Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@11:26:42 GMT

قبوض کاغذی مخابرات در خراسان جنوبی حذف می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۲۸۶

قبوض کاغذی مخابرات در خراسان جنوبی حذف می شود

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه قبوض کاغذی مخابرات در سراسر کشور حذف می شود،گفت: ۸۵ تا ۹۰ درصد از مردم استان اطلاعات خود را در دفاتر امور مشترکین برای دریافت قبوض ثبت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن آذری نصرآباد» امروز شنبه (30 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رویکرد جهانی و موتور محرک همه بخش ها توجه و توسعه بخش ICT است و امروزه محوریت توسعه همه جانبه برای همه واضح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر همه حوزه ها توسعه خود را بر مبنای ICT قرار دهد تحول عظیمی رخ خواهد داد، گفت: شرکت مخابرات ایران در بحث ICT اعلام آمادگی کرده است تا مشکلات موجود در این بخش را در سراسر کشور رفع کند.

 

وی با اشاره به اینکه نسخه شفابخش ICT و IT برای درمان بیماری های موجود در کشور می تواند موثر باشد، افزود: توسعه بخش ICT در استان باید به شدت مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا توسعه و رشد استان در تمامی بخش ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

آذری نصرآباد با توجه به اینکه دو برنامه مهم را برای توسعه بخش ICT در استان مدنظر داریم، ادامه داد: در وهله اول تصمیم داریم تا خراسان جنوبی را در یک فرصت مناسب به ویترینی از آخرین دستاوردها و محصولات مخابراتی تبدیل کنیم و در مرحله دوم در راستای توسعه بازار ICT نقش خود را واضح تر کنیم و این به معنای انحصار بازار ICT  نیست.

 

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: در سال 97 خراسان جنوبی توانست در جمیع شاخص های مخابراتی رتبه نخست کشور را کسب کند و امیدواریم بتوانیم در 6 ماه ابتدای امسال نیز وضعیت مناسبی را در کشور کسب کنیم و در این استان امکان توسعه زیرساخت های بازار ICT  وجود دارد.

 

وی به بحث حذف قبوض کاغذی مخابرات اشاره کرد و افزود: این موضوع از ابتدای مهرماه امسال در سراسر کشور اجرا خواهد شد و هدف از اجرای این طرح کاهش هزینه ها، کمک به محیط زیست و فرهنگ سازی استفاده از فعالیت های غیر حضوری است.

 

آذری نصرآباد در ادامه اظهار داشت: هزینه های ناشی از صدور قبوض را در نظر داریم برای توسعه زیرساخت های مخابراتی استان به کار ببریم و مردم به راحتی می توانند از طریق درگاه ها و سامانه های مختلف نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.

 

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه 85 تا 90 درصد از مردم استان اطلاعات خود را در دفاتر امور مشترکین برای دریافت قبوض ثبت کرده اند، ادامه داد: یکی از درگاه های اطلاع رسانی قبوض ارسال پیامک به مشترکین است که می توانند با مراجعه به سایت شرکت مخابرات در قسمت تلفن ثابت قبوض خود را دریافت کنند.

 

وی به اجرای طرح VDSL در استان اشاره کرد و گفت: این طرح از اول شهریورماه امسال برای ارائه تکنولوژی های جدید ارائه اینترنت در استان اجرایی شد و این طرح در حال حاضر در 6 شهر بیرجند، خوسف، اسدیه، سرایان، بشرویه و قاین در حال اجرا است.

 

آذری نصرآباد با اشاره به سرویس FTTH یا تانوما در سطح استان بیان کرد: این سرویس نیز در حال حاضر در سه شهر بیرجند، قاین و فردوس اجرایی می شود.

 

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث توسعه شبکه تلفن همراه و فیبررسانی به روستاهای استان را در دستور کار داریم، گفت: بالغ بر 99 درصد از جمعیت روستایی استان از امکانات مخابراتی بهره مند هستند.

 

وی به مشکل آنتن دهی تلفن همراه در برخی از نقاط شهر بیرجند اشاره کرد و افزود: این مشکل به دو دلیل در برخی از نقاط شهر وجود دارد که شامل بهینه سازی و افزایش شبکه دایم و یا خلا وجود سایت در این نقاط است که مشکل بهینه سازی زیاد زمان نمی برد اما وجود سایت نیاز به مراحل عمرانی دارد که زمان بر است.

 

آذری نصرآباد با توجه به اینکه تجهیزات مخابراتی از نظر تشعشات برای مردم خطرناک نیستند، ادامه داد: این تجهیزات برای سرویس دهی بهتر تلفن همراه ایجاد می شوند و مردم بدون هیچ نگرانی می توانند از این تجهیزات استفاده کنند.

 

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به سرویس های ارزش افزوده تلفن های همراه گفت: این موضوع در کشور در حال پیگیری است و به مشترکین توصیه می کنیم که از طریق #800* کلیه سرویس های فعال ارزش افزوده خود را غیرفعال کنند.

 

وی در پایان با بیان اینکه از مهرماه امسال قبض ماهانه صادر می شود، اظهار داشت: طی چند سال اخیر تا مرداد ماه امسال سه میلیارد و 600 میلیون تومان بدهی دیتا و سه میلیارد و 500 میلیون تومان بدهی معوقات مشترکین ثابت استان بوده است.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی اربعین حسینی ماه محرم هفته دفاع مقدس کانون های مساجد پیاده روی اربعین حذف قبض کاغذی آنتن دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز پنج شنبه با نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان از سمت غرب شاهد ناپایداری‌ها به صورت وزش تند و بارش پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.

زارعی افزود: به تدریج از عصر فردا به ویژه در روز‌های چهارشنبه تا پنج شنبه با تقویت و گسترش ناپایداری‌ها گاهی وزش باد شدید گرد خاک رگبار و رعد برق در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و وقوع روان آب در برخی نقاط به طور محسوس قابل پیشبینی است به لحاظ دمایی تا صبح فردا روند افزایش دما ادامه دارد و هوا گرمتر می‌شود.

وی گفت: با توجه به  شرایط ناپایدار جوی هشدار سطح زرد در استان صادر شده است.

پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، رعابت بر سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی، مراقبت از پوشش گلخانه‌ها ،سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از اسکان و  جایه جایی چرایی دام در حاشیه ی رودخانه‌های فصلی از جمبله توصیه های هواشناسی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی
  • استعلام و پرداخت قبض برق در یک چشم برهم‌زدن
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی