Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@08:48:34 GMT

مذاکرات تجاری سازنده اما بدون نتیجه آمریکا و چین

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۲۳۲

مذاکرات تجاری سازنده اما بدون نتیجه آمریکا و چین

خبرگزاری دولتی چین مذاکرات تجاری بین مقام های ارشد چین و ایالات متحده در شهر واشنگتن را سازنده ارزیابی کرده است. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان بی سی، خبرگزاری شینهوا امروز شنبه گزارش داده است که چین و ایالات متحده مذاکرات تجاری سازنده ای در واشنگتن داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، دو کشور توافق کرده اند تا رایزنی ها درباره مسائل تجاری را ادامه دهند و درباره جزئیات دور بعدی مذاکرات در ماه اکتبر گفتگو کنند.

خبرگزاری شینهوا جزئیات بیشتری را درباره مذاکرات تجاری واشنگتن و پکن منتشر نکرده است.

کار سخت آمریکا و چین برای رسیدن به توافق در مذاکرات تجاری

مقام های چینی قرار بود هفته آینده با کشاورزان آمریکایی دیدار کنند تا حسن نیت خود را نشان دهند ولی این برنامه به علت بازگشت زودهنگام هیئت چینی به پکن، لغو شده است.

ایالات متحده شب گذشته هم تعرفه تجاری بر 400 کالای چینی را به درخواست شرکتهای آمریکایی لغو کرده است.

سفارت چین و وزارت کشاورزی آمریکا تاکنون حاضر به اظهار نظر و موضع گیری نشده اند. دفتر نمایندگی تجاری آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که مذاکرات دو روزه سازنده بوده و نشست تجاری در واشنگتن در ماه اکتبر نیز مطابق برنامه برگزار خواهد شد.

کارشناسان، مدیران و مقام های دولتی دو کشور بر این باورند که حتی اگر گفتگوهای سپتامبر و اکتبر منجر به دستیابی به یک توافق موقت شود، جنگ تجاری آمریکا و چین به یک منازعه سیاسی و ایدئولوژیک تبدیل شده که عمیق تر از مساله تعرفه هاست و سالهای سال برای حل و فصل آن زمان لازم خواهد بود.

یک فرد نزدیک و آگاه به مذاکرات چین و آمریکا گفت: هیئت چینی هیچ گونه پیشنهادات جدیدی را در خصوص مسائل اصلی و ساختاری شامل حق مالکیت معنوی، انتقال فناوری و یارانه های صنعتی ارائه نکرده است. جمع بندی طرف آمریکایی این است که هرگز به دستیابی به یک توافق تجاری نزدیک نشده ایم.

این منبع آگاه و سایر افراد مطلع به مذاکرات می گویند: لیائو مین معاون وزیر دارایی چین و سرپرست هیئت چینی در این مذاکرات بار دیگر خواستار لغو همه تعرفه های آمریکا شده است تا دو طرف بتوانند به یک توافق نهایی دست یابند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار چین اخبار آمریکا اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به استقبال روسیه از مذاکرات با آمریکا، تاکید کرد که این مذاکرات تنها زمانی صورت خواهد گرفت که درباره تمام مسائل مربوطه مباحث جامعی انجام شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا دیروز گفت که سفارت مسکو از زمان حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به مسکو، به تماس‌های «موقت» با دولت آمریکا بسنده کرده است اما هفته آینده درباره «روابط دوجانبه و اینکه آیا هیچ بختی برای از بین نرفتن تمام و کمال روابط روسیه-آمریکا وجود دارد یا خیر»، رایزنی خواهد کرد.

پسکوف دراین‌باره گفته است: مسکو برای مذاکره با واشنگتن، به حد کفایت «تمایل سیاسی» دارد اما فقط در صورتی که بحث و تبادل نظر به طور تمام و کمال درباره تمام مسائل دخیل صورت گیرد.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین به دفعات گفته است که ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که رایزنی جامع درباره تمام موضوعات ضروری است. البته نمی‌توان برخی مسائل که هم‌اکنون در اولویت روابط دوجانبه ما قرار دارد را جدا کرد و صرفاً به آنها پرداخت!

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در نوامبر ۲۰۲۳ گفته بود که مسکو در تلاش است تا به این موضوع پی ببرد که در شرایط موجود، آیا مذاکره با آمریکا هیچ معنایی دارد یا خیر.

 

 

دیگر خبرها

  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • توافق تجاری افغانستان و پاکستان
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • نخستین جت پهن پیکر چینی در راه است!
  • حماس: اسرائیل بدون توجه به مواضع جهانی جنگ را ادامه می‌دهد
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • مسکو: مذاکرات صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است
  • این احتمال که بدون اطلاع حجت الاسلام صدیقی ، فعالیتهای غیرقانونی کرده باشند ضعیف است/ موسسه خانواده صدیقی غیرانتفاعی است اما در آن فعالیت تجاری شده
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه