Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:59:59 GMT

۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان مراغه پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۶۴۰

۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان مراغه پرداخت شد

به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز شنبه در نشست کارگروه کشاورزی و منابع آبی مراغه افزود: این میزان تسهیلات در قبال ۱۵۲ میلیارد تومان منابع مالی این بانک در این شهرستان بوده که پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات ارائه شده توسط این بانک ۱.۵ برابر منابع مالی موجود این بانک و معادل ۸ درصد منابع  مالی این شهرستان بوده که نسبت به متوسط استانی که ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد بوده، رقم پایینی است.

محمودی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات معوق در این شهرستان وجود دارد و این در حالی است که دریافت کنندگان این تسهیلات تمکن مالی و توانایی بازپرداخت آن را دارند.

وی گفت: همچنین در راستای اجرای طرح مکانیزاسیون بخش کشاورزی، تسهیلات برای خرید یک هزار تراکتور توسط بانک کشاورزی آذربایجان شرقی در این استان به کشاورزان پرداخت شده است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار مراغه نیز در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت های مناسب کشاورزی و صنایع تبدیلی در این شهرستان، تسریع و تسهیل در روند اعطای تسهیلات به بخش کشاورزی ضروری است.

نقی مسکینی افزود: همچنین با تشکیل گروه های ویژه، بر واحدهای دریافت کننده تسهیلات و نحوه هزینه این منابع در جهت توسعه صنعتی و کشاورزی نظارت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز با بیان اینکه سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی در این شهرستان تولید می شود گفت: تخصیص تسهیلات برای فعالان کشاورزی و باغداران، دغدغه مهم توسعه و رونق کشاورزی در این منطقه است.

اسمتعیل کریمی ادامه داد: با توجه به آغاز برداشت سیب از باغات مراغه به عنوان قطب اصلی تولید این محصول در منطقه، ارائه تسهیلات می تواند با تامین منابع لازم برای تهیه سبد بسته بندی و هزینه های برداشت، باغداران این شهرستان را یاری کند.

وی اضافه کرد: شناسنامه دار کردن اراضی باغی و کشاورزی و نیز توسعه مزارع کلزا در این شهرستان از جمله اولویت های جهاد کشاورزی بوده که در حال اجراست.

شهرستان مراغه با حدود ۱۱۰ هزار هکتار اراضی و تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

۳۰۷۷/۷۴۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی تسهیلات اقتصاد مراغه بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در دومین جلسه شورای مسکن شهرستان کرمان گفت: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است.

نشست شورای مسکن شهرستان کرمان با حضور رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، علی بابایی فرماندار شهرستان کرمان، بخشدار‌ها، شهردار‌های شهر‌های شهرستان کرمان و دیگر اعضای جلسه در راستای طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان کرمان گفت: متقاضیان شهرستان کرمان نزدیک به چهل درصد از طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان را در بر می‌گیرند که به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است و بانک‌های عامل هرچه سریعتر به کمک این مهم بشتابند.

حافظی با اشاره به اینکه آمار ثبت نامی‌های شهر‌های مختلف این شهرستان ادامه داد، تصریح کرد: ما فقط در چهار شهرستان اندوهجرد، شهداد، راین و گلباف به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و پهنه سیلابی موفق به تامین زمین نشده ایم که در حال بررسی اراضی دیگر هستیم.

در ادامه این جلسه به مسائل این طرح‌ها در شهر‌هایی همچون ماهان، اختیارآباد، باغین، کاظم آباد و زنگی آباد رسیدگی، پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲