Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر اعلام روز شنبه خبرگزاری رسمی لبنان، هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از هفته گذشته آغاز شد و "میشل عون" رئیس‌ جمهوری لبنان فردا (یکشنبه) برای شرکت در این نشست عازم نیویورک در امریکا می شود.

بنا بر اعلام منبعی که الشرق الاوسط از او تحت عنوان عضو تیم تهیه‌ کننده جدول کاری عون در عزیمت به نیویورک یاد کرد یکی از موضوعات اصلی سخنرانی عون در مجمع عمومی سازمان ملل تحولات منطقه و تنش کنونی در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این سخنرانی بر اهمیت دور نگهداشتن این منطقه از درگیری های نظامی تأکید خواهد کرد به ویژه اینکه تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی چند روز پیش مورد هدف قرار گرفت.

ارتش و کمیته های مردمی یمن شنبه گذشته پس از چهار و نیم سال تجاوز عربستان به یمن با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو را در شرق عربستان هدف قرار دادند و تهدید کردند که در صورت پایان نیافتن حملات نظامی به یمن و تحریم ها علیه این کشور این حملات ادامه خواهد یافت.

روزنامه الشرق الاوسط در ادامه نوشت: با توجه به مسائل حساس کنونی و پیش از همه تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان و نقض قطعنامه ۱۷۰۱، سخنرانی عون در چهارشنبه هفته جاری در سازمان ملل اهمیت خاصی دارد و وی در بخش دیگری از سخنرانی خود جامعه جهانی را به تلاش‌ برای توقف تجاوزهای دریایی، هوایی و زمینی اسرائیل به لبنان و پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ فراخواهد خواند.

حل و فصل موضوع یک و نیم پناهجوی سوری در لبنان یکی دیگر از موضوعات سخنرانی رئیس جمهوری لبنان در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه سازمان ملل متحد لبنان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا

سخنگوی دولت گفت: ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‌ساز اومااویا که با حضور رئیس‌جمهوری در سریلانکا افتتاح شد، یکی از این جلوه‌های باشکوه و فراملی دانش جوانان ایرانی است

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‌ساز اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس‌جمهوری، نوشت: «دنیا نیازمند نبوغ جوان ایرانی است؛ ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‌ساز اومااویا که با حضور رئیس‌جمهور در سریلانکا افتتاح شد، یکی از این جلوه‌های باشکوه و فراملی دانش جوانان ایرانی است. سربلندی و اقتدار همراه با آورده‌های اقتصادی، از نتایج صادرات خدمات فنی - مهندسی ایرانی است.»

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز - چهارشنبه، پنجم اردیبهشت - به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده است. دیدار دوجانبه، نشست هیات‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی از برنامه‌های این سفر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی