Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 سید سلمان سامانی با اشاره اجرایی شدن وعده رییس جمهور به دهیاران در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی، اظهارداشت: آقای دکتر روحانی در آن همایش با تاکید بر ضرورت امنیت شغلی دهیاران، این مهم را از پایه ها و اساس رونق گرفتن کار و تلاش برای روستاها توصیف کردند و از وزیر کشور در خواست کردند طرحی را در این زمینه به هیأت وزیران ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: با پیشنهاد و پیگیری‌های وزیر کشور، دولت به منظور امنیت شغلی کارکنان دهیاری ها و دهیاران و تأمین اجتماعی آنها و رونق بخشیدن به کار و تلاش در روستاها، آیین نامه استخدامی دهیاری های کشور و آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستاها و نحوه انتخاب دهیار را اصلاح و ابلاغ کرد.

معاون هماهنگی وزارت کشور در ادامه با اشاره به پیگیری های وزیر کشور برای بهبود و ارتقای کارکرد دهیاری ها در کشور، افزود: براساس این مصوبه، وزارت کشور (سازمان شهرداریها) مجاز است به دهیاری‌ها متناسب با جمعیت، درآمد و سایر شاخص‌ها، همچون شهرداری‌ها، ساختار سازمانی ابلاغ کند.

سامانی با بیان اینکه وضعیت نیروهای استخدامی دهیاری ها بصورت قراردادی و بر اساس عناوین ساختاری خواهد بود، تصریح کرد: حقوق و مزایای آنان بر اساس قانون کار و فرم قرارداد با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی و وزارت کار توسط وزارت کشور ابلاغ می شود. همچنین حقوق و مزایای دهیاری‌ها در راستای برقراری عدالت در صورت نیاز قابل افزایش خواهد بود.

سخنگوی وزارت کشور گفت: نحوه بکارگیری کارکنان دهیاری (غیر از دهیار) از طریق برگزاری آزمون و بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور خواهد بود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون هماهنگی وزارت کشور با بیان اینکه طبق این مصوبه افرادی که در دهیاری اشتغال دارند در زمان استخدام در دستگاههای دیگر، تمام سوابق آنها به عنوان سنوات قابل قبول لحاظ می شود، خاطرنشان کرد: با مجوز داده شده برای ابلاغ ساختار دهیاری ها، جایگاه دهیاری ها به عنوان موسسه عمومی غیر دولتی مورد پذیرش دولت واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دهیاری وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های لرستان، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی لرستان در عدم تحقق توسعه، بی اتحادی در دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خدمتگزار است.

وی خطاب به فرمانداران، تصریح کرد: شما مسئول به‌کارگیری بدنه دولت و ایجاد اتحاد به‌ویژه در دستگاه‌های زیر مجموعهٔ یک وزارت هستید.

استاندار لرستان، اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که در تهران خواهم داشت این موضوع را از طریق وزارت‌خانه‌ها پیگیری خواهم کرد.

شفقت، عنوان کرد: وزارت‌خانه‌ها باید یک وحدت رویه و همدلی را در بین دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود ایجاد کنند و ما هم اتحاد حاکمیتی را برقرار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وحدت رویه در بین نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نیز به‌عنوان یک پشتیبان کننده مجموعه اجرایی، رافع مشکلات استان است.

استاندار لرستان، ادامه داد: با این وحدت رویه بسیاری از مشکلات استان و انتظارات محقق خواهد شد.

شفقت، گفت: لرستان امکانات خدادادی زیادی دارد که تنها با برنامه‌ریزی، اقدام و همدلی می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم.

وی در ادامه بر فعال‌کردن و پیشرفت روستاها تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد و ارتقای خرد اقتصادی در روستاها بر پایه داشتن برنامه جامع منطقه‌ای باعث رونق و افزایش درآمد در روستاها شده و حاشیه‌نشینی شهری را کمتر خواهد کرد.

استاندار لرستان، به مدیریت هزینه‌های دولت اشاره کرد و گفت: در شهرهای کوچک منطق مجتمع اداری را پیگیری کرده و از هزینه‌های اضافه خودداری کنید.

کد خبر 6088239

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده