Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@06:44:48 GMT

داماد سه روزه در نهر جاسم به آرزویش رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۸۰۹

داماد سه روزه در نهر جاسم به آرزویش رسید

رزمنده عملیات کربلای 5 از شهرستان لردگان گفت: تنها سلاح رزمندگان دوران دفاع مقدس ایمان و اراده آهنین آنها بود، اما دشمن هر آنچه که نیاز این نبرد بود در اختیار داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خبرنگار جهانبین نیوز؛ محمد روزدار از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در جریان عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه در سخت ترین محور این عملیات در مقابل مقر فرماندهی لشکر ۱۱ عراق قرار داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یگان هایی که در برابر ما حضور داشتند نیروهای مجرب سپاه سوم عراق بودند، که سرسختانه و جسورانه مقاومت می‌کردند. در محدوده نهر جاسم تیپ قمر بنی هاشم علیه السلام مأموریت داشت تا ضمن تصرف نونی شکل ها و هلالی های حد فاصل نهر دوعیجی تا نهر جاسم، جاده مهم و استراتژیک بصره، شلمچه را به کنترل خود درآورد و مقر لشکر ۱۱ عراق را تصرف نماید. این ماموریت با همکاری لشکر ۸ نجف اشرف به فرماندهی شهید احمد کاظمی بود.
روزدار افزود: پشت مقر فرماندهی لشکر ۱۱ درگیری بسیار شدیدی در جریان بود، اما مشکلات ما بیش از حد تصور بود. یعنی در مقابل امکانات  عراقی‌ها، نیرو و تجهیزات ما یک به صد بود. جز خدا و توکل و ایثار چیزی نداشتیم؛ اما دشمن هر آنچه که نیاز این نبرد بود در اختیار داشت. نیروی انبوه و آموزش دیده و مجهز به انواع سلاح، ادوات و تجهیزات، آتش پرحجم توپخانه ای، پشتیبانی هوایی توسط هلیکوپترها و هواپیماها.
این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: چنان عراقی‌ها می‌جنگیدند و مقاومت می‌کردند و آتش بر سر ما می ریختند که نتوانستیم وارد مقر لشکر ۱۱ شویم.  پشت یک خاکریز کوتاه و معمولی مستقر بودیم و حجم سنگین آتش عراقی ها اجازه و فرصت به دستگاه‌های مهندسی نمی داد که خاکریز بزرگتری احداث نمایند. در طول روز به کرات عراقی‌ها روی این محور عملیاتی از زمین و هوا پاتک می‌کردند و تا چشم کار می کرد تانک های مجهز و انبوه عراقی از جمله تانک های پیشرفته و مدرن تی ۷۲ به صورت ستونی و دشتبانی با پشتیبانی نیروهای پیاده کماندویی و ویژه، جهنمی از آتش بر روی ما می ریختند.
وی گفت: آن زمان سلاحی که مقابل هجوم تانکهای دشمن کارساز و مؤثر باشد نداشتیم. تعدادی انگشت‌شمار آرپی جی ۷ و یک دستگاه تانک که با توجه به کوتاه بودن خاکریز کاری از تانک ساخته نبود.
این رزمنده عملیات کربلای 5 افزود: تنها سلاح ما ایمان و اراده آهنین رزمنده‌ها بود، که به دشمن فرصت و اجازه می‌دادیم تا نزدیک خاکریز و ۱۰۰ متری که می رسیدند، یک دفعه تمام آرپی جی زن ها با ندای دشمن شکن الله اکبر شلیک می ‌کردند و کافی بود یکی یا دوتا از تانک‌های جلودار را بزنیم، تا بقیه آن ها فرار کنند.
روزدار گفت: در فاصله بین دو پاتک با جوانی که صندوق های مهمات را می آورد پشت خاکریز آشنا شدم و در همین فرصت کم پرسیدم تو از گردان ما نیستی عضو کدام گردانی؟ با خنده جواب داد: اینجا لشکر ها و گردان ها همه متعلق به خدا هستند و آن طرف آن خیل عظیم سپاه هم دشمنان خدایند. گفت اهل اصفهانم و تازه داماد هستم شب اول دامادی ام بود که دوستان اطلاع دادند عملیات کربلای ۵ شروع شد، از منزل فرار کردم و شب سوم خودم را به عملیات رساندم و الان سه روز است این حلقه دامادی و عروسی خانومم به دستم است. دست هایش با حنا رنگ شده بود و گفت ادامه دامادی ان شاء الله در کنار حوریان بهشتی.
روزدار ادامه داد: این رزمنده گفت: آرزو دارم "حنظله غسیل الملائکه" نهر جاسم باشم. این را گفت که پاتک عراقی ها شروع شد. باران آتش زمین و آسمان را به هم پیوند زد. داشتم شلیک می کردم، که چند گلوله تانک جلوی خاکریز منفجر شد و  ترکش‌هایی به من اصابت کرد و یک دفعه متوجه شدم همان جوان تازه داماد نیست. بعد از چند ثانیه دیدم دستش که حلقه دامادی بر انگشتانش بود کنارم به زمین افتاد. او مورد هدف گلوله تانک قرار گرفت. از جسم رعنا و برومندش تنها همان دستی را دیدم که عروس خانم با امید و  آرزو حلقه بر آن کرده بود.
انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار صمیمانه اقشار مختلف اهل سنت با نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار با جمعی از علما، ریش سفیدان و اقشار مختلف اهل‌سنت، با اشاره به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل عنوان کرد: در گذشته همواره روی قدرت اسرائیل تبلیغ می‌شد اما اتفاقات سال‌های اخیر از جمله شکست آن‌ها در جنگ ۳۳روزه با لبنان، جنگ ۲۲ روزه با فلسطین، شکست در جنگهای ۱۱ روزه و سه روزه و در ادامه عملیات طوفان‌الاقصی هیمنه اسرائیل را از بین برد.

امام جمعه زاهدان افزود: محور مقاومت فلسطین علیرغم حضور سازمان‌های جاسوسی و امنیتی متعدد داخلی و خارجی در اسرائیل؛ توانست نفرات زیادی را آموزش دهد و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن نتوانستند از این حرکت خبردار شوند و این عملیات قدرت نظامی و اطلاعاتی اسرائیل را زیر سوال برد.

وی بیان داشت: در حال حاضر چیزی از هیمنه اسرائیل باقی نمانده و اگر جنایت‌های خود را ادامه دهند خودشان متضرر خواهند شد.

همچنین مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن تبریک عید سعید فطر عنوان کرد: دشمنان برای برهم زدن امنیت در این استان تمام تلاش خودشان را به کار گرفتند اما مردم این استان با وفاداری به نظام هیچ‌گاه چنین اجازه‌ای نخواهند داد.

دیگر خبرها

  • دیدار صمیمانه اقشار مختلف اهل سنت با نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان
  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • اگر جنایات رژیم صهیونیستی ادامه یابد، خودشان متضرر می‌شوند
  • صوتی کمتر شنیده شده از سه اسطوره دفاع مقدس حین عملیات
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • شادی شهروندان عراقی از عملیات تلافی‌ جویانه ایران
  • آشنایی با آداب و رسوم عروسی کردها
  • شهادت یک فرمانده به روایت شهید همت
  • ژنرال اوکراینی: اوضاع در جبهه شرق وخیم است
  • تازه‌ترین اطلاعات فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین از میادین جنگ