Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@08:31:21 GMT

بورس هفته را با رشد آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۷۷۰

بورس هفته را با رشد آغاز کرد

رویداد۲۴  امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران بار دیگر توانست ۳۵۴۵ واحد رشد کند و تا عدد ۲۹۷ هزار و ۷۱۲ واحدی پیش رود. بدین ترتیب این شاخص بار دیگر مقداری به کانال ۳۰۰ هزار واحدی نزدیک شد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۵۱۹ واحد رشد رقم ۸۵ هزار و ۷۶۶ واحدی را پشت سر گذاشت و همچنین شاخص آزاد شناور با ۴۸۲۸ واحد افزایش ۳۴۲ هزار و ۶۷۳ واحدی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۲۸۰۷ و ۶۱۷۷ واحد رشد کردند.

معدنی و صنعتی گلگهر، گروه مپنا و ملی صنایع مس ایران هر کدام به ترتیب ۳۴۹، ۲۹۵ و ۲۶۸ واحد در رشد شاخص‌های بازار تاثیرگذار بودند در مقابل فولاد خراسان، بانک اقتصاد نوین، بانک پارسیان به ترتیب ۸۷، ۷۱ و ۴۴ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌ بازار سرمایه داشتند.

در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۵۳ میلیارد تومان دادوستد شد و بدین ترتیب این گروه بیشترین ارزش معاملات را به دست آورد.

در گروه خودرو نیز ۵۷۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۶۶ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و در این گروه بیشتر سهم‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو بودند.

فلزات اساسی، شیمیایی‌ها، و مواد دارویی در رتبه بعدی از نظر ارزش معاملات قرار داشتند.

فعالان بازار امروز شاهد رشد قیمت ۲۵۶ سهم در بورس تهران و ۱۳۸ در فرابورس ایران بودند همچنین تعداد ۹۵، ۶۲ در فرابورس با افت قیمت روبه‌رو شدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۵۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از چهار میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز تا ۳۷۲ هزار و ۷۹۹ پیش رفت.

آیفکس نیز با رشد ۶۶ واحدی روبرو شد و تا رقم ۳۹۵۲ بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۸۱۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۱۲۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار عدد ۱۳۱ هزار و ۹ را تجربه کرد.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بورس شاخص کل بورس بازار سرمایه معاملات بورس رشد شاخص های بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس