Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:00:02 GMT

راست افراطی بزرگترین تهدید تروریستی در انگلیس معرفی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۵۳۱

راست افراطی بزرگترین تهدید تروریستی در انگلیس معرفی شد

«نیل باسو» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۰ درصد از ۸۰۰ پرونده در حال بررسی دایره ضد تروریسم انگلیس، درباره گروه های راست افراطی است که این میزان افزایش قابل توجهی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه خطر ناشی از گروه های اسلام افراطی از دو سال پیش مهار شده، افزود: اما رشد جنبش های راست افراطی و افزایش هم زمان جرایم مرتبط با تنفر باید همه را به فکر وادار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس ضد تروریسم انگلیس خاطر نشان کرد: افزایش آمار اسلام هراسی، یهودستیزی و جرایم نژادپرستانه نشانه‌ افزایش افراطی گری در این کشور است که باید به طور جدی با آن مقابله کرد.

باسو عنوان کرد: از ۲۲ حمله تروریستی که از مارس ۲۰۱۷ (فروردین ۱۳۹۶) خنثی شده، هفت مورد مربوط به گروه‌های راست افراطی است.

رئیس پلیس ضد تروریسم انگلیس همچنین نسبت به حملاتی که از طریق فضای مجازی سازماندهی می‌شود هشدار داد و شناسایی به موقع تمام تهدیدها را امری غیر ممکن دانست.

وی «تروریست‌های تنها» را هم یکی از دیگر از مشکلات دستگاه امنیتی توصیف کرد و گفت:‌ بزرگترین نگرانی من این است که افراد در گروه های راست و اسلام افراطی ظرف چند روز یا هفته، جذب ایدئولوژی های رادیکال شده و ما قادر به پیشگیری نیستیم.

آمار جرایم ناشی از تنفر در انگلیس، از سه سال پیش به این سو که مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.

«درن آزبورن» سال ۲۰۱۷ میلادی تحت تاثیر اندیشه های رهبر گروه ضد اسلامی لیگ دفاعی انگلیس به نام «تامی رابینسون» با خودروی ون به نمازگزاران مسجد فینزبری در شمال لندن حمله کرد و یک قربانی برجای گذاشت.

بعدها گزارش شد که او قصد داشت تا به راهپیمایان روز جهانی قدس لندن حمله کند اما با توجه به حضور ماموران پلیس از این اقدام صرف نظر کرد.

سال قبل از این حادثه نیز یکی از اعضای گروه های برتری طلب نژاد سفید، «جو کاکس» نماینده مجلس عوام انگلیس و طرفدار ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا را در خیابان به گلوله بست.

همان زمان یک عضو گروه نونازی و افراطی اقدام ملی انگلیس هم فرد مهاجری را گردن زد.

رئیس پلیس ضد تروریسم انگلیس هشدار داد که سیاستمداران این کشور باید در اظهارات خود درباره برگزیت و مسائل مهاجران احتیاط بیشتری را به خرج دهند.

وی به طور غیرمستقیم فضای موجود را به تحولات سیاسی نسبت داد و گفت: تروریست های راست افراطی افرادی را که با اندیشه های آنها همسو نیستند هدف قرار می‌دهند.

«مسعود شجره» رئیس سازمان حقوق بشر اسلامی انگلیس نیز معتقد است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آنچنان که ادعا می‌شود ربطی به مسائل اقتصادی نداشته و در اصل یک جنبش ضد مهاجر، ضد اقلیت و نژادپرستانه است.

وی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت آمار دقیقی از حملات اسلام هراسانه در انگلیس وجود ندارد اما طبق برآوردهای صورت گرفته ۹۵ درصد مسلمانان اسلام‌هراسی را در رسانه‌ها لمس، ۱۵ درصد حمله فیزیکی و ۵۰ درصد تبعیض در شغل، آموزش و غیره را تجربه کرده‌اند.

شجره این آمار را با توجه به جمعیت مسلمانان انگلیس نگران‌کننده خواند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم پلیس انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد

وزیران امور خارجه گروه هفت در خاتمه نشست خود در ایتالیا امروز جمعه بیانیه‌ای را منتشر کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، آنها در این بیانیه با تداوم موضع خصمانه علیه روسیه نوشتند: «ما اقدام به اعمال تحریم‌های مضاعف علیه شرکت‌ها و افراد در کشور‌های ثالث که به روسیه در دستیابی به ابزار‌ها و تجهیزات دیگر مناسب تولید تسلیحات و یا توسعه صنایع نظامی کمک می‌کنند، خواهیم کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است، کشور‌های گروه هفت به وضع تدابیر برای سختگیری بیشتر درباره رعایت سقف قیمت برای نفت روسیه ادامه خواهند داد.

آنها در این بیانیه مدعی شدند: «ما از همه کشور‌ها می‌خواهیم وارداتشان از روسیه را که در راستای حمایت از جنگ این کشور است، کاهش دهند. ما به اتخاذ گام‌ها در راستای سخت‌گیری بیشتر نسبت به پایبندی به سقف قیمت نفت و اجرای این سقف ادامه خواهیم داد.»

کشور‌های گروه هفت در ادامه این بیانیه تهدید کردند به بررسی راه‌ها به منظور بهره‌برداری از دارای‌هایی تصرف شده روسیه به نفع اوکراین ادامه خواهند داد.

در این بیانیه نوشته شده است: «ما به بررسی همه موقعیت‌های ممکن برای کمک به غرامت گرفتن اوکراین از روسیه مطابق با سیستم‌های قانونی مربوطه ما و قوانین بین‌المللی ادامه خواهیم داد.»

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • معرفی دفاع راست ایده‌آل: یاشوا کیمیش
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس
  • تکاپوی اروپائیان در پی تهدید تلافی جویانه ایران
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد