Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوغات ارمنی اغلب بازتاب فرهنگ، تاریخ و فلسفه این کشور است. طیف گسترده ای از کالاها و انواع مختلفی از هدایا وجود دارد که می توانید بنا به سلیقه تان در ارمنستان انتخاب کنید. در این مقاله، برخی از بی نظیر ترین سوغاتی ها که می­توانید برای دوستان، خانواده و  آشنایان خود از تور ارمنستان همراه بیاورید، آورده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1-جواهرات ارمنی


برای کسانی که ترجیح می دهند سوغاتی هایی خریداری کنند که بتواند در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد، جواهرات ارمنی ممکن است انتخاب خوبی باشد. جواهرات سنتی دارای نمادهای ارمنی است، که آن­ها را به عنوان یک کالای مناسب برای به یاد آوردن گذران زمان خود در این کشور و برجسته کردن شخصیت شما تبدیل می کند. علاوه بر این، جواهرات هدیه هایی عالی ایجاد می کنند. این می تواند بسیار گران قیمت باشد، اما محدوده ای از قیمت همیشه برای هرکسی در دسترس است، بنابراین شما به احتمال زیاد چیزی را پیدا خواهید کرد که متناسب با بودجه و سلیقه شما باشد!

2-هر چیزی با انار



انار نمادی از فرهنگ ارمنی است و بنابراین، غرفه های سوغاتی با هدایای انار پر شده است. می توانید برای قفسه یا میز یا یک یخچال، گردنبندهایی با انار خشک واقعی یا تابلوهایی با شکل میوه برش خورده یا یک نقاشی ساده یا یک تزیین دکوراسیون بخرید. امکانات و اشیا ساخته شده با انار در ارمنستان بی پایان است!

 

3-مدال هایی با تصویری از تیگران بزرگ


تیگران بزرگ پادشاه ارمنی بود که در زمان سلطنت خود در 95-55 قبل از میلاد توانست این کشور را به قویترین ملت در شرق روم تبدیل کند. او قلمرویی فراتر از مرزهای سنتی خود را گسترش داد و عنوان پادشاه بزرگ را در بین افراد محلی به دست آورد. بنابراین، این سوغات سمبل قدرت ارمنی است که سوغاتی شیک و آنتیکی هم به شمار می­آید. برای سفری ارزان و با امکانات کامل به کشور زیبای ارمنستان، از طریق تور ارزان ارمنستان با ما در تماس باشید!

4-هر چیزی که نماد کوه آرارات روی آن باشد



 ارمنی ها به کوه آرارات افتخار می کنند، یک قله آتشفشانی غیرفعال در شرق ترکیه با دو مخروط اصلی: آرارات کوچک که با 12782 پا (3896 متر) و آرارات بزرگ که مرتفع ترین قله است با 16945 پا (5165 متر). کوه آرارات یک نقطه افتخار ملی است زیرا کوههای آرارات در کتاب های مقدس به عنوان مکان استراحت آخر کشتی نوح پس از سیل ذکر شده است. محققان هنوز ثابت نکرده اند که این کوه ها دقیقا همان مواردی هستند که به آن اشاره شده است، اما بسیاری از مسیحیان معتقدند که چنین است.

 

5-فرش های ارمنی

فرش ها و تابلو فرش ها یکی دیگر از موارد مهم فرهنگ ارمنستان است و در اشکال، رنگ ها و اندازه های مختلف به چشم می خورد. گردشگران باید توجه داشته باشند که وزن آنها بسیار سنگین است و می توانند فضای قابل توجهی را در چمدان های شما بگیرند، اما ارزش آن را دارند. بهترین مکان برای خرید فرش، آخر هفته آخر هفته در بازار Vernissage است که حتی ممکن است. اگر در طول هفته در ایروان هستید، مغازه های فروش فرش عتیقه نیز مکان های مناسبی برای دیدن در تور ارمنستان هستند.

اصطلاح فرش ارمنی،  به قالی­های ساخته شده یا فرشهای گره دار بافته شده در ارمنستان یا توسط ارامنه از زمان پیش از مسیح تا به امروز اطلاق می­شود. این اصطلاح انواع زیادی از انواع و زیر گونه ها را در بر می گیرد. به دلیل شکنندگی و فرسایش ذاتی آنها، تقریباً هیچ چیز از قدمت باستان تا اواخر دوره قرون وسطایی - نه فرش و نه بافت های زنده باقی نمی ماند.


به طور سنتی، از زمان های بسیار قدیم، فرش ها در ارمنستان برای پوشاندن کف، تزئین دیوارهای داخلی، مبل ها، صندلی ها، تختخوابها و میزها مورد استفاده قرار می گرفتند.  تا کنون فرش ها اغلب به عنوان حجاب ورودی، تزیینات برای محراب های کلیسا و جلیقه استفاده می شوند. به عنوان بخشی از زندگی روزمره، فرش بافی در هر خانواده ارمنی ضروری بود، فرش بافی تقریباً شغل اکثریت زنان بود. تابلو فرشهای ارمنی "متونی" بی نظیر است که از زیور آلات تشکیل شده است و در آنجا نمادهای مقدس اعتقادات و عقاید مذهبی اجداد باستان ارامنه را نشان می دهند که از اعماق قرن ها به ما رسیده اند. قالی بافی و فرش ارمنی کاملاً سنت ها را حفظ کرده است.

6-میوه های خشک شده


ارمنستان به دلیل آلو، زردآلو و هلو مشهور است و گردشگران احتمالاً بعد از امتحان کردنشان می خواهند مقداری هم به خانه خود بیاورند. خرید میوه های خشک شده بهترین گزینه است. خشک کردن میوه ها در اینجا یک سنت رایج است و تقریباً هر خانواده آنها را برای تهیه میان وعده یا استفاده از آنها به عنوان یک ماده اصلی در پخت و پز خود، تهیه و ذخیره می کنند. اگرچه آنها سوغاتی های خوشمزه ای هستند، حتما میوه های شکلاتی را نیز امتحان کنید. طعمشان خیلی خوب است.

7-لواشک های میوه ای


لواشک میوه ای یک سوغات بی نظیر در منطقه قفقاز است. آنها برای یک میان وعده یا افزایش انرژی فوری عالی هستند و بسته بندی آنها نیز آسان است. لواشک از میوه های خشک مختلفی تهیه شده و می تواند شیرین یا ترش باشد.

 

-یک کاچکار



کاچکار که به عنوان یک صلیب سنگی ارمنی نیز شناخته شده است، یک استیل حکاری شده که دارای نقوش اضافی زیبا می­باشد است. این سنگ نمونه عالی از هنر ارمنی مسیحی قرون وسطی است. در سال 2010، کاچکارها به لیست میراث فرهنگی نامشهود یونسکو اضافه شدند. آنها هدیه ای عالی برای هرکسی که دوستدار تاریخ و هنر باشد، هستند.

برای سفر به کشور زیبای ارمنستان و تهیه این سوغاتی های زیبا، از طریق تور لحظه آخری ارمنستان با ما در تماس باشید و همین حالا ثبت نام کنید!

منبع: تور لحظه آخری

 

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوغاتی تور ارمنستان میوه های خشک شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حمله ایران نمایشی بود؟ اگر می‌توانید شما هم نمایش دهید!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارمنستان ۴ روستا را به جمهوری آذربایجان بازگرداند
  • رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
  • دولت ارمنستان 4 روستا را به جمهوری آذربایجان واگذار کرد
  • ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد
  • باج جدید پاشینیان به علی‌اف: ۴ روستای منطقه «قزاق» به آذربایجان واگذار شد
  • از دیجی‌کالا لوازم آرایشی و بهداشتی بخرید 
  • (ویدئو) حمله ایران نمایشی بود؟ اگر می‌توانید شما هم نمایش دهید!
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد