Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در اولین دقایق آغاز چهل و پنجمین شنبه اعتراضات فرانسه، سی تن از معترضان به نظام سرمایه‌داری و سیاست‌های دولت این کشور در پاریس بازداشت شدند.

معترضان که قصد دارند هر طور شده وارد خیابان شانزه لیزه شوند با سد آهنین پلیس ضد شورش مواجه می‌شوند که دائما با شلیک گاز اشک‌آور قصد متفرق کردن آن‌ها را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایستگاه راه آهن «سن لزق» پاریس درگیری شدیدی بین پلیس ضد شورش و معترضان صورت گرفت که پلیس ضمن متفرق کردن آن‌ها با گاز اشک‌آور، ۳۰ تن از آن‌ها را نیز بازداشت کرد.

درگیری‌ها همچنان در خیابان‌های شهر پاریس به ویژه خیابان‌های منتهی به خیابان شانزلیزه ادامه دارد.

تعداد زیادی از مردم معترض به فراخوان امروز فعالان جنبش ضد سرمایه‌داری پاسخ داده‌اند و خود را برای برگزاری تظاهرات بزرگ آماده کرده‌اند، اما پلیس نمی‌گذارد معترضان به خیابان شانزلیزه بیایند چرا که چند ماه است در این خیابان و چند نقطه دیگر پاریس قانون ممنوعیت تظاهرات اعمال می‌شود.

در حال حاضر ایستگاه‌های منتهی به نقاط تظاهرات ممنوع بسته است و پلیس به شدت افراد عادی و حتی توریست‌ها را مورد بازرسی بدنی قرار می‌دهد و هر کس که جلیقه زرد به تن یا به همراه داشته باشد دستگیر می‌شود.

طبق اعلام فعالان جنبش ضدسرمایه‌داری ده‌ها هزار نفر برای تظاهرات چهل و پنجمین شنبه اعتراضات خود را به پاریس رسانده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، حدود دو هزار نفر از مردم پاریس روز گذشته علیه نژادپرستی، اسلام‌هراسی، خشونت علیه کودکان و همچنین حمایت از مردم فلسطین تظاهراتی برگزار کردند.
 
معترضان در تظاهرات «علیه نژادپرستی، علیه اسلام‌هراسی» که به فراخوان سازمان‌های مختلف در پاریس برگزار شد، بنری با مضمون «زنده باد مقاومت مردم فلسطین» در دست داشتند.
 
این در حالی است که ممنوعیت تظاهرات در فرانسه در ماه‌های اخیر و در بحبوحه تنش‌های ناشی از جنگ اسرائیل علیه نوار غزه بیشتر شده است.
 
مقامات نیز بسیاری از تظاهرات و تجمعات عمومی در حمایت از فلسطین را به دلیل خطر جنایات و خشونت‌های ناشی از نفرت یهودی‌ستیزانه ممنوع کرده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • حمایت فرانسویان از فلسطین
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس
  • امین کاویانی نژاد پنجمین المپیکی کشتی فرنگی ایران
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا