐﻴﺮ ﺩﺭ ﺭﺩﯾﻒ ﺩﻭﻡ ﻭ ﺳﻮﻡ ﺟﺪﻭﻝ ﺍﺯ ۹۰ و ۸۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﻪ ۱۰۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﯾﺎﻓﺖ.
٢. ﺩﺭ ﺑﻨﺪ ﺷﺸﻢ ﻣﺎﺩﻩ ﯾﮏ، ﺑﻪ ﺳﻘﻒ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺩﺭ ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﻁﻊ ﺗﺤﺼﻴﻠﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۹۸ ﭘﺎﻧﺰﺩﻩ ﺩﺭﺻﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﻝ ۱۳۹۷ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺷﺪ.
٣. ﺑﻨﺪ ﺳﻮﻡ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﻩ ﺩﻭﻡ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﮐﺮﺩ: ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﻋﻼﻡ ﻣﻌﺪﻝ ﻧﻴﻤﺴﺎﻝ، ﺍﮔﺮ ﻣﻌﺪﻝ ﺍﻋﻼﻣﯽ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ۱۶ ﺑﺎﺷﺪ، ۱۰ درصد ﺑﻪ ﺍﺯﺍی ﻫﺮ ﯾﮏ ﻧﻤﺮﻩ ﭘﺎﯾﻴﻦﺗﺮ ﺍﺯ ۱۶ ﺍﺯ ﺷﻬﺮﯾﻪ ﻣﺘﻐﻴﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﻧﻴﻤﺴﺎﻝ ﮐﻪ ﻣﻌﺪﻝ ﺁﻥ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻩ ﮐﺴﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﻭﺍﺭﯾﺰ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﺯ ﻧﻴﻤﺴﺎﻝﻫﺎی ﺑﻌﺪی ﮐﺴﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﺪﻝ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺯ ۱۶ ﺑﺎﺷﺪ ۱۰ درصد ﺑﻪ ﺍﺯﺍی ﻫﺮ ﯾﮏ ﻧﻤﺮﻩ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺯ ۱۶ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﯾﻪ ﻣﺘﻐﻴﺮ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
۵ . ﺑﻪ ﺑﻨﺪ ﭼﻬﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﻩ ﺩﻭ ﺍﯾﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﺍﻟﺤﺎﻕ ﺷﺪ: ﺑﻪ ﺳﻘﻒ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻧﻴﻤﺴﺎﻝﻫﺎی ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﯽ ﺩﺭ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻭ ﺩﮐﺘﺮی ﻭ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ ﺍﺭﺷﺪ ﯾﮏ ﻧﻴﻤﺴﺎﻝ ﻣﺸﺮﻭﻁ ﺑﻪ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺍﺯ ﺳﻮی ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺷﻬﺮﯾﻪ ﻧﻴﻤﺴﺎﻝ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﻣﺎﺯﺍﺩ ﺑﺮ ﺳﻘﻒ ﻧﻴﻤﺴﺎﻝﻫﺎی ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺑﻼﻣﺎﻧﻊ ﺍﺳﺖ.
این مصوبه در جلسه ٣٠١ ﻣﺠﻤﻊ ﻣﺸﻮﺭﺗﯽ ﺷﻮﺭﺍی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻗﺮﺁﻧﯽ به تاریخ ۱۰/۰۶/۱۳۹۸ به تصویب رسیده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حافظان قرآن حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا بعدازظهر پنحشنبه همراه با فرماندار و شهردار سنندج و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دارالتحفیظ امام جزری در مسجد جامع شهرک پردیس سنندج، تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در کردستان که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در این استان شده است، بازدید کرد و ضمن دیدار با قاریان جوان و نوجوان این محفل معنوی و نورانی حاضر در این مرکز، پای گفت‌وگوی صمیمی آنان نشست.

استاندار کردستان در این دیدار با بیان اینکه تمسک به قرآن موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود اظهار کرد: با اهتمام و اراده جدی برای برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم می‌کنیم.

زارعی کوشا، دیدار با قاریان جوان و نوجوان قرآنی را موجب سعادت خواند و با اشاره به اینکه جامعه بشری در هر جای دنیا با مشکلات مختلفی مواجه و درگیر است، نسخه‌ای شفا بخش این آلام را تمسک به قرآن کریم و آیات الهی عنوان کرد.

وی حفظ قرآن را یکی از با فضیلت‌ترین و ارزشمندترین عمل برشمرد و به جوانان و نوجوانان این محفل قرآنی که عنایت پروردگار یکتا شامل حال آنان شده و به این سعادت دست یافته‌اند، تبریک و تهنیت گفت و آنان را منتخب و مصطفای الهی بیان کرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه به هر میزان جامعه به فرامین الهی نازل شده در قرآن کریم عمل کند به همان اندازه از دام شیاطین و دشمنان دین و دیانت دور خواهد شد، اضافه کرد: امید که از این شر و درگیری که از آغاز خلقت بین جنود رحمانی و جنود شیطانی به وجود آمده و تا ابدیت ادامه دارد خداوند یکتا تقدیر ما را در جنود رحمانی مقدر فرماید و همگان را عاقبت بخیر کند.

زارعی کوشا با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم و نعمت هدایت کتاب الهی، تصریح کرد: انسان برای ادامه زندگی بایستی به منبع حیات، نور و انرژی آسمانی متصل شود.

وی بیان کرد: به برکت قرآنی بودن این نوجوانان، امیدوارم همه ما برنامه زندگی خود را بر اساس سبک قرآنی مدیریت کنیم و ما به عنوان پیرو، آن کتاب الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا انس با قرآن ما را از فتنه دشمنان دین و اسلام حفظ کند.

آشنایی با فعالیت‌های دارالتحفیظ امام جزری در سنندج

بر اساس این گزارش؛ دارالتحفیظ امام جزری مسجد جامع پردیس سنندج تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان کردستان است که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در استان شده است.

که در حال حاضر ۳۰ قرآن‌پژوه به صورت شبانه روزی در این مرکز مشغول حفظ قرآن هستند و بعد از ۲ سال آموزش، مدرک معتبر حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

در حال حاضر آقایان از این خدمات بهره‌مندند و طی این چندسال از فعالیت خود ۹ حافظ کل را تقدیم جامعه قرآنی کرده است.

مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج تمام خدمات خود را به قرآن‌پژوهان به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد و
در تلاش است تا در سال آتی با مساعدت و همراهی مردم، مسئولین و خیرین شعبه حفظ بانوان این مرکز را فعال خواهد کرد تا بتوان در این بخش نیز به جمعیت بانوان استان علاقمند به حفظ قرآن خدمات ارائه دهد.

این مرکز مکانی مجزا از مسجد است و مجوز ورود به این مرکز دارالتحفیظ برای فعالان قرآنی است که خود روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن را گذرانده باشند.

در حال حاضر چندین مربی حفظ برجسته و مجرب قرآنی استان به صورت شبانه روزی مشغول انجام آموزش حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان در کلاس‌های این مرکز حفظ هستند.

علاقه‌مندان به حفظ قرآن که شرایط حضور در این دارالتحفیظ را نداشته باشند می‌توانند به صورت مجازی با این دارالتحفیظ در ارتباط باشند.

در مرکز حفظ قرآن سنندج، قرآن‌آموزانی از سطح استان و استان‌های همجوار شرکت کرده‌اند و به دلیل اینکه امکان تردد برای آنان فراهم نبود این مرکز به صورت شبانه روزی به آنان خدمات ارائه می‌دهد.

کد خبر 6088563

دیگر خبرها

  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • برگزاری نوزدهمین آزمون تخصصی حافظان قرآن در خراسان رضوی
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه