Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فساد در کشور سیستمی نیست اما به دلایلی و مطابق سنجش‌ها، ادراک و احساس فساد در مردم بیش از واقعیت است؛ تلاش می‌کنیم ادراک و احساس فساد نیز کاهش یابد. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن درویشیان امروز در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور با حضور معاون اول رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: دستگاه‌هایی که حسن عمل دارند به افکار عمومی معرفی می‌کنیم و از مدیران پاک‌دست حمایت می‌کنیم و اگر لازم باشد آنها را هم به مردم معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران افزود: در برابر تروریسم اقتصادی نظام استکباری موسوم به تحریم، عملکرد دستگاه‌های مسئول را با دقت مورد بررسی و رصد قرار می دهیم و در صورت لزوم مورد تشویق یا تعقیب قرار خواهد گرفت و از تمام ظرفیت قانونی سازمان بازرسی برای حمایت از سرمایه گذاری مشروع و تولید استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: سه عامل مهم در تحقق اهداف سازمان‌ها نقش مهم ایفا می‌کند که نخستین آن قانون و مقررات است، عامل دوم مجریان خوب برای اجرای قوانین است و اگر بهترین قوانین هم وجود داشته باشد اما مجریان خوبی نداشته باشد هیچ کشوری موفق نمی شود؛ سومین عامل نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

درویشیان اظهار کرد: اگر ما بهترین قانون و مجری را داشته باشیم اما نظارت به‌موقع و کارامد بر قوانین را نداشته باشیم حتما به اهداف نمی‌رسیم.

وی گفت: یکی از اقداماتی که در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور قرار دارد، پیشگیری برای صیانت از مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی است و دادن هشدارهای لازم و به‌موقع برای تصمیم‌هایی که قصد دارند اتخاذ کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بازرسی را یکی از ابزار‌های نظارت دانست و افزود: با شیوه‌های سنتی و روش‌های قدیمی امکان تحقق اهداف وجود ندارد و با حجم عملیات و اقدامات دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانیم با روش‌های قدیمی کار کنیم.

درویشیان اظهار کرد: در قوانین آمده است که هر سال یک بار باید از تمام دستگاه ها بازرسی کنیم اما با روش‌های قدیمی هر ١٧ سال یک بار می‌توانیم از دستگاه‌ها بازرسی داشته باشیم!

درویشیان اضافه کرد: همراه با افزایش عمق بازرسی‌ها، نسبت به شناسایی بسترهای فسادزا و پیگیری رفع آنها با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بیش از گذشته توجه می‌کنیم.

وی ادامه داد: در برابر تروریسم اقتصادی نظام استکباری موسوم به تحریم، عملکرد دستگاه‌های مسئول را با دقت مورد بررسی و رصد قرار می‌دهیم و در صورت لزوم مورد تشویق یا تعقیب قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: همچنین از تمام ظرفیت قانونی سازمان بازرسی برای حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و تولید استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: پیگیری جدی نسبت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید، پیگیری و اعمال نظارت الکترونیکی و ارتباط با سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی و ضرورت فعال‌تر شدن همکاری واحد‌های نظارتی درون دستگاهی و مطالبه جدی از آنها از اهم محورهای مورد توجه در سازمان بازرسی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ در این مراسم ناصر سراج، رییس پیشین سازمان بازرسی کل کشور تکریم و حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان با حضور معاون اول قوه قضائیه، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، سیدعلیرضا آوایی، وزیر دادگستری، ذبیح اله خداییان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، عباس مسجدی آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی، حجت الاسلام و المسلمین شکراله بهرامی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، نمایندگان و روسای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مقامات و مسئولان قضایی، دولتی و لشگری معارفه شد.

برخی در داخل در راستای اهداف دشمن عمل می‌کنند

انتهای پیام/

R1332/Psaadati/S2,20/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بازرسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بازرسی سازمان بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۳ فروردین با همراه تعدادی از وزرا از جمله محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عازم پاکستان شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر درباره مناسبات فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان، گفت: شاید برای اثبات تقدم ارتباط و دیپلماسی فرهنگی با برخی کشورها نیاز به استدلال، بحث و گفت‌وگو داشته باشیم اما در مورد برخی از حوزه‌های فرهنگی و کشورهای حوزه تمدنی به هیچ استدلالی نیاز نداریم.

وی افزود: با پاکستان به دلیل همگرایی‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی گسترده‌ای که داریم چاره‌ای جز تقدم به تعامل فرهنگی نداریم؛ ما با تعامل فرهنگی با دوستان، برداران و خواهران پاکستانی در صف امت واحده قرار می‌گیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توفیق داریم در شهر اقبال لاهوری قرار داریم و روح فرهنگ ایرانی حاکم است، گفت: به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با پاکستان و مردم این کشور احساس همدلی، همگرایی و وحدت می‌کنیم. اقبال لاهوری از غرب و دل مشغولی‌های تمدن مغرب زمین به ما هشدار و بیدار باش می‌دهد و ما را به بیداری از خواب و رخوت دعوت می‌کند؛ در همین راستا در شعری می‌گوید: از هند و سمرقند و عراق و همدان خیز / از خواب گران خواب گران خواب گران خیز، از خواب گران خیز

اسماعیلی در پایان گفت: با وجود بزرگان، شعرا و حکمایمان امروز بیشترین بستر همدلی و همگرایی را با مردم پاکستان داریم و انشاالله این سفر آغازی دوباره برای ارتباطات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میان دو کشور بزرگ و مهم در جهان اسلام خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند
  • خبر عجیب رییس سازمان سنجش: کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • رئیسی: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها