Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@12:59:51 GMT

بستن قرارداد موقت، اَجیر کردن کارگر است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۸۹۱

بستن قرارداد موقت، اَجیر کردن کارگر است

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فتح‌الله بیات درباره آیین‌نامه تعیین سقف قراردادهای موقت اظهار کرد: در این آیین‌نامه سقف قراردادهای کار موقت سه ساله در نظر گرفته شده و چنانچه کاری بیشتر از سه سال طول بکشد و ماهیت کار دائم را پیدا کند دیگر قرارداد کوتاه‌مدت و موقت بسته نمی‌شود.

وی با بیان این‌که از سال ۱۳۷۲ تاکنون کارگران با چالش قراردادهای موقت کار روبه‌رو هستند، ادامه داد: متاسفانه هنگامی که کارگران به سن بازنشستگی می‌رسند همچنان قرارداد موقت دارند، در صورتی که در کارهای با ماهیت دائم باید قرارداد دائم بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه کارگران قرارداد و پیمانی افزود: در حال در بسیاری از صنایع و کارخانه‌ها کارگران با وجود آنکه بین ۱۵ تا ۲۰ سال متوالی کار کرده‌اند، ولی هنوز قرارداد موقت هستند و این اجحاف بزرگی به کارگران است.

بیات اظهار کرد: قانون کار در سال ۱۳۶۹ به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و به موجب آن در ماده هفت قانون کار موضوع شناسایی کارهای موقت از دائم و تدوین آیین‌نامه مربوطه مورد تاکید قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در ادوار مختلف از طریق فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی موضوع را تحقیق کردیم ولی به دلیل لابی بخشی از کارفرمایان با مجلس طرح بهسازی قراردادهای موقت رای نیاورد و تا امروز به نتیجه نرسیده است.

رییس اتحادیه کارگران قرارداد و پیمانی بستن قرداد موقت را به معنای اجیر کردن کارگر دانست و گفت: کارگرانی که دارای قرارداد موقت هستند از حقوق و مزایایی که قانون برایشان پیش‌بینی می‌شود محرومند و در ارسال لیست بیمه، پرداخت عیدی و پاداش دچار مشکل می‌شوند.

به گفته بیات، کارگرانی که با قرارداد موقت مشغول کار هستند هیچ برنامه‌ای برای آینده خود ندارند و از لحاظ روحی و روانی  با خود کلنجار می‌روند و نگران آینده شغلی خود هستند.

این مقام مسئول کارگری تصریح کرد: امروز به دلیل انعقاد قراردادهای موقت بهره‌وری بنگاه‌ها پایین آمده و این مساله در افت کیفیت کالاهای تولید اثر گذاشته است.

وی در پایان از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست که در مورد آیین‌نامه تعیین سقف قراردادهای موقت هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری کنند و تاکید کرد: اگر آیین‌نامه در هیات دولت تصویب شود می‌تواند به وزارت کار برگردد و فرآیند ابلاغ و اجرای خود را طی کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم ایران برای نجات زمین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی،دوم ارديبهشت  به نام زمين گذاری شده و مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک شعار امسال برای نجات زمین است. برای جلوگیری از رُسوب پلاستیک در زمین و عدم استفاده از محصولات غذایی نامرغوب آیین نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در سال ۱۴۰۱ تصویب شد، اما همچنان پلاستیک‌های سرگردان در مزارعی که چشم امید شان به اجرای این مصوبه است در حال جولان هستند.
حمامی از بررسی و نحوه‌ی اجرای این آیین نامه در استان را بررسی کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
  • توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • خداقوت کارگر
  • چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است
  • چه خبر از آیین نامه فروش اینترنتی دارو؟
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • مشارکت مردم ایران برای نجات زمین